Airco

618 620 623 820 825 827
Plaats reactie
Save As

Airco

Bericht door Save As »

He hallo,

Helaas moet ik mededelen dat de airco van mijn rover 620si het NIET meer doet. :cry: Omdat ik dacht dat het systeem opnieuw gevuld moest worden ben ik naar een bekend vulstation in Rotterdam geweest. De monteur constateerde dat de compressor het helemaal niet meer deed. Van hem kreeg ik een adres doorverwezen waar ze wel dit soort werkzaamheden verrrichten, alleen de prijsopgave :oops: heeft mij dusdanig laten sidderen dat ik dacht, nee, ik moet hulp vragen aan de boyz van MG-R forum.
Help, wie o wie kan mij helpen aan een adres (Rotterdam / Spijkenisse / Schiedam) waar ik de compressor kan laten vervangen en eventueel de boel weer operationeel te krijgen???

Blasting off,
Save As :evil:
216 driver

Bericht door 216 driver »

Ik denk dat je gewoon beter naar een MG rover dealer kan gaan, ik kreeg als advies dat je je airco 1x per week minimaal aan moet zetten om bepaalde delen te smeren zodat je airco niet kapotgaat.
Gebruikersavatar
Roverforever
MG-R Freak
Berichten: 774
Lid geworden op: di sep 14, 2004 7:55 pm
Woonplaats: heist op den berg/wi

Bericht door Roverforever »

De airco van een Rover 600 (en tevens van de meeste andere) gebruikt een koelvloeistof die tevens de smering verzorgt. Als je het systeem na lange tijd opnieuw gebruikt zal de vloeistof (en dus ook smeermiddel) weggezakt zijn. Bij het het gebruiken van de airco zal de compressor dus zonder smerig gaan draaien:schade

Dit valt te vermijden door oftewel de airco wekelijks gebruiken ofwel de airco elk jaar van nieuwe vloeistof laten voorzien.


Voor de compressor ga je best horen bij de erkende MGR-werkplaats,deze mensen zijn nog steeds de beste voor werkzaamheden aan een MGR
1988 Rover Vitesse & 1994 Rover 620i & 1994 Rover 827Si Coupé & 1995 Rover 827Si Saloon & 1998 Rover 620Si & 2003 Rover 45 1.8 & 2005 MG ZT CDTi+ & 2003 Rover 75 CDTi Tourer & 2004 Rover 75 4.6 V8 RHD & 2015 Volvo V70 T4 Nordic full option
Save As

Bericht door Save As »

Bedankt voor de reakties ....Ik heb er van geleerd en zal, nadat ik de boel heb laten vervangen, het airco gedeelte wat frequenter gebruiken.

Nogmaals,
Bedankt !! :P
Plaats reactie