Ik heb mijn auto nu zo'n 4 maanden, en in vind het nu wel tijd voor een grote schoonmaak, ik heb een aantal vragen...
Als mijn auto onder een lamp staat zie ik in de lak hele lichte krasjes, dit is overal op de auto, het zijn geen hele rondingen die je vaak ziet, is dit eruit te krijgen? Op mijn werk hebben we een polijstmachine, en ik zat te denken om die eroverheen te halen met wat polish. Hebben jullie tips wat voor polish ik kan kopen?
Wat is nou het verschil tussen polish en wax, ik heb wel is gelezen op forums dat iemand zijn auto elke week wast en daarna in de wax zet, is dat niet een beetje overdreven?
Hoevaak zou ik mijn auto in de wax moeten zeggen? Ik gebruik zelf turtle wax, the original. Dat is geen polijst middel oid, ik zat te denken aan 1 keer in de 3 maanden.
Ik was mijn auto elke week, ik gebruik dan autoshampoo met een was toevoeging, is de was die erin zit hetzelfde als de turtle wax die ik heb? Zo nee, waar is deze was voor, zorgt deze voor een tijdelijke bescherming?
Alvast bedankt voor degene die mijn vragen kan beantwoorden!
Vraag over de auto netjes houden
-
- MG-R Core
Die lichte krasjes die je in het licht ziet is typisch het geval van een wasstraat auto, door de kracht van de borstels wil de lak nog weleens een beetje meekomen Die is minimaal en ook alleen de blanke lak...
Het verschil tussen Polish en Wax is:
WAX --> Brengt een extra laag over je bestaande lak heen, dus die wax laag, waardoor vuil en water veel makkelijker eraf te halen zijn.. De auto wordt dat echt glad namelijk...
POLISH --> Is groffer, je kan het een beetje vergelijken als schoonmaakmiddel met schuurmiddel... Als je dit op de auto smeert, zal het dus een deel van de toplaag verwijderen, wat dan weer in de krasjes e.d. gaat zitten...
Ik hoop dat het wat duidelijk is, mochten mensen me nog aanvullen be my gast
Het verschil tussen Polish en Wax is:
WAX --> Brengt een extra laag over je bestaande lak heen, dus die wax laag, waardoor vuil en water veel makkelijker eraf te halen zijn.. De auto wordt dat echt glad namelijk...
POLISH --> Is groffer, je kan het een beetje vergelijken als schoonmaakmiddel met schuurmiddel... Als je dit op de auto smeert, zal het dus een deel van de toplaag verwijderen, wat dan weer in de krasjes e.d. gaat zitten...
Ik hoop dat het wat duidelijk is, mochten mensen me nog aanvullen be my gast
To catch me, you gotta be fast...
To find me, you gotta be smart...
But to be me...!!
DAMN! You must be kidding!
filmpjes op: http://www.youtube.com/rover623Gsi
To find me, you gotta be smart...
But to be me...!!
DAMN! You must be kidding!
filmpjes op: http://www.youtube.com/rover623Gsi
Re: Vraag over de auto netjes houden
Die shampoo zit niet dezelfde wax in als bv Turtlewax, het is een veel dunner laagje en het is er ook zo af, het is wel verstandig om je auto er mee te wassen want elke bescherming van de lak is meegenomen. Maar om het echt wax effect te krijgen zal je toch moeten poetsenMikey schreef: Ik was mijn auto elke week, ik gebruik dan autoshampoo met een was toevoeging, is de was die erin zit hetzelfde als de turtle wax die ik heb? Zo nee, waar is deze was voor, zorgt deze voor een tijdelijke bescherming?