vreemd probleem
vreemd probleem
Hoi,
gistereb startte ik mijn auto na 2 dagen te hebben stilgestaan. Hij liep niet lekker stationair maar wel het juiste toerental, maar hij stotterde dus een beetje maar wel constant. Ik de motor uitgezet en weer aan, was het nog. Voorzichtig gaan rijden en het was al snel over. Vanmorgen en vanmiddag nergens last van gehad.
Weet iemand wat dit geweest kan zijn. Het enige wat ik kan bedenken is dat ik 1/4 liter olie heb bijgevuld (10W40, maar al wat ouder). Misschien dat dat het is.
Groeten Robbert
gistereb startte ik mijn auto na 2 dagen te hebben stilgestaan. Hij liep niet lekker stationair maar wel het juiste toerental, maar hij stotterde dus een beetje maar wel constant. Ik de motor uitgezet en weer aan, was het nog. Voorzichtig gaan rijden en het was al snel over. Vanmorgen en vanmiddag nergens last van gehad.
Weet iemand wat dit geweest kan zijn. Het enige wat ik kan bedenken is dat ik 1/4 liter olie heb bijgevuld (10W40, maar al wat ouder). Misschien dat dat het is.
Groeten Robbert
-
- Moderator
- Berichten: 4430
- Lid geworden op: ma nov 18, 2002 6:51 pm
- Woonplaats: Botlek
- Contacteer:
Re: vreemd probleem
Hya Robbert,
ik kan me nog iets herinneren dat die grijze 214 van mij dat ook wel eens deed.
Starten ... rommelig lopen .. en na 5 minuten was het over.
en ik had er dan de hele dag geen last meer van.
't gekke was dat ie er de ene dag geen last van had en een andere dag weer wel ... er zat ook eigenlijk geen logisch systeem in in wanneer ie het wel of niet deed.
Dacht eerst dat 't kwam door vocht .... maar dat was het niet ... toen misschien door de kou ... ook niet....
... en toen heb ik 'm verkocht.
'k heb 'm niet verkocht vanwege dit gekke ritueel maar omdat ik de 416Si die ik nu heb, kon kopen.
m.a.w...ik heb geen idee wat het dan wel was
Cheers,
Dennis
ik kan me nog iets herinneren dat die grijze 214 van mij dat ook wel eens deed.
Starten ... rommelig lopen .. en na 5 minuten was het over.
en ik had er dan de hele dag geen last meer van.
't gekke was dat ie er de ene dag geen last van had en een andere dag weer wel ... er zat ook eigenlijk geen logisch systeem in in wanneer ie het wel of niet deed.
Dacht eerst dat 't kwam door vocht .... maar dat was het niet ... toen misschien door de kou ... ook niet....
... en toen heb ik 'm verkocht.
'k heb 'm niet verkocht vanwege dit gekke ritueel maar omdat ik de 416Si die ik nu heb, kon kopen.
m.a.w...ik heb geen idee wat het dan wel was
Cheers,
Dennis
You can go fast ... but I can go anywhere.
[offtopic] Tja, een auto hoort exact hetzelfde te doen, helemaal mee eens. Maar ja, de praktijk is wel eens anders.
Mijn vorige auto was een Renault Clio uit 1999. Toen hij 2 jaar oud was, ging ik hem verkopen, en moest eigenlijk voor een 80.000 km beurt naar de dealer. Aangezien ik al op m'n Ibiza aan 't wachten was, en dat niet lang meer kon duren heb ik dat onderhoud niet meer gedaan. Gevolg: de teller stond op 81.500 en dat ding wou dus helemaal niet meer starten....
Dus alsnog een beurtje moeten geven. Daarna ging hij ook nog eens flink koelvloeistof lekken....
Al met al was ik blij dat ik 'm enkele weken later kon inruilen.... [/offtopic]
[ontopic] Dit geval lijkt toch wel op een vochtprobleempje. Auto's die elke dag worden gebruikt zijn meestal heel gevoelig voor een aantal daagjes stilstaan. [/ontopic]
Mijn vorige auto was een Renault Clio uit 1999. Toen hij 2 jaar oud was, ging ik hem verkopen, en moest eigenlijk voor een 80.000 km beurt naar de dealer. Aangezien ik al op m'n Ibiza aan 't wachten was, en dat niet lang meer kon duren heb ik dat onderhoud niet meer gedaan. Gevolg: de teller stond op 81.500 en dat ding wou dus helemaal niet meer starten....
Dus alsnog een beurtje moeten geven. Daarna ging hij ook nog eens flink koelvloeistof lekken....
Al met al was ik blij dat ik 'm enkele weken later kon inruilen.... [/offtopic]
[ontopic] Dit geval lijkt toch wel op een vochtprobleempje. Auto's die elke dag worden gebruikt zijn meestal heel gevoelig voor een aantal daagjes stilstaan. [/ontopic]
-
- Moderator
- Berichten: 4430
- Lid geworden op: ma nov 18, 2002 6:51 pm
- Woonplaats: Botlek
- Contacteer:
IK WEET 'T WEER !!!
"k had er toch wat op gevonden.
was inderdaad toch een vocht probleem ... 't schoot me tebinnen toen ik "WD40" las.
Je bobine zit achter de koplamp aan de bestuurderskant.
Hier bonvenop zit 1 dikke zwarte kabel die naar je rotor en bougies gaat.
en 2 kleine draadjes ... het probleem zit 'm bij die 2 draadjes.
Spuit de contactjes ruim in met WD40 en je hebt er een tijdje geen last van.
Regenwater spat er namelijk op door de naad tussen de motorkap en spatscherm ... eigenlijk hoort er namelijk een rubber hoes bovenop de bobine te zitten.
Cheers,
Dennis
"k had er toch wat op gevonden.
was inderdaad toch een vocht probleem ... 't schoot me tebinnen toen ik "WD40" las.
Je bobine zit achter de koplamp aan de bestuurderskant.
Hier bonvenop zit 1 dikke zwarte kabel die naar je rotor en bougies gaat.
en 2 kleine draadjes ... het probleem zit 'm bij die 2 draadjes.
Spuit de contactjes ruim in met WD40 en je hebt er een tijdje geen last van.
Regenwater spat er namelijk op door de naad tussen de motorkap en spatscherm ... eigenlijk hoort er namelijk een rubber hoes bovenop de bobine te zitten.
Cheers,
Dennis
You can go fast ... but I can go anywhere.