kersverse eigenaar, vraagjes
kersverse eigenaar, vraagjes
Hallo mensen,
ben sinds vrijdag kersverse eigenaar van een Rover 214 si, 1996, 47000 kilometers op de teller. Ben er erg blij mee, maar heb een aantal vraagjes...
Hoe zit het met verbruik/benzine meter? Laatst gaf ie aan driekwart leeg te zijn en ik tankte toen maar voor 22 liter (minder dan de helft, aangezien de tank toch 50 liter is?). Misschien heb ik hem niet goed gevuld, of is die meter niet betrouwbaar?
Ook vind ik dat de koppeling ietwat vreemd is. Als je het pedaal intrapt is de eerste centimeter of 2 alleen weerstand van het pedaal zelf (zal wel een of andere veer aan zitten). Pas na die centimeter is de weerstand zwaarder omdat ie aan de kabel van de koppeling moet trekken. Overigens, gaat koppelen en schakelen helemaal toppie. Aangezien wagentje nog maar 47000 heeft gelopen, ga ik er niet vanuit dat de koppeling al kaduuk is. Misschien een afstellingsprobleem?
Laatste vraag voor nu betreft de kofferbak. Die werkt, zoals mij al verteld was, niet op de centrale vergrendeling. Zag op ebay een ding om ervoor te zorgen dat ie dat wel doet (voor 8 pond of zo) alleen heb geen idee hoe dat ding in te bouwen. Iemand tips?
Mzzl,
Ramses
ben sinds vrijdag kersverse eigenaar van een Rover 214 si, 1996, 47000 kilometers op de teller. Ben er erg blij mee, maar heb een aantal vraagjes...
Hoe zit het met verbruik/benzine meter? Laatst gaf ie aan driekwart leeg te zijn en ik tankte toen maar voor 22 liter (minder dan de helft, aangezien de tank toch 50 liter is?). Misschien heb ik hem niet goed gevuld, of is die meter niet betrouwbaar?
Ook vind ik dat de koppeling ietwat vreemd is. Als je het pedaal intrapt is de eerste centimeter of 2 alleen weerstand van het pedaal zelf (zal wel een of andere veer aan zitten). Pas na die centimeter is de weerstand zwaarder omdat ie aan de kabel van de koppeling moet trekken. Overigens, gaat koppelen en schakelen helemaal toppie. Aangezien wagentje nog maar 47000 heeft gelopen, ga ik er niet vanuit dat de koppeling al kaduuk is. Misschien een afstellingsprobleem?
Laatste vraag voor nu betreft de kofferbak. Die werkt, zoals mij al verteld was, niet op de centrale vergrendeling. Zag op ebay een ding om ervoor te zorgen dat ie dat wel doet (voor 8 pond of zo) alleen heb geen idee hoe dat ding in te bouwen. Iemand tips?
Mzzl,
Ramses
- Striker
- MG-R Freak
- Berichten: 4729
- Lid geworden op: ma feb 24, 2003 1:49 am
- Woonplaats:
- Locatie: Dordrecht
De benzinemeter is idd niet erg nauwkeurig. Als de meter net op 't rode streepje staat, dan gaat er amper 40 liter in de tank, wat dus betekent dat er dan nog 10 liter in de tank zit
.
Ik gebruik de dagteller ipv de benzinemeter, het aantal gereden km's geeft over het algemeen beter aan wanneer ik moet tanken dan de benzinemeter :P.
De kofferbak hoort gewoon op de centrale vergrendeling te werken, dus als dat bij jou niet het geval is, is er waarschijnlijk iets defect.
BTW welkom bij MG-R
.

Ik gebruik de dagteller ipv de benzinemeter, het aantal gereden km's geeft over het algemeen beter aan wanneer ik moet tanken dan de benzinemeter :P.
De kofferbak hoort gewoon op de centrale vergrendeling te werken, dus als dat bij jou niet het geval is, is er waarschijnlijk iets defect.
BTW welkom bij MG-R

koppeling?
Hoe zit het met die koppeling dan?
En weet je zeker dat de kofferbak moet werken? Bij de dealer zeiden ze dat het normaal was dat dat niet zo was.
http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?Vi ... RK:MEWA:IT
Daar is dat ding om te zorgen dat het wel zo is. Vergeet niet, ik heb een 1996 model, misschien was dat toen nog niet standaard?
Nog een vraagje, zitten er standaard tweaters in een 214? Ik heb namelijk een radio en de speakers achter en de speakers onder voor (woofers?) werken, maar die bij de deurklink (tweaters?) niet...
En weet je zeker dat de kofferbak moet werken? Bij de dealer zeiden ze dat het normaal was dat dat niet zo was.
http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?Vi ... RK:MEWA:IT
Daar is dat ding om te zorgen dat het wel zo is. Vergeet niet, ik heb een 1996 model, misschien was dat toen nog niet standaard?
Nog een vraagje, zitten er standaard tweaters in een 214? Ik heb namelijk een radio en de speakers achter en de speakers onder voor (woofers?) werken, maar die bij de deurklink (tweaters?) niet...
- Striker
- MG-R Freak
- Berichten: 4729
- Lid geworden op: ma feb 24, 2003 1:49 am
- Woonplaats:
- Locatie: Dordrecht
De advertentie op Ebay is precies wat het zegt: "een slot zonder sleutel". Die ga je dus lastig open krijgen
.
Ik heb nog nooit gehoord dat bij eerdere modellen de CV niet werkt op de kofferbak, maar misschien dat iemand anders hier met een ouder model 200 (ik heb een later model uit '99) hier antwoord op kan geven.
Volgens mij heeft de 214 geen tweeters standaard, maar dit is simpel te controleren: even het schroefje losdraaien, het plastic rond de deurhandel lostrekken en kijken of er een tweeter achter zit
.
Wat betreft de koppeling: misschien moet de kabel afgesteld worden.

Ik heb nog nooit gehoord dat bij eerdere modellen de CV niet werkt op de kofferbak, maar misschien dat iemand anders hier met een ouder model 200 (ik heb een later model uit '99) hier antwoord op kan geven.
Volgens mij heeft de 214 geen tweeters standaard, maar dit is simpel te controleren: even het schroefje losdraaien, het plastic rond de deurhandel lostrekken en kijken of er een tweeter achter zit

Wat betreft de koppeling: misschien moet de kabel afgesteld worden.
hmm
Oke, hiermee kan ik alvast voorruit.
Heeft iemand een idee waar ik werkplaatshandboek/service manual kan fixen?
Btw, ik probeer foto's te regelen dat jullie een idee hebben van wat voor simpel karretje ik nog heb...
Oh, nog een ding. Ik las dat er standaard geen voorbereiding is voor mistlampjes. Waarom zit er dan wel een schakelaar al in me wagen ervoor?
Heeft iemand een idee waar ik werkplaatshandboek/service manual kan fixen?
Btw, ik probeer foto's te regelen dat jullie een idee hebben van wat voor simpel karretje ik nog heb...
Oh, nog een ding. Ik las dat er standaard geen voorbereiding is voor mistlampjes. Waarom zit er dan wel een schakelaar al in me wagen ervoor?
schakelaar
Ja, er zit echt een schakelaar. 1 voor de achter mistlamp(en) en daarnaast eentje voor de voorkant.
Ook is er bij mij een schakelaar van de ventilatie verandert. Ik heb 2 oude (zwart, rond, wit puntje erop) en een nieuwere (zwart, rond, doorzichtig rechthoekje erin). Weet iemand hoe aan dit soort schakelaars te komen zodat ze allemaal hetzelfde zijn?
En hoe zit het met de schakelaar omlijsting? Heb een paar zilveren exemplaren gezien. Zijn die zelf gespoten? Is dat omslachtig, of vinden jullie het standaard "hout" mooier?
Ook is er bij mij een schakelaar van de ventilatie verandert. Ik heb 2 oude (zwart, rond, wit puntje erop) en een nieuwere (zwart, rond, doorzichtig rechthoekje erin). Weet iemand hoe aan dit soort schakelaars te komen zodat ze allemaal hetzelfde zijn?
En hoe zit het met de schakelaar omlijsting? Heb een paar zilveren exemplaren gezien. Zijn die zelf gespoten? Is dat omslachtig, of vinden jullie het standaard "hout" mooier?
- Striker
- MG-R Freak
- Berichten: 4729
- Lid geworden op: ma feb 24, 2003 1:49 am
- Woonplaats:
- Locatie: Dordrecht
Re: schakelaar
Dan heeft de vorige eigenaar waarschijnlijk een schakelaar voor de mistlampen gemonteerd, omdat hij dit mooier vond dan een blanco knop.
Een schakelaar voor de ventilatie kan je gewoon bij de dealer halen, daar zullen ze geen vermogen voor vragen.
Voor de omlijsting heb je een aantal mogelijkheden:
- je kan 't in kleur spuiten
- je kan er plakfolie (carbonfolie bv) overheen plakken
- je kan de delen uit een MG ZR, Rover 200 BRM of Rover 25 Vi monteren
Hangt er helemaal vanaf wat je mooi vindt en hoeveel werk/geld je erin wilt steken.
Een schakelaar voor de ventilatie kan je gewoon bij de dealer halen, daar zullen ze geen vermogen voor vragen.
Voor de omlijsting heb je een aantal mogelijkheden:
- je kan 't in kleur spuiten
- je kan er plakfolie (carbonfolie bv) overheen plakken
- je kan de delen uit een MG ZR, Rover 200 BRM of Rover 25 Vi monteren
Hangt er helemaal vanaf wat je mooi vindt en hoeveel werk/geld je erin wilt steken.
hmmz
volgens de dealer was het de duurste uitvoering. er zit bijv ook een electrisch schuifkanteldak in. ook zitten er geen lichtmetaal maar stalen wielen op met wieldoppen. zien er HEEL nieuw uit, dus misschien is lichtmetaal eraf geplunderd. heb de verdenking dat dat ook met de mistlampen gebeurd is...
-
- Moderator
- Berichten: 4430
- Lid geworden op: ma nov 18, 2002 6:51 pm
- Woonplaats: Botlek
- Contacteer:
Re: hmm
http://www.haynes.co.uk/Ramses schreef:Heeft iemand een idee waar ik werkplaatshandboek/service manual kan fixen?

Te bestellen bij je plaatselijke Bruna (of andere goede boekenzaak) met de volgende info:
Haynes Manual
Book No: 3399
ISBN: 1 85960 399 8
Rover 211, 214, 216, 218 and 220 Petrol and Diesel (Dec 95 - 98.) N to R
Dit boek verdient zichzelf terug vanaf het moment dat je 'm open doet.
Welkom hiero op www.MG-R.nl bytheway

cheers,
Dennis

You can go fast ... but I can go anywhere.