upgrade

vragen, antwoorden, tips en foto's van en over Car-Hifi
Dennis

Bericht door Dennis »

eggbert schreef:bestaat er zo niks om een gewoone uitgang om te zetten naar rca??
Er zijn versterkers (waaronder de mijne), waarbij je de versterkte uitgang van je HU als ingang op de versterker kunt gebruiken (bv bij gebrek aan genoeg RCA uitgangen), dus het kan wel.

Of het veel uitmaakt weet ik niet, ik heb deze ingangen niet getest.
eggbert

Bericht door eggbert »

Dennis schreef: Er zijn versterkers (waaronder de mijne), waarbij je de versterkte uitgang van je HU als ingang op de versterker kunt gebruiken (bv bij gebrek aan genoeg RCA uitgangen), dus het kan wel.

Of het veel uitmaakt weet ik niet, ik heb deze ingangen niet getest.

thanx... maar dat wist ik, de reden dat ik die niet kan gebruiken is omdat de versterker die ik nodig heb redelijk zwaar moet zijn en alle versterkers die ik tot nu toe gevonden heb met 70wrms hebben allemaal enkel rca ingangen

cheers
Dennis

Bericht door Dennis »

Lightning Audio B2.400.4 --> 4x75W @ 4 ohm, en deze heeft ongetwijfeld ook deze "speaker ingangen" :)
eggbert

Bericht door eggbert »

waar kan ik deze kopen, of de prijs vinden?? dat maakt het allemaal terug wat interesanter :D
Edgecrusher

Bericht door Edgecrusher »

Er zijn versterkers (waaronder de mijne), waarbij je de versterkte uitgang van je HU als ingang op de versterker kunt gebruiken (bv bij gebrek aan genoeg RCA uitgangen), dus het kan wel.
Volgens mij WIL je dat niet hoor.

Houd er in ieder geval rekening mee dat standaard speakerkabels veel meer last hebben van magnetische straling of te wel meer ruis e.d. oppakken.
Dit wordt dan vervolgens versterkt door de versterker.

Zorg dan in ieder geval dat je goede luidsprekerkabels hebt van de HU naar de versterker, liefst nog voorzien van extra isolatie/ afscherming.

Ook wanneer je de radio harder zet wordt het signaal naar de versterker van mindere kwaliteit. En ook dat wordt versterkt.

Een pre-out heeft hier geen/ nauwelijks last van.
Dennis

Bericht door Dennis »

eggbert schreef:waar kan ik deze kopen, of de prijs vinden?? dat maakt het allemaal terug wat interesanter :D
Ik moet zeggen dat ik het bewuste model nog niet op een nederlandse site heb gezien.
Link naar importeur voor de benelux:
http://www.csb.nl/onlineBoekje/?pid=3072
maar hier staat het bewuste model niet bij :|
Terwijl ie op de lightning audio site wel staat:
http://www.lightningaudio.com/2004/prod ... prodID=729
Edgecrusher schreef: Houd er in ieder geval rekening mee dat standaard speakerkabels veel meer last hebben van magnetische straling of te wel meer ruis e.d. oppakken.
Dit wordt dan vervolgens versterkt door de versterker.
Ja, dat kan wel zo zijn, maar het is geen laag voltage wat je als signaal binnen komt, dus over het geheel genomen heb je toch minder versterking? Ik bedoel, je hebt een versterkt signaal wat je als ingang voor de amp gebruikt. als hier een klein beetje ruis bij komt heeft dat veel minder invloed dan wanneer op je lijn niveau een beetje ruis komt (want wordt veel meer versterkt)...toch?

en als je het niet WILT, waarom is die optie er dan? :)
(als het niet kan zoals het moet dan moet het maar zoals het kan toch)
eggbert

Bericht door eggbert »

Dennis schreef: en als je het niet WILT, waarom is die optie er dan? :)
(als het niet kan zoals het moet dan moet het maar zoals het kan toch)
wel als je al zoveel geld uitgeeft aan zo'n installatie dan wil ik ook dat het van de eerste keer goed is en dan is 150 euries opleg voor een andere radio met twee rca uitgangen niet zo veel geld maar het is als ik goed reken gewoon in het algemeen een beetje duurder geworden dan ik gedacht had en dus spaar ik maar van de eerste keer door tot 2000 euries als totaal bedrag

thanx enne see you later
Dennis

Bericht door Dennis »

eggbert schreef: wel als je al zoveel geld uitgeeft aan zo'n installatie dan wil ik ook dat het van de eerste keer goed is en dan is 150 euries opleg voor een andere radio met twee rca uitgangen niet zo veel geld
Daar heb je een punt :)

En wat prijs betreft...tja, het kan toch altijd meer/beter/mooier..... :|
Ik zou gewoon eens wat beluisteren en bekijken wat je bevalt :D
Plaats reactie