Philips BlueVision

414 416 418 420 45
mspress

Philips BlueVision

Bericht door mspress »

Ik heb zo'n week geleden blauwe lampjes voor in de koplampen van me Rover gekocht,
maar om eerlijk te zijn, ik zie geen vleugje blauw! :evil:
Nou is het licht zelf wat feller en 'duidelijker', maar daar kocht ik ze niet voor.
Nou is mijn vraag, heeft iemand ze ooit ook gekocht, en wat was jullie ervaring?
Om specifiek te zijn, het waren Philips Blue Vision H4 12V 60/55W
alvast bedankt !
Striker
MG-R Freak

Bericht door Striker »

Ik heb ze ook en het licht is idd niet blauw, maar wel een stuk helderder dan standaard koplampen. Volgens mij is Coolvision oid wel wat blauwer.
Afbeelding

Wil je weten hoe je een afbeelding in je post plaatst?? Lees dan hier!!
mspress

Bericht door mspress »

Coolvision, van welk merk is dat dan, ook Philips?
Ik vind het toch raar dat je een product zo kan noemen zonder dat je het er in terug ziet.
Ze zijn ook stuk duurder dan 'normale' lampen (€16,95 p.s.)
Van mij mag Philips in de black list :evil: :twisted:
Striker
MG-R Freak

Bericht door Striker »

Ja, is ook van Philips (er is een hele reeks met allerlei "Visions" :) en volgens mij is Cool de meest blauwe). Osram Cool Blue is ook iets blauwer dan Blue Vision.
Afbeelding

Wil je weten hoe je een afbeelding in je post plaatst?? Lees dan hier!!
rover 216

Bericht door rover 216 »

Ik heb daar ook al aan gedacht voor te zette, kunde ge gewoon het standaard lampke vervange door zo eentje van philips dan?
ironman

Bericht door ironman »

anders moet je er zo'n xenon kit ingooien, wel duurder, maar zeker xenon.
Rob 416 Si

Bericht door Rob 416 Si »

ik snap wel dat jullie het leuk vinden hoor, en het is ook wel mooi. Maar toch hoop ik dat het er snel weer uit gaat (volgens mij hebben de laatste nieuwe modellen het al niet meer) Omdat het gewoon super irritant is en verblindend is als je erin kijkt.
rover 216

Bericht door rover 216 »

ironman schreef:anders moet je er zo'n xenon kit ingooien, wel duurder, maar zeker xenon.
Zo iets bedoelde ik ja, iemand misschien een site waar ik da kan vinde?
ironman

Bericht door ironman »

rover 216 schreef:Zo iets bedoelde ik ja, iemand misschien een site waar ik da kan vinde?
Ik heb niet echt een site voor je, maar kijk hier maar eens:
http://www.marktplaats.nl/markt/autodiv ... todiversen%

Moet je die gozer Pascal maar ff mailen die kan je wel verder helpen.
Trouwens anders moet je SteV6 ff een pb sturen die heeft ervaring met die gozer als het goed is.
Dennis

Re: Philips BlueVision

Bericht door Dennis »

Ik heb eigenlijk nog geen 1 lampje gezien wat echt een xenon-achtige kleur blauw laat zien.
Heb zelf General Electric SuperBlue lampjes (H7), maar die zijn ook niet blauw.....
dus is het uberhaupt wel mogelijk om een normale halogeenpit een xenonachtige kleur te laten weergeven zonder dat je lichtopbrengst weg is?
Ewout

Bericht door Ewout »

Ik heb die bluevisions ook, en als ik recht de bundel in kijk kan ik inderdaad geen blauw ontdekken. Als ik overigens rondrij en ik zie de lichtbundel gespiegeld door b.v. een ruit dan lijkt er wel een blauwe zweem in te zitten.
118GTR
MG-R Core
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

Rob 416 Si schreef:ik snap wel dat jullie het leuk vinden hoor, en het is ook wel mooi. Maar toch hoop ik dat het er snel weer uit gaat (volgens mij hebben de laatste nieuwe modellen het al niet meer) Omdat het gewoon super irritant is en verblindend is als je erin kijkt.
Xenon bedoel je?

Nou echt niet, de hype is een beetje over en dus zijn mensen wat minder bereid er voor te betalen. Maar xenon is echt een blijvertje.

Vind het zelf erg prettig om mee te rijden, en erin kijken nauwelijks een probleem. Maar dat is blijkbaar persoonlijk.

en.... misschien zit ik er kompleet naast, maar mensen die het hebben vinden het over het algemeen niet erg om erin te kijken, en mensen die het niet hebben wel. ---> jaloers?
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
JeroenV

Bericht door JeroenV »

mspress, ik denk dat het aan jou ligt.

Als Geert Wilders je held is, moet je op zijn minst kleurenblind zijn, en waarschijnlijk helemaal blind ;)
mspress

Bericht door mspress »

lol, ik denk toch niet dat mijn kleurenvisie aan mijn politieke voorkeur ligt.
Trouwens, ik wacht eerst op een partij 'plan' voordat ik ga stemmen.
Mocht ik hem toch te rechts vinden, stem ik gewoon op de VVD. Hoeze ! :bangin:
Rob 416 Si

Bericht door Rob 416 Si »

Jaloers? Ja erg grappig om te denken dat dit mijn beweegredenen zijn. Als ik jaloers was dan reed ik wel naar de zaak om zo'n kitje te halen, maar omdat ik ze zelf irritant vind als ze achter me rijden, of tegemoet komen doe ik het niet.

Maar denk wat je wilt hoor ^^
118GTR
MG-R Core
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

118GTR schreef:
en.... misschien zit ik er kompleet naast, maar mensen die het hebben vinden het over het algemeen niet erg om erin te kijken, en mensen die het niet hebben wel. ---> jaloers?
Rob 416 Si schreef:Jaloers? Ja erg grappig om te denken dat dit mijn beweegredenen zijn. Als ik jaloers was dan reed ik wel naar de zaak om zo'n kitje te halen, maar omdat ik ze zelf irritant vind als ze achter me rijden, of tegemoet komen doe ik het niet.

Maar denk wat je wilt hoor ^^
Ik zei het in het algemeen, gewoon lezen wat er staat a.u.b. Je hoeft je echt niet aangesproken te voelen ofzo. Het valt mij gewoon op, als ik mensen erover hoor praten
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Plaats reactie