FILTERSET

MG_XPower

Bericht door MG_XPower »

Vergeet trouwens niet te bieden op je cams ;)
Gebruikersavatar
118GTR
MG-R Core
Berichten: 4198
Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
Woonplaats: Nijmegen - Hierden
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

die gast heeft echt alle mazzel van de wereld, hij heeft die cams zelf via ebay gekocht(zie zijn history) nauwelijks 2 weken geleden en nu verkoopt hij ze voor meer dan het dubbele.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
MG_XPower

Bericht door MG_XPower »

I am the type who is liable to snipe you
With two seconds left to go, whoa
http://www.geoffellis.com/ebay.html
Järv
Moderator
Berichten: 4430
Lid geworden op: ma nov 18, 2002 6:51 pm
Woonplaats: Botlek
Contacteer:

Bericht door Järv »

... bizar man :rofl: :mrgreen: :rofl:
You can go fast ... but I can go anywhere.
Edgecrusher

Bericht door Edgecrusher »

Hoe bedenk je het???
Gebruikersavatar
Bruno
MG-R Addict
Berichten: 483
Lid geworden op: di jan 20, 2004 1:44 am
Woonplaats:
Locatie: Schriek (Heist O/d Berg) Belgie
Contacteer:

Bericht door Bruno »

@ Sander, ik hou me wijselijk op de achtergrond, maar je kent mijn standpunt over cone filters hé ? De foto die je daar postte was trouwens mijn K&N-opzet , en binnenkort zal de dynojet wel uitwijzen wat het waard is zeker ?


Tussenhaakjes, even deze bedenkingen :

-een 52mm TB geeft geen enkele PK meer in de curve, enkel een vlotter "aannemen" bij het gas geven.
-Een green filter heeft denk ik niet dezelfde koude lucht buizen zoals een K&N57i wel heeft.
-Een gesloten systeem a la ITG zal wel beter zijn qua vermogen (nog meer ! ), daar het in de racerij ook wordt gebruikt, maar het gaat wel ten koste van het geluid dat IK WEL mooi vind.
-Een K&N dus wel degelijk winst gaf (met open of gesloten motorkap, laat ik in het midden , want daar wordt nergens over gesproken, en ook Rob Bell hemzelve heeft me dit nooit verteld) klik hiervoor de curves waarvan sprake !
-De buis die bij de K&N57i zit en op de TB wordt gevezen heeft de juiste lengte voor de VVC maar dient enkele cm's te worden ingekort voor een MPI, om een dip tegen te gaan in de toerentalcurve.
-een K&N57i is ontwikkeld voor een VVC (als het resultaat minder goed is op een MPI is dat dus logisch)!
-een cat bypass geeft 1pk verlies op een VVC en 1 pk winst op een MPI
-De olie temperatuur KAN NIET worden beinvloed door een andere luchtfilter te plaatsen (reden werd al gegeven)
- ....

@ Sander, sorry buddy, maar ik wou me ook even laten horen ! ;)
Afbeelding
MGF '180' VVC
MGTF Elegance
MG ZR MK1 VGK 2.0 Racer
MG ZR MK2 190 Cupracer
2 X Rover 114 Cupracer
MG_XPower

Bericht door MG_XPower »

-Ik meen ergens gelezen the hebben dat de TTB 1 hele dikke pk winst geeft op een MPi maar een pk of 3-4 op een VVC, kan helaas de curves niet meer vinden :(
- De normale Green moet je zelf cold-air-pijpen bij kopen maar voor de Twister is er uiteraard een dikke buis beschikbaar. Deze buis is erg duur maar ERG goed. Is echt een stukje kwaliteit. Zo opgebouwd dat hij niet dicht te drukken valt.
- Je tapt het toerental af bij de ECU. Je "moet" dus of de kap open laten of de kabel van de sensor pletten tussen de motorkap en de rest. Vandaar dat ze hem in Goes open laten staan.
- De stijging van de temeratuur heb ik meerdere malen opgemerkt maar het kan natuurlijk gewoon toeval geweest zijn. Voor mij iig niet meer van toepassing :mrgreen:
Gebruikersavatar
Bruno
MG-R Addict
Berichten: 483
Lid geworden op: di jan 20, 2004 1:44 am
Woonplaats:
Locatie: Schriek (Heist O/d Berg) Belgie
Contacteer:

Bericht door Bruno »

Van het feit dat een TB van 52mm geen enkel pk winst oplevert, ben ik echt wel 200% zeker. Ik vroeg het onlangs zelfs nog aan Mike Satur zelf op Silverstone, en zelfs hij beaamde dit (en dat als verkoper ervan).
Zo zie je maar !
Afbeelding
MGF '180' VVC
MGTF Elegance
MG ZR MK1 VGK 2.0 Racer
MG ZR MK2 190 Cupracer
2 X Rover 114 Cupracer
MG_XPower

Bericht door MG_XPower »

GEVONDEN !!!! :mrgreen: Wist wel dat ik het ergens gelezen had :mrgreen:
52mm Trophy throttle body
One MPi made an extra two or three horsepower and four or five ft/lb of torque with the addition of a 52mm throttle body (as fitted to the MGF Trophy) costing just over £100. However, this was on a car that already had an improved air filter and exhaust, similar gains might not be felt on an otherwise standard car.
Linkje naar het artikel:
http://www.chpltd.com/mgworld/power_struggle.html

Maar heb dus ook ergens gelezen dat het op een VVC meer uitmaakt dan op een MPi.....
Plaats reactie