Warmtemeter
- Sander02
- MG-R Freak
- Berichten: 700
- Lid geworden op: ma mei 10, 2004 11:08 am
- Woonplaats: Alphen a/d Rijn
Warmtemeter
Gaat die meter bij jullie wel eens hoger dan ruim een hele kleine centimeter?
Zeg maar , dat de wijzer ongeveer naar het eerste streepje (uit m'n hoofd)van de toerenteller wijst.
Zeg maar , dat de wijzer ongeveer naar het eerste streepje (uit m'n hoofd)van de toerenteller wijst.
-
- The Big Boss
- Berichten: 8442
- Lid geworden op: do mei 06, 2004 1:16 pm
- Woonplaats: Steenbergen NB
gaat meestal niet verder dan bijna halverwege
'03 MG ZT 190+ -> My forever car
'03 MG ZS 180 -> Tracktoy
'00 MG ZR RX1800R -> The Dream has come true
"You don't park a ZT, you simply allow it to rest until next time."
https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland

'03 MG ZS 180 -> Tracktoy
'00 MG ZR RX1800R -> The Dream has come true
"You don't park a ZT, you simply allow it to rest until next time."
https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland
-
- The Big Boss
- Berichten: 8442
- Lid geworden op: do mei 06, 2004 1:16 pm
- Woonplaats: Steenbergen NB
Hoezo??? Het is toch juist mooi als ie niet zo warm loopt???
'03 MG ZT 190+ -> My forever car
'03 MG ZS 180 -> Tracktoy
'00 MG ZR RX1800R -> The Dream has come true
"You don't park a ZT, you simply allow it to rest until next time."
https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland

'03 MG ZS 180 -> Tracktoy
'00 MG ZR RX1800R -> The Dream has come true
"You don't park a ZT, you simply allow it to rest until next time."
https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland
euh...Bart220 schreef:Het is toch juist mooi als ie niet zo warm loopt???
Het kan aan mij liggen, maarre....misschien moet je onderscheid maken tussen "niet zo warm lopen" en "te koud blijven"?
Te koud zal wel beter zijn dan te warm, maar ik kan me niet voorstellen dat het goed is wanneer een motor (te) koud blijft (slijtage?).
Mocht het wel goed zijn, dan heeft het toch ook geen enkele zin om je motor warm te laten lopen voor je je gaspedaal vloert, toch?
@Sander02,
is je thermostaat misschien kapot?
Nou, als het zo lang duurt voor je motor op temperatuur is dacht ik dat het misschien aan je thermostaat kan liggen. Als deze kapot is blijft deze open staan; dus altijd volledige koelsysteem ingeschakeld, dus als je dan koud weg rijd, duurt het erg lang voordat de auto volledig opgewarmd is.
Dat het in de auto dan niet snel warm wordt kan dan -lijkt mij- een logisch gevolg zijn.
Dat het in de auto dan niet snel warm wordt kan dan -lijkt mij- een logisch gevolg zijn.
- Sander02
- MG-R Freak
- Berichten: 700
- Lid geworden op: ma mei 10, 2004 11:08 am
- Woonplaats: Alphen a/d Rijn
Feb 2005 haha, ik ga zaterdag m'n distributieriem en waterpomp laten vervangingen. Dan zal ik de thermostaat voor de zekerheid ook maar laten doen. Mijn meter is nooit verder gekomen dan 1 op de toerenteller
en ik irriteer me nu weer aan de trage verwarming.
Uiteindelijk wordt de auto wel heel warm. (als je dus tijdje stil staat gaat het sneller)Maar goed hoe meer warmte er uit de verwarming komt, hoe lager de meter ook weer staat. Dat lijkt me ook wel weer logisch.
en ik irriteer me nu weer aan de trage verwarming.
Uiteindelijk wordt de auto wel heel warm. (als je dus tijdje stil staat gaat het sneller)Maar goed hoe meer warmte er uit de verwarming komt, hoe lager de meter ook weer staat. Dat lijkt me ook wel weer logisch.
416SI 1996
- Sander02
- MG-R Freak
- Berichten: 700
- Lid geworden op: ma mei 10, 2004 11:08 am
- Woonplaats: Alphen a/d Rijn
Auto is vandaag naar garage geweest, maar helaas waren ze vele uren kwijt aan de distributieriem, want ze kregen een stuk of 6 schroeven niet los. Heel vaag. heb ik ook flink bij moeten dokken kwa extra arbeid. Ze snapten niet waarom die zo strak zijn vastgezet.
Vervolgens thermostaat niet meer vervangen, want dat zou een lastige klus zijn die ook veel tijd in beslag zou nemen. Ik dacht dat ze die makkelijk mee konden nemen??? Is die inderdaad heel lastig te vervangen. Ze hadden het over de pijp die er aan vast zit, dat die helemaal los moest???
Ze hadden het idee dat mogelijk ook 1 of ander soort van kraantje wat in de warmte leiding richting dashboard gaat, mogelijk niet goed open gaat??? Is dat een bekend probleem?
De boel is in ieder geval goed ontlucht. Koelvloeistof ook vervangen
Maar ik heb de de auto achter moeten laten, want op 1 of andere manier was de startonderbreker actief geworden. En ik weet niet meer waar ik de code had opgeschreven en ik heb al paar jaar geen werkende afstandsbediening. Werk dus met sleutel.
Snap niet hoe dat kan, want ik was er nog bij dat de auto een paar keer startte, maar ineens niet meer. Dan hoor je die waarschuwingspiepjes dus als je probeert te starten. Ze dachten dat het kwam omdat de accupol er even af geweest was. Maar dat lijkt me niet?
Echt balen dus!
Vervolgens thermostaat niet meer vervangen, want dat zou een lastige klus zijn die ook veel tijd in beslag zou nemen. Ik dacht dat ze die makkelijk mee konden nemen??? Is die inderdaad heel lastig te vervangen. Ze hadden het over de pijp die er aan vast zit, dat die helemaal los moest???
Ze hadden het idee dat mogelijk ook 1 of ander soort van kraantje wat in de warmte leiding richting dashboard gaat, mogelijk niet goed open gaat??? Is dat een bekend probleem?
De boel is in ieder geval goed ontlucht. Koelvloeistof ook vervangen
Maar ik heb de de auto achter moeten laten, want op 1 of andere manier was de startonderbreker actief geworden. En ik weet niet meer waar ik de code had opgeschreven en ik heb al paar jaar geen werkende afstandsbediening. Werk dus met sleutel.
Snap niet hoe dat kan, want ik was er nog bij dat de auto een paar keer startte, maar ineens niet meer. Dan hoor je die waarschuwingspiepjes dus als je probeert te starten. Ze dachten dat het kwam omdat de accupol er even af geweest was. Maar dat lijkt me niet?
Echt balen dus!
416SI 1996
- 118GTR
- MG-R Core
- Berichten: 4198
- Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
- Woonplaats: Nijmegen - Hierden
- Contacteer:
Kraantje kan wel stuk zijn (had ik bv ook) Maar dat betekent dat er altijd of juist nooit warm water naar de kachelradiateur gaat. Maar de kachelradiateur heeft lang niet genoeg capacteit om de motor te koelen, dus komt de motor nog steeds gewoon op bedrijfstemperatuur waarna de thermostaat de flow richting de hoofdradiateur regelt.
Een auto die te goed koelt...>dat kan eigenlijk alleen maar aan de thermostaat liggen.
Maar OF hij ook echt te goed koelt...> laat maar eens een foto van je dash zien.
Themostaat is best wel een naar ding om te vervangen, inderdaad er moet een pijp los (3 boutjes) maar wel op een k*t plek, ik schat 30min werk. Maar als het tegelijk met de waterpomp gebeurd, dan wordt het weer iets makkelijker. (max 30 min)
Een auto die te goed koelt...>dat kan eigenlijk alleen maar aan de thermostaat liggen.
Maar OF hij ook echt te goed koelt...> laat maar eens een foto van je dash zien.
Themostaat is best wel een naar ding om te vervangen, inderdaad er moet een pijp los (3 boutjes) maar wel op een k*t plek, ik schat 30min werk. Maar als het tegelijk met de waterpomp gebeurd, dan wordt het weer iets makkelijker. (max 30 min)
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
- Sander02
- MG-R Freak
- Berichten: 700
- Lid geworden op: ma mei 10, 2004 11:08 am
- Woonplaats: Alphen a/d Rijn
Hee Marvon,
Het probleem is dat de auto bij een garage in een andere plaats staat.
Ik ben afhankelijk van iemand anders met een auto die me er heen brengt.
Denk je dat die resetknop echt werkt? Dan moet ik dus middenconsole verwijderen, terwijl iemand op me wacht. Is lang geleden dat ik dat gedaan heb. Was toch paar schroefjes of toch beetje lastig?
Werkt wat ik hierboven beschreef ook als alternatief, of beter gezegd als eerste poging?
Andere optie is maandag oude rover dealer bellen en vragen om de code, maar wil eigenlijk morgen auto hebbem. Via http://www.mgrovercodes.com/rover/416/eka-code/ kan ik 'm voor 20 euro krijgen. Ook nog een optie.
Het probleem is dat de auto bij een garage in een andere plaats staat.
Ik ben afhankelijk van iemand anders met een auto die me er heen brengt.
Denk je dat die resetknop echt werkt? Dan moet ik dus middenconsole verwijderen, terwijl iemand op me wacht. Is lang geleden dat ik dat gedaan heb. Was toch paar schroefjes of toch beetje lastig?
Werkt wat ik hierboven beschreef ook als alternatief, of beter gezegd als eerste poging?
Andere optie is maandag oude rover dealer bellen en vragen om de code, maar wil eigenlijk morgen auto hebbem. Via http://www.mgrovercodes.com/rover/416/eka-code/ kan ik 'm voor 20 euro krijgen. Ook nog een optie.
416SI 1996