welke bougies en kabels?

Technische informatie over MG's en Rovers.
Plaats reactie
tm

welke bougies en kabels?

Bericht door tm »

Hoi,

Ik wil dus nu nieuwe bougies en bougiekabels aanschaffen voor mijn Rover 200 BRM.
Twijfel nou tussen deze twee setjes, welke zal ik kiezen?
Magnecor kabels (blauw) 8mm met NGK Iridium plugs (BKR6EIX-11)
Magnecor kabels (rood kv85) 8.5 mm met Denso Iridium SVK20RZ8 bougies

Zit er echt veel verschil tussen deze bougies en kabels?
Want de 8.5 mm kabels en de Denso bougies zijn misschien beter, maar ook ongeveer 70 euro duurder.
Twijfel dus, wil eigenlijk wel voor de duurdere gaan, maar zijn ze echt zoveel beter als de iets goedkopere?
Iemand misschien ervaring met een van deze setjes

Hoor het wel Gr Tom
Tommer

Bericht door Tommer »

Hoi Tom,

Waar ga je die aankopen?
Ben zelf ook opzoek naar een dergelijk setje en vooral geïnteresseerd in het eerste 8mm + NGK. Waar zou je het aanschaffen? Zit er een kleine korting in als we het dubbel aanschaffen??

Groetjes,

Tom
Gebruikersavatar
Striker
MG-R Freak
Berichten: 4729
Lid geworden op: ma feb 24, 2003 1:49 am
Woonplaats:
Locatie: Dordrecht

Bericht door Striker »

Eerste set lijkt me goed genoeg.
Afbeelding

Wil je weten hoe je een afbeelding in je post plaatst?? Lees dan hier!!
tm

Bericht door tm »

Hoi Tommer,

Ik heb een paar automaterialenzaken in de buurt gebeld, plus ukcarparts en mgf.nl. Maar ben uiteindelijk bij www.spark-plugs.co.uk uitgekomen.
Ze zijn voor zover ik nu heb gezien de goedkoopste.
Hebben mij het beste aanbod gedaan op zo'n setje.
Ik heb nog even nagevraagd of er korting in zou zitten als we er twee zouden bestellen, maar dat lukte niet.
Dus kijk maar eens op hun site of neem contact met hun op via de mail, ze reageren heel snel en correct!

Gr Tom
Tommer

Bericht door Tommer »

Hoi Tom,

Reuzebedankt voor de moeite!
Heb je al eens navraag gedaan bij CrisPerfect ?
Lijkt me een goedkope jongen, maar weet niet of ie betrouwbaar is...

Groetjes,

Tom
tm

Bericht door tm »

Nou, ik ben trots op mezelf!!! :D
Na bougies en bougiekabels (NGK bougies en Magnecor kabels 8mm blauwe) te hebben besteld via Sparks&Plugs in Engeland en binnen 5 werkdagen ontvangen! (Goede service goedkoop en snel!!) moest het van het weekend nog gemonteerd worden.

Dus van het weekend de kabels en de bougies gemonteerd! Op zich geen moeilijke klus, maar voor een leek als mij toch iets om trots op te zijn.

Niet moeilijk maar wel lastig om de bougies-kabels aan te sluiten (als je geen brug hebt) moet helemaal met je arm door/langs het motorblok (verdelerkap zit achter het blok). Even lastig maar gelukt!!

En gelukkig na installatie……. Starten en lopen!! :D
Dutch
MG-R Core
Berichten: 3387
Lid geworden op: vr aug 08, 2003 10:00 am
Woonplaats: Hengelo (ov)

Bericht door Dutch »

top kom als de rover weer goed koppelt snel een x kijken wordt toch erg nieuwsgierig
Idiots are so much fun... no wonder every village wants one!
Afbeelding
Gebruikersavatar
Striker
MG-R Freak
Berichten: 4729
Lid geworden op: ma feb 24, 2003 1:49 am
Woonplaats:
Locatie: Dordrecht

Bericht door Striker »

tm schreef:Na bougies en bougiekabels (NGK bougies en Magnecor kabels 8mm blauwe) te hebben besteld via Sparks&Plugs in Engeland en binnen 5 werkdagen ontvangen! (Goede service goedkoop en snel!!)
Thanks voor dat adres, idd goedkoop en goede service. Ik heb er nu een set 8,5mm kabels besteld + NGK Iridium bougies (8mm kabels waren op, ik kreeg nu de 8,5mm kabels voor dezelfde prijs :P ), omdat m'n auto vanochtend niet wilde starten met het vochtige weer :?.
Afbeelding

Wil je weten hoe je een afbeelding in je post plaatst?? Lees dan hier!!
tm

Bericht door tm »

Ja goed he! Zeker goede service en ook niet duur!
Succes met de goodies! Bij mij werkt (start) het allemaal nog steeds perfect! :D

Gr Tom
Gebruikersavatar
Striker
MG-R Freak
Berichten: 4729
Lid geworden op: ma feb 24, 2003 1:49 am
Woonplaats:
Locatie: Dordrecht

Bericht door Striker »

:shock: Ik heb vandaag de bougies en kabels al ontvangen. Dat is nog eens snel, binnen 2 dagen!!
Afbeelding

Wil je weten hoe je een afbeelding in je post plaatst?? Lees dan hier!!
Plaats reactie