CruiseControl op 416
-
mkanon
CruiseControl op 416
Ik heb vandaag even opgevraagd wat het moet kosten om cruisecontrol op m'n rover te krijgen. bij de garage kost dit 500 euri. heeft iemand goedkopere cruisecontrol alternatieven ?
-
klaas
-
jan_dakpan
-
Dennis
-
Marc_1980
-
Jmrules
In principe valt het wel mee om een "universele" kit in te bouwen. Vriend van me heeft het laatst gedaan op zijn Volvo (S40) en ik moet zeggen: werkt perfect. Je hebt 2 versies:
1: werkt met een servo die je aan je gaskabel vast moet maken.
2: werkt via de vacuumleiding van je spruitstuk.
Hij heeft de laatste optie gekozen omdat dat een tientje of 3 goedkoper was. In zijn geval moest hij wel een gat boren in zijn inlaat
(iets dat ik zelf niet zo snel zou doen maargoed)
Enfin, het komt er op neer dat een goede "universele" set waarschijnlijk 100 tot 150 euro goedkoper is dan eentje die specifiek voor je auto is gemaakt maar daarvoor moet je wel wat werk verrichten.
1: werkt met een servo die je aan je gaskabel vast moet maken.
2: werkt via de vacuumleiding van je spruitstuk.
Hij heeft de laatste optie gekozen omdat dat een tientje of 3 goedkoper was. In zijn geval moest hij wel een gat boren in zijn inlaat
Enfin, het komt er op neer dat een goede "universele" set waarschijnlijk 100 tot 150 euro goedkoper is dan eentje die specifiek voor je auto is gemaakt maar daarvoor moet je wel wat werk verrichten.