CruiseControl op 416

414 416 418 420 45
Plaats reactie
mkanon

CruiseControl op 416

Bericht door mkanon »

Ik heb vandaag even opgevraagd wat het moet kosten om cruisecontrol op m'n rover te krijgen. bij de garage kost dit 500 euri. heeft iemand goedkopere cruisecontrol alternatieven ?
klaas

Bericht door klaas »

Een baksteen derop werkt ook :lol: .

Serieus, ik zou het niet weten, ook nooit naar gekeken eigenlijk.
jan_dakpan

Bericht door jan_dakpan »

Bij zoiets zou ik gewoon voor origineel gaan. Anders krijg je van die halfords spullen waarmee je met een kliksysteem je gas vastzet :roll: En er weer af krijgt door de klik om te zetten...
Lekker gevaarlijk dus.
Alleen prijsverschil zal dan rond de €450 zitten... :|
Dennis

Bericht door Dennis »

bij bv. Conrad hebben ze ook cruise control systemen, rond de €200,- , maar ik weet niet of dat wat is...
Marc_1980

Bericht door Marc_1980 »

Is het niet zo dat alles is voorbedraad? Ik heb weleens ergens gehoord dat alle sensoren enzo al op de plaats zaten en het alleen nog een kwestie was van aansluiten.
Jmrules

Bericht door Jmrules »

In principe valt het wel mee om een "universele" kit in te bouwen. Vriend van me heeft het laatst gedaan op zijn Volvo (S40) en ik moet zeggen: werkt perfect. Je hebt 2 versies:

1: werkt met een servo die je aan je gaskabel vast moet maken.
2: werkt via de vacuumleiding van je spruitstuk.

Hij heeft de laatste optie gekozen omdat dat een tientje of 3 goedkoper was. In zijn geval moest hij wel een gat boren in zijn inlaat :shock: (iets dat ik zelf niet zo snel zou doen maargoed)

Enfin, het komt er op neer dat een goede "universele" set waarschijnlijk 100 tot 150 euro goedkoper is dan eentje die specifiek voor je auto is gemaakt maar daarvoor moet je wel wat werk verrichten.
Plaats reactie