zelf sub kist maken

vragen, antwoorden, tips en foto's van en over Car-Hifi
Plaats reactie
Texron

zelf sub kist maken

Bericht door Texron »

He allemaal

Ik ben van plan om een subkist te maken maar nu wil ik de voorkant bol laten lopen en daar een plaat acrylglas voor te zetten(met de bolling mee) als ik de kist mooi inpak in de stof dan krijg ik de 'kopsekanten' van de zijpanelen niet mooi(denk ik) iemand enig idee hoe ik hierop de stof mooi kan laten doorlopen voordat ik alles verkloot?
Alvast bedankt en ja er komt een fotoreportage van.

Er gaat in ieder geval een JVC Strobewoofer in het midden komen met twee gewone JVC boxen aan de zijkant(heb ik nog liggen) vandaar dat ik er een plaat acrylglas in wil zodat de woofer niet beschadigt als ik weer eens aan het werk ga en mijn kofferbak volgooi met gereedschap.

Groeten van Texel
Gebruikersavatar
Robert-220TC
MG-R Freak
Berichten: 1618
Lid geworden op: za nov 30, 2002 1:13 am
Woonplaats: rijswijk(zh)(réswék)
Contacteer:

Bericht door Robert-220TC »

Met polyester klooien
Aks peter 3 anders
Die heeft er wel ervaring mee
Texron

Bericht door Texron »

polyester gaat niet want dan heb ik nog steeds geen stof over de kopse kanten van mijn mdf 18 mm plaat en dat is wel de bedoeling

Groeten van Texel
markjan witte

Bericht door markjan witte »

hoe bedoel je nou ron :?:
Ewout

Re: zelf sub kist maken

Bericht door Ewout »

Texron schreef: als ik de kist mooi inpak in de stof dan krijg ik de 'kopsekanten' van de zijpanelen niet mooi(denk ik) iemand enig idee hoe ik hierop de stof mooi kan laten doorlopen voordat ik alles verkloot?
Leg nader uit, vat het niet helemaal :?:
Texron

Bericht door Texron »

Omdat ik het niet goed heb uitgelegt :oops: ga ik dat nu maar proberen

Ik heb twee zijkanten van de kist ;) . De kist wordt gemaakt van 18 mm MDF aan de voorzijde op ongeveer 1 cm van de voorkant komt een plaat acrylglas ter bescherming van de strobewoofer. Het acrylglas komt in een gleuf die ik in binnenkant van het MDF ga maken. Omdat ik de buitenkant van de kist (die voor de rest helemaal uit MDF bestaat) wil bekleden met stof zit ik denk ik met een probleem want hoe ga ik de stof (best wel stug) nu op de voorkant(kopse kant) van de plaat bevestigen?

Ik hoop dat ik nu duidelijk genoeg ben geweest en anders zal ik morgen proberen een foto te plaatsen misschien dat het dan nog iets duidelijker wordt.

Groeten van Texel
jdpower

Bericht door jdpower »

ik denk dat je de stof voorzover ik je verhaal begrepen heb het beste gewoon met bison tix vast kunt lijmen en mischien met een paar kleine nietjes om de stof tijdelijk op zun plaats te houden. mocht ik het verkeerd begrepen hebben dan kan ik alleen maar zeggen "probeer de kist gewoon zo netjes mogelijk te bekleden, mocht het fout gaan dan probeer je het gewoon opnieuw. Van fouten maken leer je tenslotte het meeste
Texron

Bericht door Texron »

Van fouten maken leer je het meest. Ja das waar maar ik doe het liever in een keer goed.
Ben trouwens nog vergeten te zeggen dat de voorkant van de kist bol loopt er komt dus een gebogen plaat acrylglas in.

Groeten van Texel
Ewout

Bericht door Ewout »

Ah, ik denk dat ik het nu wel begrijp.

De oplossing is vrij Simpel: Je plakt of niet de bekleding er gewoon op vast, en vervolgens maak je er gewoon een afwerklijst overheen. Dat ziet er superstrak uit en alles is weggewerkt ;) .

Veel suc6 8)
Gebruikersavatar
peter3
MG-R Freak
Berichten: 970
Lid geworden op: di aug 19, 2003 6:36 pm
Woonplaats: Deventer
Locatie: stedendriehoek
Contacteer:

Bericht door peter3 »

Een foto zou idd wel handig zijn.
Heb zelf een aantal kisten gemaakt.
De stof heb ik altijd gelijmd met lijm uit een spuitbus.
Lijm opbrengen op zowel het hout als op de stof.
Even laten aan drogen, en dan goed onder spanning de stof aanbrengen.
Let wel op, vast is vast. (krijgt het wel los maar de stof kun je eigenlijk voor een mooi resultaat niet meer gebruiken).


Ik neem aan dat de plexi-plaat er goed strak en stevig in zit.
Anders krijg je een geramel dat wil je niet weten.
Suc6 met je project, ene als je een foto maakt kunnen we je misschien beter helpen/adviseren
Rover 220 SD (weg in 2006)
MG ZS 120 Le Mans SE '03 (weg in 2014)
MG ZT 190 2.5 V6
Texron

Bericht door Texron »

Thanx voor alle tips.
Ik ga toch maar op JDPower zijn advies af en ik ga het maar gewoon proberen en tijdelijk even de stof vastnieten.
mocht het nog steeds niet lukken dan komt er een foto bij en mogen jullie mij weer gaan helpen :mrgreen:

Groeten van Texel
Plaats reactie