Dusver niet tevreden over MGF

Plaats reactie
wolfshade

Dusver niet tevreden over MGF

Bericht door wolfshade »

Hallo allemaal

Ik heb al sindskort een MGF (15.000km). Al snel kwam het probeem opzetten van de pion-as die veel geluid maakte en moest worden vervangen. Dit is nu opgelost, maar de auto heeft toch nog dingen die me niet lekker zitten, misschien dat jullie me verder kunnen helpen.

Allereerst vind ik de wagen totaal niet direct sturen. Ik weet hoe een MG ZR160 stuurt (mijn vorige wagen) en dit is er totaal niet mee te vergelijken. Kan dit aan de servo liggen of is dit een eigenschap van deze wagen?

Verder lekt er een beetje water via de linker & rechter zijspiegel naar binnen. Het is niet veel, maar toch wel lullig als het steeds je deurspiekers inloopt.

Ook vind ik het raar dat de ruitenwissers niet aanspringen als je de sproeiers activeert. Ik neem aan dat dit wel standaard op de auto moet zitten, aangezien de eerste beste suzuki alto het ook heeft.

Ook is me opgevallen dat de stoelen bijna niet te stellen zijn. Geen lendesteun....ect

En bovendien lopen de wielen tegen de bakken aan als ik maximale stuuruitslag heb.

Misschien dat jullie me een beetje kunnen helpen en me wat kunnen vertellen over jullie ervaringen m.b.t deze zaken.

Met vriendelijke groet
Gebruikersavatar
118GTR
MG-R Core
Berichten: 4198
Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
Woonplaats: Nijmegen - Hierden
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

Tja de MGF is nog gebaseerd op de Rover 100, en dus heb je een hydragas afgeveerd systeem. En dat is een prima systeem, maar niet voor sportauto's.

de MGTF heeft dan ook een ander systeem, met gewoon veren en dempers.

Je kunt je MGF wel erg goed krijgen door hem PROFESSIONEEL te verlagen, de druk in de bollen te verhogen(dan komt de auto weer omhoog), en een degelijk setje extra dempers te plaatsen.

Daarmee krijg je een veel gebalance in de auto, en zal het insturen preciezer gaan, en de auto zal sneller "volgen". Maar als je gewoon een probleem hebt met de stand van de wielen(ze draaien niet snel genoeg t.o.v. het stuur), dan los het bovenstaande weinig op.

Stoelen => Vaag, had toch wel std mogen wezen vind ik

Sproeiers => er is iets kapot.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Gebruikersavatar
Mark16v
MG-R Freak
Berichten: 2954
Lid geworden op: za dec 14, 2002 7:18 pm
Woonplaats: Spijkenisse

Bericht door Mark16v »

118GTR schreef: Sproeiers => er is iets kapot.
Doet jou 114 dan wel wissen als je de sproeier aanzet? De mijne deed dat alleen bij de achterwisser.

edit: Bij wat dieper denken doet de Coupe het nu ook niet geloof ik :?: :?:
Laatst gewijzigd door Mark16v op wo dec 15, 2004 5:40 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
You only need 2 things in life: Duct Tape and WD40. If it moves and it shouldn't : Duct Tape. If it doesn't move and it should: WD40.
Gebruikersavatar
118GTR
MG-R Core
Berichten: 4198
Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
Woonplaats: Nijmegen - Hierden
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

yup
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Gebruikersavatar
artemis
MG-R Freak
Berichten: 1981
Lid geworden op: zo apr 18, 2004 11:51 am
Woonplaats:
Locatie: almere
Contacteer:

Bericht door artemis »

Ook vind ik het raar dat de ruitenwissers niet aanspringen als je de sproeiers activeert. Ik neem aan dat dit wel standaard op de auto moet zitten, aangezien de eerste beste suzuki alto het ook heeft.
Ik weet niet hoe het bij de MGF standaard geregeld is, maar er zijn ook automerken waarbij de ruitenwissers niet aangaan als de sproeiers worden gebruikt.

Ik vind het persoonlijk maar heel irritant als de ruitenwissers vanzelf aangaan, regel het liever zelf :mrgreen:
Efje&Ertje

Re: Dusver niet tevreden over MGF

Bericht door Efje&Ertje »

Hoi Wolfshade,

Zelf heb ik ook een MGF en weet dat een F, mits goed afgesteld helemaal niet slecht stuurt, maar de juist afstemming van de wielen en het hydragassysteem moet erg goed gebeuren. (en ook afhankelijk van de temperatuur enzo). Een goed afgestelde F is een veel plezieriger te rijden auto dan de TF (stuiterballetje).
Zitten er overmaats velgen onder (zonder dat er een stuuruitslagbegrenzer is ingebouwd?
De stoelen zijn inderdaad beperkt verstelbaar, maar voor meer lendesteun is er een makkelijk? inbouwbare oplossing mogelijk.
Het lekken langs de spiegels kan voorkomen maar komt meestal door het niet juist afgesteld zijn van de zijruiten (sluiten ze wel mooi aan bij de softtop? of duwen ze de softtop omhoog?)

Succes met je F, maar dat moet vast lukken (mist alles juist is afgesteld)
MG_XPower

Bericht door MG_XPower »

We hebben het er op het Belgische forum al over gehad maar wat de wegligging betreft wil ik nog wel wat kreten roepen.

Je kan het hydragas systeem super sportief krijgen, mogelijkheden:

Goedkoop/simpel:
* Hoogte goed zetten
* Goede A-merk banden met iig een V-profiel
* uitlijnen
* Compliance washers (o.a. B&G)

Er tussenin:
* Throphy/Krafthaus splitter voor beter gedrag vanaf 120kmh merkbaar
* PU bushes rondom

"Techspeed"-style:
* Lowering Knuckles
* Dempers
* TF Steering rack
* Alternatieve instelling sporing

"Techspeed"-bikkel style
* 4 losse nippels ipv per 2 verbonden

Super bikkel style:
- Gaten boren in de bovenste kamer van je veerbollen
- Vullen met kleine hoeveelheid materiaal met relatief hoge dichtheid
- Nippel monteren in gat en weer gas op de bollen zetten.
(Meer materiaal met hoge dichtheid = minder slappe vering)


Ik heb:
* Toyo's rondom
* lowering knuckles voor 3cm maar 2,5cm benut voor extra druk t.o.v. normaal
* Compliance washers
* Throphy splitter

Ik moet bekenen dat mij F nu een slechte wegligging heeft en ik weet niet 100% hoe het komt (na upgrade van Toyo T1-S naar T1-R) maar met de oude T1-S banden (en voor nieuwe uitlijn beurt) ging de F als een trein op rails ! Ik wil met de tijd nog wel een setje instelbare dempers erbij voor de fun-factor nog wat te verhogen :mrgreen:
wolfshade

Bericht door wolfshade »

Hallo mensen!! Bedankt voor jullie reacties.

Ik heb vandaag ff de hoogte van het wielmiddenpunt t.o.v de wielbak gemeten, deze is voor voor en achter:

34-35 cm

De bandenmaat is: R16 215/40 (geen stuuruitslagbegrenzer)

De auto heeft inderdaad een neiging om te gaan zweven bij hogere snelheden. Ook vind ik hem bij lagere snelheden 0-70km/h erg indirect sturen.

Zou hem graag goed willen afstellen, maar daarvoor zal ik bij de MG garage wel niet terecht kunnen. Weet iemand van jullie waar ik dat goed kan laten doen?

Groeten
Plaats reactie