Wat maakt dit zo EXTREEM ?

vragen, antwoorden, tips en foto's van en over Car-Hifi
Plaats reactie
car_lovin_woman

Wat maakt dit zo EXTREEM ?

Bericht door car_lovin_woman »

Onder het hier vaak gehoorde motto : Junk But Loud....
Is dit dan ook JUNK ?
http://www.rondevries.nl/catalog/produc ... e916fe839f

De mijne zijn zo onderhand aan vernieuwing toe maar aangezien er een FOCAL composet ligt te wachten op inbouw...twijfel ik of er nog wel een superset achterin moet komen...in ieder geval iets wat niet té schel klinkt

Was gewoon benieuwd naar jullie reactie,levert soms wel wat op aan advies dus brand los zou ik zeggen :mrgreen:

p.s wil aan de composet een versterker hangen,de baspijp heeft eigen ingebouwde versterker en dus de jbl's gewoon op de HU (jvc KD-G801)
Gebruikersavatar
Striker
MG-R Freak
Berichten: 4729
Lid geworden op: ma feb 24, 2003 1:49 am
Woonplaats:
Locatie: Dordrecht

Bericht door Striker »

Die luidsprekers heb ik ook. Inmiddels zijn ze al zeker een jaar of 6 oud, dus ik denk dat deze opnieuw uitgebracht zijn (als "limited" edition). Ik vind 't persoonlijk fantastische speakers en ik zou ze zo weer kopen (zeker voor dat bedrag).
Afbeelding

Wil je weten hoe je een afbeelding in je post plaatst?? Lees dan hier!!
lex

Bericht door lex »

Ik heb 2 sets als plafond speakers gemonteerd in een cafe gemonteerd op MDF en ze gaan hard!!!! super strakke bass en helder hoog ik heb er alleen 200 euro per set voor betaald afleggers.
Anton
MG-R Freak
Berichten: 1235
Lid geworden op: do dec 12, 2002 11:15 pm
Woonplaats:
Locatie: Oss

Bericht door Anton »

Kaatje schreef:...twijfel ik of er nog wel een superset achterin moet komen...
Als je twijfelt of er nog iets achterin moet komen, waarom bouw je dan niet eerst die composet in tesamen met een goede versterker.
Ik denk dat je dan pas kan horen óf je achterin nog iets extra's nodig heb, en wát je dan dus nodig heb.
En dan kan je altijd nog tot aanschaf overgaan. ;)

En daarnaast zie ik er het nut niet van in om speakers te kopen met een RMS van 150 watt als je ze rechtstreeks op de HU gaat aansluiten. Die HU zal niet veel meer als 25 watt RMS leveren. Om het echt mooi vol te laten klinken zal je ze toch echt aan een versterker moeten koppelen.
tummeke

Bericht door tummeke »

Idd anton..

Heeft niet zoveel nut deze zonder versterker aan te sluiten..

Maar ik zou eerder gaan voor een mooie 16,5cm set + tweeters voorin, en een set aardige speakers achterin, plus een woofer..

Denk dat je daar meer aan hebt dan dit.. Echt diepe bas moet toch altijd uit een woofer komen vind ik...
car_lovin_woman

Bericht door car_lovin_woman »

tummeke schreef:en een set aardige speakers achterin
De vraag is toch ook of dat dit een aardige set is ? :? :oops: ;)
anton schreef:Als je twijfelt of er nog iets achterin moet komen, waarom bouw je dan niet eerst die composet in tesamen met een goede versterker
Ik wil de set er onderhand ook wel in hebben maar door wat persoonlijke problemen en toen 2 weken een ziek kindje en nu ik ziek.....duurt t allemaal wat langer helaas.
Plus ik heb nog een versterker zoals JIJ weet en volgens Menno (vriend van diana / artemis) vind de FOCAL set dat juist lekker wat meer vermogen :shock: terwijl jij hem teveel vermogen vond hebben?
Dán kunnen de JBL's er ook op omdat hij meer kanaals is.
Plus ron heeft ook een leuke aanbieding maar ook DIE heeft volgens mij vrij veel vermogen...
Dus ik weet niet wat wijsheid is in dit geval....
En al zeker niet wat dan een goede versterker is.

Ik blijf het hier wel volgen en zodra er een keuze is gemaakt lezen jullie dat natuurlijk ook weer ! :mrgreen:
216 driver

Bericht door 216 driver »

Ik heb zelf ook alleen een compo setje op versterker krijgt 125 w RMS en een sub van 500 RMS, dat klinkt gewoon vol genoeg.

Als ik jou was zou ik eerst wachten op die Focal (goed merk trouwens) en dan alles goed afstellen op versterker. Speakers van je compo set kun je het beste op MDF schroeven om een goede klank te krijgen.

Ik vind het zelf dus echt onnodig om achter speakers te hebben.
Anton
MG-R Freak
Berichten: 1235
Lid geworden op: do dec 12, 2002 11:15 pm
Woonplaats:
Locatie: Oss

Bericht door Anton »

car_lovin_woman schreef:...ik heb nog een versterker zoals JIJ weet en volgens Menno (vriend van diana / artemis) vind de FOCAL set dat juist lekker wat meer vermogen :shock: terwijl jij hem teveel vermogen vond hebben?
Ik weet inderdaad dat je eventueel nog de versterker uit de inno kan gebruiken, maar dan heb je in de inno dus geen versterker meer. Had van jou nog niet gehoord of je dit plan echt door wil zetten. Mede ondat je de inno toch ook wil gaan verkopen.
Het kan zijn dat de Focals wel van wat meer vermogen houden, misschien dan even wachten tot Menno weer terug is van vakantie en dan eens vragen tot hoever hij is gegaan qua hoeveelheid Watt.
Maar je kan het altijd eens proberen met je versterker...bevalt het niet, of vertrouw je het niet kan je altijd nog een andere kopen.
car_lovin_woman schreef:Dán kunnen de JBL's er ook op omdat hij meer kanaals is.
Dat zou ik dus niet doen...aangezien de Focals een RMS hebben van 60 Watt, en die JBL 150 Watt. Dat zou ik dus nooit op dezelfde versterker aansluiten...
car_lovin_woman schreef:Plus ron heeft ook een leuke aanbieding maar ook DIE heeft volgens mij vrij veel vermogen...
Dus ik weet niet wat wijsheid is in dit geval....
En al zeker niet wat dan een goede versterker is.
Ik weet niet welke versteker jij nog meer heb gezien bij Ron...heb je een link, dan weet ik welke je bedoeld ;)
Gebruikersavatar
artemis
MG-R Freak
Berichten: 1981
Lid geworden op: zo apr 18, 2004 11:51 am
Woonplaats:
Locatie: almere
Contacteer:

Bericht door artemis »

Nou wij zijn weer terug van vakantie :mrgreen:

Je kunt het beste idd eerst composet, versterker en sub aansluiten en
dan eens horen hoe dat klinkt, of jij er uberhaupt nog wel geluid bij wilt hebben. Ikzelf heb een setje 13cm op de originele speakerplaats, past precies en geeft voldoende geluid van achter (aangesloten op de HU).
Achter heb je eigenlijk weinig geluid nodig, is alleen voor het betere effect ;)
car_lovin_woman

welkom thuis !

Bericht door car_lovin_woman »

Welkom thuis !
Laatst gewijzigd door car_lovin_woman op ma jan 24, 2005 6:01 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
artemis
MG-R Freak
Berichten: 1981
Lid geworden op: zo apr 18, 2004 11:51 am
Woonplaats:
Locatie: almere
Contacteer:

Re: welkom thuis !

Bericht door artemis »

car_lovin_woman schreef:Welkom thuis !
Dank je wel :D
Plaats reactie