waar op letten aankoop 17 inch

214 216 218 220 25
Plaats reactie
thabass

waar op letten aankoop 17 inch

Bericht door thabass »

Hoi,

Ik ben van plan om 17 inch wielen te gaan kopen voor mijn 220 tdic uit 99. Waar zijn de dingen waar ik op moet letten zodat ik geen wielen koop die in de kast aanlopen of tegen mn spatborden aankomen.

dat die 4x100 is dat weet ik, maar welke breedte enzo kan erin?

Thnx!
Mark16v
MG-R Freak

Bericht door Mark16v »

ET 38-42 is het beste voor de velgen geloof ik, en dan een velg van 7.0j x 17" met banden van 205 of 215 breed.
You only need 2 things in life: Duct Tape and WD40. If it moves and it shouldn't : Duct Tape. If it doesn't move and it should: WD40.
No Comment Boy

Bericht door No Comment Boy »

Ook goed op letten is dat de velgen recht zijn!

Tlijkt mss logisch, mar toch!
thabass

Bericht door thabass »

Recht zullen ze wel zijn, want het worden nieuwe velgen... toch is het lastig om een keuze te maken voor velgen omdat ik niet weet hoe het zal staan,
daarom de vraag of "iedereen" die 17 inch onder zn rover heb een fotootje wilt plaatsen :-) voor het idee dan wat mooi is

Alvast bedankt iedereen!!!

Grtz Bas
markjan witte

Bericht door markjan witte »

leuk komt ie nou mee net nu ik me wintervelgen onder me auto gemonteerd heb
morris
MG-R Fanatic

Bericht door morris »

Je zou eens op www.wielengids.nl kunnen kijken, daar kun je d.m.v een foto van je auto model verschillende velgen en ook veschillened maten daarvan bekijken.
Het niet echt super maar, je krijgt er iig een idee van hoe een model velg in een bepaalde maat onder je auto zou staan.

O ja; voor de 200 mk3 moet je in de virtuele montage voor de 25 kiezen als je ze groter als 15 inch wilt zien
Roverloos
tummeke

Bericht door tummeke »

morris
MG-R Fanatic

Bericht door morris »

tummeke schreef:Ik vind die van Alcar beter...

http://www.alcar.nl/AlcarKonfigurator/p ... language=1

:)
Ok, hij is dan ook "verlaagt", maar ik vind 17 inch bij hun op de foto zo klein over komen :roll:
Roverloos
tummeke

Bericht door tummeke »

Klopt.. De banden zijn dan ook nog zo dik.. En ze zijn lang niet zo groot in diameter dan ze in het echt zouden zijn.. Denk dat je 18" moet pakken voor het 17" effect... Maar je kunt iig zien of het model je aan staat bij de vormen van de auto :)
Wows

Bericht door Wows »

Je mag zelfs naar 7,5J en maximale maat van 215. Nog breder en ze komen tegen je veerpoot. Dit was mijn uiterste maat op mijn 18".

wows
Plaats reactie