Zingend geluid mgf

MG_XPower

Bericht door MG_XPower »

Sja kan moeilijk de hele week in de garage zitten. (is een keer een week weg geweest ivm 20pk aan de wielen te weinig....)

Don't hire women to do a men's job ;) Doe het gewoon lekker zelf :D
wolfshade

Bericht door wolfshade »

ANWB - MG DEALER allemaal een pot nat!!!


Nou zoals gezegd, ben ik vandaag naar de dealer geweest. Ze hebben de dynamo gecontroleerd, maar die produceerde geen enkel geluid! Dus wat de monteur van de ANWB gisteren allemaal zei, nou ja, leuk verzonnen en snel verdient die 75 euro.

Bij de MG dealer van de andere kant, daar weten ze wat het niet is, maar wat het wel is dat is een goede vraag die na veel aandringen die dag EINDELIJK EINDELIJK EINDELIJK werd beantwoord!! De pion-as (als ik het goed schrijf) doet moeilijk!

Een grote reparatie die door hun wordt bekostigd!

Eindelijk resultaat! Het heeft de nodige inspanning gekost, maar het was de moeite!
MG_XPower

Bericht door MG_XPower »

Hehe altijd leuk. Had ze eens moeten kijken toen ik een dyno uitdraai op de bar flikkerde met 20 pk te weinig aan de wielen :D Een halve week later hadden ze het probleem gevonden :lol:
tm

Bericht door tm »

Hoi ,

even vraagje maakte je mgf ongeveer zo'n geluid?


http://forums.mg-rover.org/attachment.p ... entid=2916

Dit maakt mijn rover 200 Brm namelijk! En volgens de dealer staat de distributieriem (v-snaar?) te strak!

Gr Tom
Gebruikersavatar
MGPete
MG-R Freak
Berichten: 1970
Lid geworden op: ma aug 18, 2003 11:29 am
Woonplaats: Scheveningen
Contacteer:

Bericht door MGPete »

Mijn ZS maakt ook aan de voorkant een zingend geluid, echter niet zoals hierboven in het geluidsfragment.
Het zit in een bepaald toeren gebied en klinkt als bv het resoneren van een ringetje dat niet goed vast zit ... Wolfshade, komt dit overeen met jouw geluid ?????????????

C Ya
Pete
AfbeeldingAfbeelding
2005 MG ZS160VVC (aka Gimz)
1973 MG BGT (aka Maddy aka "The Lady")
tm

Bericht door tm »

Ja bij zit het ook in een bepaald toeren gebied;
Nl. ongeveer tussen de 1500 en 2000 toeren (daarboven en onder is het weg!

???
wolfshade

Bericht door wolfshade »

Nee, het was een heel ander geluid. De pion-as was een beetje versleten.
Dat geluid waar jij meezit is ook te horen bij stationair toerental?

Misschien idd v-snaar of dynamo??

Succes
Plaats reactie