Nieuwe radio

vragen, antwoorden, tips en foto's van en over Car-Hifi
Plaats reactie
foxx

Nieuwe radio

Bericht door foxx »

Ik ben kijkende naar een nieuwe radio, degene die met de auto meekwam voldoet niet aan mijn wensen. Maar nu vraag ik me af; kan ik de radio die ik wil wel plaatsen in mijn auto.

Info over radio:


Vermogen : 4x25 Watt RMS / 4 x 45 Watt PMPO
Afneembaar frontje met beschermdoos
Digitale black Mask Display met beweegbare grafiek
SD/MMC slot voor het afspelen van MP3 von het geheugenkaart
USB aansluiting (2.0) voor het afspelen van MP3 van USB stick of een draagbare MP3 player
Tooninstelling voor volume / bas / treble / balance / fader
Loudness functie
RCA Line Out
ISO steekverbinding

MP3 / CD Player:
Mechanische autolader
Ondersteunt: CD/CD-R/CD-RW
Automatische Audio CD/MP3 herkenning
120 seconden Anti Shock voor MP3
45 seconden ESP voor audio cd´s
Intro Scan / Repeat / Random play
Skip voor terug

Radio:
PLL Tuner (FM/AM) met RDS functie
Automatische geheugen voor 30 radio zenders
Manuele zender zoeker
Maten: 188x59x175 mm, gewicht: 1,75 kg


Ik ben wat dit betreft een absolute noob, een van dingen waar het me vooral omgaat zijn de maten van de radio, ik kan nergens in de boekjes vinden of dit past, en de oude radio is wat kleiner van formaat.
De auto in kwestie is een rover 416SI van eind 96.

Alvast hartelijk bedankt,

Foxx
tummeke

Bericht door tummeke »

Misschien is het makkelijk als je even een type nummer en merk opgeeft..
Ik zie zo namelijk geen enkele reden waarom het niet zou passen...

De enige die ik ook eigenlijk kan bedenken is dat het een dubbel DIN model zou zijn, maar dat lijkt me sterk..
rover 216

Bericht door rover 216 »

normaal passe alle radio's ze, omda de meeste gewoon een din formaat hebbe zoals tummeke dus al zei.

Maar welke wilde kopen?
foxx

Bericht door foxx »

Het gaat om een Elta 7538, maar de site van de leverancier geeft amper informatie op, de info die ik eerder heb gegeven komt van een andere site af.

Als ik naar de afmetingen en het plaatje kijk dan is het normaal formaat, oftewel een din 1 , ik heb trouwens ook maar één sparing voor radio in mijn auto zitten.
Gebruikersavatar
Striker
MG-R Freak
Berichten: 4729
Lid geworden op: ma feb 24, 2003 1:49 am
Woonplaats:
Locatie: Dordrecht

Bericht door Striker »

Het is een normaal DIN formaat, dus die radio past zonder problemen in jouw auto. De radio heeft ook een ISO aansluiting, dus makkelijk aan te sluiten.
Afbeelding

Wil je weten hoe je een afbeelding in je post plaatst?? Lees dan hier!!
rover 216

Bericht door rover 216 »

foxx schreef:Het gaat om een Elta 7538, maar de site van de leverancier geeft amper informatie op, de info die ik eerder heb gegeven komt van een andere site af.

Als ik naar de afmetingen en het plaatje kijk dan is het normaal formaat, oftewel een din 1 , ik heb trouwens ook maar één sparing voor radio in mijn auto zitten.
Ja, ik heb ook maar 1 sparing in mijne rover, maar zoals striker hier boven zegt moet da normaal geen probleem zijn

En volgens mij ist deze

Afbeelding

Lijkt mij dus geen probleem...
foxx

Bericht door foxx »


En volgens mij ist deze

Afbeelding

Lijkt mij dus geen probleem...
Dat is em inderdaad ja,
Ik zelf al wel het vermoeden dat het wel zou gaan, maar ik wou hettoch ff checken voor alle zekerheid.

Ik heb em zojuist bestelt, dus als alles goed gaat moet ie halverwege volgende binnen zijn. En dan is het alleen maar een kwestie van ouwe deruit en nieuwe erin

Tnx
Plaats reactie