Ice kabels

vragen, antwoorden, tips en foto's van en over Car-Hifi
Plaats reactie
No Comment Boy

Ice kabels

Bericht door No Comment Boy »

Hallo,

Toen ik mijn wagen kocht was er Ice ingezet.
Maar ik ben geen boenk boenk mens. Dus dit lijkt mij overbodig. Ik kan deze verkopen. Maar ik moet ze eerst uit de auto krijgen. En daar heb ik géén enkel idee van hoe ik dat moet doen.

Het begint al vanaf de batterij... Zekeringske tussen en al :? . En dan gaat het richting dashbord. Hoe geraak ik daar nu in godsnaam :mrgreen: ?

En met andere woorden... Hoe geraak ik aan mijn kabels? Dus letterlijk gevraagd: Hoe breek ik mijn Interieur degelijk open? (Bij Rover 200Is).

Greetigns
Kevin
Gebruikersavatar
Mark16v
MG-R Freak
Berichten: 2954
Lid geworden op: za dec 14, 2002 7:18 pm
Woonplaats: Spijkenisse

Bericht door Mark16v »

meestal kan je wel aan een kabel trekken en dan kan je zien waar hij loskomt...

ik zou gewoon de dorpelbeschermers weghalen (links en rechts onder je deur) en dan zie je ws. de kabels wel lopen.
You only need 2 things in life: Duct Tape and WD40. If it moves and it shouldn't : Duct Tape. If it doesn't move and it should: WD40.
Ewout

Bericht door Ewout »

Ik zou die kabels gewoon laten liggen, is de ellende van het uithalen niet waard joh + dat je d'r toch geen fuk voor vangt
No Comment Boy

Bericht door No Comment Boy »

Ewout schreef:Ik zou die kabels gewoon laten liggen, is de ellende van het uithalen niet waard joh + dat je d'r toch geen fuk voor vangt
Neen?
Ik weet het niet. Ik ken er niet zo veel van :mrgreen:
Ik heb er enkele fotokes van genomen:

De eerste foto is van onder de motor kap. Aan mijn batterij vertrekt er dus een kabel. Hiertussen zit dit: Ik dacht aan een zekering (correct?)
Afbeelding

En dit zijn dus de kabels die uitmonden in de koffer. De Blauwe is voor de aarding, dat wist ik al.. Maar de rest :oops: .
Kan iemand mij hierover meer vertellen?
Afbeelding

Greetings.. Kevin
Gebruikersavatar
Striker
MG-R Freak
Berichten: 4729
Lid geworden op: ma feb 24, 2003 1:49 am
Woonplaats:
Locatie: Dordrecht

Bericht door Striker »

Rood is de voeding voor de versterker (die komt dus vanaf de accu). De paarse is de RCA-kabel vanaf de autoradio (daardoor gaat 't geluidssignaal naar de versterker), met daaraan een dun remote-kabeltje (die zorgt ervoor dat de versterker aangaat zodra je de autoradio aanzet).

Ik zou ze gewoon lekker laten zitten. Als je ze niet gebruikt stop je ze gewoon weg onder de bekleding. Of nog beter: koop een leuk versterkertje en sluit die erop aan :twisted:.
Afbeelding

Wil je weten hoe je een afbeelding in je post plaatst?? Lees dan hier!!
Gebruikersavatar
Mark16v
MG-R Freak
Berichten: 2954
Lid geworden op: za dec 14, 2002 7:18 pm
Woonplaats: Spijkenisse

Bericht door Mark16v »

wel ff de aansluitingen aftapen anders krijge je zo'n lekkere kortsluiting...
You only need 2 things in life: Duct Tape and WD40. If it moves and it shouldn't : Duct Tape. If it doesn't move and it should: WD40.
No Comment Boy

Bericht door No Comment Boy »

Super een Rca kabel..

Kennis van mij wil hem kopen voor enklele €. Ik weet alleen niet hoeveel dat die waard zijn. Ik kan momenteel wel elke € gebruiken. Dus ja ;)
Prospero

Bericht door Prospero »

Mark16v schreef:wel ff de aansluitingen aftapen anders krijge je zo'n lekkere kortsluiting...
Dat wilde ik ook al zeggen :)
Als het zo laat liggen dan gaat het geheid fout ! (zekering zit nog in de houder, dus er staat nog stroom op de kabel)
Dennis

Bericht door Dennis »

No Comment Boy schreef:Super een Rca kabel..

Kennis van mij wil hem kopen voor enklele €. Ik weet alleen niet hoeveel dat die waard zijn. Ik kan momenteel wel elke € gebruiken. Dus ja ;)
Neem tijdelijk er een krantenwijk bij, en besteed daaraan net zo veel tijd als aan het eruithalen van die kabel, en het levert nog meer op ook ;)
Gebruikersavatar
Striker
MG-R Freak
Berichten: 4729
Lid geworden op: ma feb 24, 2003 1:49 am
Woonplaats:
Locatie: Dordrecht

Bericht door Striker »

No Comment Boy schreef:Ik weet alleen niet hoeveel dat die waard zijn.
Die koop je nieuw voor 12 euro of zo :).
Afbeelding

Wil je weten hoe je een afbeelding in je post plaatst?? Lees dan hier!!
No Comment Boy

Bericht door No Comment Boy »

Jullie denken allemaal dat ik extreem lui ben eh...

Maar ik heb nu deze week schoolvakantie. Kevin heeft alleen vandaag vrijaf. Morgen gaat hij werken als keukenmonteerder :P voor de rest van de week :mrgreen:

Jawatte, dan ga ik ze toch maar laten steken. Ik heb net alles gaan afplakken.. Voila si :mrgreen:

Topic mag gesloten worden ;)
Plaats reactie