koppakking lek?
koppakking lek?
Rijdt ik lekker rond in denemarken,
doet ineens de watertemperatuur gek...
Loopt rap omhoog en weer terug etc.
Gelijk koelvloeistof niveau gecontroleerd en de olie,
niks geen koelvloeistof meer te zien, kon er bijna 2 liter in gooien
ook maar de olie gechecked, daar zat nog voldoende in, maar was wel de beruchte mayonaise te zien....
Oftwel ik denk dat de koppakking naar de knoppen is...
nu morgen nog 700 km naar huis zien te komen.
Is de koppakking trouwens redelijk makkelijk te vervangen in een 114 si?8 kleppen)
en waar zijn deze voor een redlijk bedrag te vinden (denk dat de rover dealer de hoofdprijs zal vragen)
P.s. allemaal de beste wensen...
met een jaar zonder verder al te veel problemen...
doet ineens de watertemperatuur gek...
Loopt rap omhoog en weer terug etc.
Gelijk koelvloeistof niveau gecontroleerd en de olie,
niks geen koelvloeistof meer te zien, kon er bijna 2 liter in gooien
ook maar de olie gechecked, daar zat nog voldoende in, maar was wel de beruchte mayonaise te zien....
Oftwel ik denk dat de koppakking naar de knoppen is...
nu morgen nog 700 km naar huis zien te komen.
Is de koppakking trouwens redelijk makkelijk te vervangen in een 114 si?8 kleppen)
en waar zijn deze voor een redlijk bedrag te vinden (denk dat de rover dealer de hoofdprijs zal vragen)
P.s. allemaal de beste wensen...
met een jaar zonder verder al te veel problemen...
- 118GTR
- MG-R Core
- Berichten: 4198
- Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
- Woonplaats: Nijmegen - Hierden
- Contacteer:
dat wordt de hoofdprijs ben ik bang, in Engeland of Ebay wordt nog wel eens wat aangeboden. ( Ik ben zelf ook opzoek, heb nog een paar blokken liggen die ik wel in elkaar zou willen schroeven )
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Nou we zijn in iedergeval weer heel terug uit denemarken,
op de terug weg heeft ie nagenoeg geen water verbruikt?
Het lijkt nu dat ie elke keer als de auto warm wordt wat water verbruikt...
Nu nog een koppakking vinden...
Is het vervangen redelijk simpel?
Zit ik nog met 3 vraagjes...
Volgens mij moet de distributieriem er ook af (heb nog niet goed gekeken, maar dat lijkt me zo)
hoe zorg ik ervoor dat ik hem later weer op tijd terug zet?
In de haynes zag ik iets vaags staan over de kopbouten,
dat je die vast moest draaien tot een bepaalt punt?
en dan nog een halve slag?
kon er nog geen wijs uit...
En ook lees ik dat de een de kopbouten wel vervangt en de ander niet...
groenten
op de terug weg heeft ie nagenoeg geen water verbruikt?
Het lijkt nu dat ie elke keer als de auto warm wordt wat water verbruikt...
Nu nog een koppakking vinden...
Is het vervangen redelijk simpel?
Zit ik nog met 3 vraagjes...
Volgens mij moet de distributieriem er ook af (heb nog niet goed gekeken, maar dat lijkt me zo)
hoe zorg ik ervoor dat ik hem later weer op tijd terug zet?
In de haynes zag ik iets vaags staan over de kopbouten,
dat je die vast moest draaien tot een bepaalt punt?
en dan nog een halve slag?
kon er nog geen wijs uit...
En ook lees ik dat de een de kopbouten wel vervangt en de ander niet...
groenten
- 118GTR
- MG-R Core
- Berichten: 4198
- Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
- Woonplaats: Nijmegen - Hierden
- Contacteer:
Nieuwe rekbouten is eigenlijk de norm, maar je kunt ook de bouten opmeten en als ze niet te lang zijn hergebruiken. (voor een oudere motor, wordt dat nog wel eens gedaan)
wat betreft het aandraaien: simpel aandraaien tot de waarde die in je manual staat(als je wilt wil ik het hier ook wel opzoeken in de officiele manual) en dan nog een kwart-slag.
wat betreft het aandraaien: simpel aandraaien tot de waarde die in je manual staat(als je wilt wil ik het hier ook wel opzoeken in de officiele manual) en dan nog een kwart-slag.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Nou de koppakking is vervangen,
viel eigenlijk allemaal best wel mee,
je bent er eventjes mee bezig maar verder een recht toe recht aan werkje...
(de koppakking kostte bij de rover dealer 50 euro inclusief btw, dus dat viel ook nog mee)
Alleen is nu nog steeds m'n co te hoog,
lambda sonde is vervangen, dat scheelde al een heleboel...
Wat kan dit nu nog zijn?
volgens een monteur zou het wel eens de inspuiting kunnen zijn die problemen geeft, is hier iets aan te tweaken?
of kan de computer defect zijn?
viel eigenlijk allemaal best wel mee,
je bent er eventjes mee bezig maar verder een recht toe recht aan werkje...
(de koppakking kostte bij de rover dealer 50 euro inclusief btw, dus dat viel ook nog mee)
Alleen is nu nog steeds m'n co te hoog,
lambda sonde is vervangen, dat scheelde al een heleboel...
Wat kan dit nu nog zijn?
volgens een monteur zou het wel eens de inspuiting kunnen zijn die problemen geeft, is hier iets aan te tweaken?
of kan de computer defect zijn?