caliber 10" baspijp

vragen, antwoorden, tips en foto's van en over Car-Hifi
Plaats reactie
car_lovin_woman

caliber 10" baspijp

Bericht door car_lovin_woman »

Hoi Hoi

Ik heb sinds 2 weken een 10"caliber baspijp gekocht met ingebouwde versterker.De jongen waar ik hem verkocht had én het volume én het filter maar een beetje open dan knalde de ramen er zowat uit.....

Nou ik kabels gekocht (alles van caliber :? : heb ik geweten aan de prijs)..
Wij hem aangesloten,ik hoorde niks...
Nu staan ze beiden zowat helemaal open en dan de bas van de radio ook nog op +1...
Nu klinkt het wel aardig,maar bij sommige,wat rustigere muziek,valt de bas erg tegen.

Ik terug naar die jongen ,hij snapte er ook niks van.Wij de caliber losgehaald en in zijn moeders fiësta-tje gelegd.Standaar philips radiootje en de pijp een klein beetje open: je raad t al : alles trilde !!!
Wij hem weer in mijn auto aangesloten : niks !!!

Iemand een idee voor deze leek ?
De jongen dacht dat t misschien aan mijn radio lag? (zijn moeder een basic philips radio , ik een kenwood 4x40 watt )
Maar voordat ik geld investeer in een radio en het ligt er niet aan...
Alles zit via tulpstekkers aangesloten...

Ik hoor t wel weer,tof forum hier dus het komt wel goed :mrgreen:
Ewout

Bericht door Ewout »

Ik zou de kabels ff doormeten (of laten doormeten).

Gaat het lampje van de versterker overigens wel branden :?:
car_lovin_woman

Bericht door car_lovin_woman »

zit helaas geen lampje op en de kabels zijn spiksplinternieuw...
Mista T
MG-R Core
Berichten: 2526
Lid geworden op: do dec 19, 2002 12:36 pm
Woonplaats: Nieuwegein
Locatie: NIEUWEGEIN

Bericht door Mista T »

heb je alleen de tulpstekkers in je radio geplugd??

want het is namelijk zo dat er een REMOTE kabeltje(vaak blauw) vanuit je radio naar de versterker moet. Deze zorgt er voor dat de versterker zichzelf in en uit schakeld... in op het moment dat het gevraagd is en uit als je radio uit staat, waardoor ie je accu niet kan leegtrekken.....

Mocht je versterker namelijk niet ingeschakeld staan, hoor je namelijk wel gewoon muziek via dat ding, maar vermogen is gewoon te laag.....

mocht deze niet aangesloten zijn, kan je hiervoor gewoon een enkele, draad nemen en in de REM aansluiting van de versterker douwen.....

Suc6 ermee
To catch me, you gotta be fast...
To find me, you gotta be smart...
But to be me...!!

DAMN! You must be kidding!

filmpjes op: http://www.youtube.com/rover623Gsi
Dennis

Bericht door Dennis »

Uit het verhaal begrijp ik dat de baspijp in ieder geval *iets* doet...
Daar vanuit gaande....misschien zitten de tulpstekkertjes (aan radiozijde misschien) niet helemaal goed vast / ver genoeg erop geschoven (of eventueel klein beetje oxidatie van die plugjes)?
Plaats reactie