uitlaatsysteempje

214 216 218 220 25
Frekkel
MG-R Freak

uitlaatsysteempje

Bericht door Frekkel »

wat zouden jullie doen in mijn plaats:
- volledige lijn van supersprint, inox alles op en aan.
- self made op maat gemaakte lijn, inox, alles erop en eraan. gemaakt door bedrijf dat rallywagens van uitlaat voorziet en eigenlijk gewoon rallywagens opbouwt. ben vandaag naar bedrijf weest kijken en heb er een goede indruk van. goed georganiseerd bedrijfje, vriendelijke mensen. heb enkele van de wagens gezien die er stonden (waaronder een oude mini cooper s)

prijs komt ongeveer zelfde uit. voordeel van de supersprint is dat er keurbewijzen bijzitten, behalve dan voor die katvervanger.
MG ZR S1800
lex

Bericht door lex »

Het ligt er een beetje aan wat je wil.
Wil je een goed systeem waar je niet doof van wordt moet je voor de supersprint gaan, maar boeit dat niet dan zou ik voor het handwerk gaan lekker exclusief, maar let wel op dat er een goede kwaliteit staal wordt gebruikt, namelijk voor rally gebruik is gewicht dus dunwandig belangrijker dan levensduur.
Frekkel
MG-R Freak

Bericht door Frekkel »

inox is toch inox?? licht of zwaar... of sla ik hier de aap mis?
MG ZR S1800
Skytiger

Bericht door Skytiger »

Frekkel schreef:inox is toch inox?? licht of zwaar... of sla ik hier de aap mis?
Ik heb vanaf morgen dus de Janspeed exhaust... Eens kijken wat die aan vermogen extra geeft.....

GreetingzZz,

Skytiger
lex

Bericht door lex »

Frekkel je hebt gelijk ik had je bericht niet goed gelezen (disLEXie)
Frekkel
MG-R Freak

Bericht door Frekkel »

haha, heb ik ook wel es last van. skytiger, laat zeker weten als je iets voelt. wanneer gaat ie nu op de bank??
MG ZR S1800
roverdude

Bericht door roverdude »

Frekkel schreef:inox is toch inox?? licht of zwaar... of sla ik hier de aap mis?
Inox is niet altijd inox. Er zijn verschillende legeringen. Inox bestaat uit een deel ferro en een deel non ferro metalen. Hoe meer non ferro hoe roestVASTER inox is maar ook hoe brozer/harder het is. Eigenlijk is er een grote misvatting rond Rvs. De meeste zeggen RoestVrij Staal maar eigenlijk is hest RoestVast Staal. Laat u geen blaaskes wijsmaken, inox roest na verloop van tijd ook, zeker bij merken als Raceland en Skytune. Op sommige skytune uitlaten blijft zelfs een magneet hangen :shock: . Op mijn vorig werk werd er veel met pekel gewerkt en ik kan u verzekeren die buizen zien er na een jaar nie echt fris meer uit.
Voor ge een inox systeem laat plaatsen vraag eens welke legering het is. Als hun ogen wegdraaien wete al genoeg. Met inox 316 heb je al een redelijk roestvast geheel, maar de prijs is er ook naar. ;)
Frekkel
MG-R Freak

Bericht door Frekkel »

okie, zal es informeren merci voor de uitleg.
maar zo nen eindpot van sebring, daar wilde hij mij drie jaar garantie op geven, da gaat em toch ook niet doen als hij weet dat ik er na een jaar al miserie mee ga hebben.
MG ZR S1800
roverdude

Bericht door roverdude »

Aan ne sebring gade nie gekloot zijn. Geluid is iets minder luid maar kwaliteit is goed. De enige twee merken waar ik nogal wantrouwig tegenover sta zijn skytune en raceland. No performance en veel geluid. Typisch belgisch zeker? :lol:
Frekkel
MG-R Freak

Bericht door Frekkel »

haha, raceland, zelfs in tecnoparts willen ze da nie verkopen. en skytune daar moede wa geluk mee hebben heb ek al gehoord.
Nuja, geluid intresseert mij niet, maar ik dacht dat ge met nen custom made toch wel ietske verder kunt gaan.
MG ZR S1800
Skytiger

Bericht door Skytiger »

Frekkel schreef: maar zo nen eindpot van sebring,
Willen jullie dit merk nooit maar dan ook NOOIT meer hier op het forum gebruiken?

Dit ivm de uitlatingen die een vertegenwoordiger van SEBRING NL had.
Jullie zijn niet onze doelgroep!!! We richten ons meer op VW en Vauxhall.

MISTA T en ik waren zeer verbaasd, en daarom is voor mij SEBRING ook op de zwarte lijst.

GreetingzZz,

Skytiger
Frekkel
MG-R Freak

Bericht door Frekkel »

excuseer :oops:
MG ZR S1800
MarkBRM

Bericht door MarkBRM »

Skytiger schreef: Willen jullie dit merk nooit maar dan ook NOOIT meer hier op het forum gebruiken?

Dit ivm de uitlatingen die een vertegenwoordiger van SEBRING NL had.
Jullie zijn niet onze doelgroep!!! We richten ons meer op VW en Vauxhall.

MISTA T en ik waren zeer verbaasd, en daarom is voor mij SEBRING ook op de zwarte lijst.

GreetingzZz,

Skytiger
:shock: :shock: :shock: Sow, das niet mis.
Striker
MG-R Freak

Bericht door Striker »

Over 2 weken wordt er bij Atec een uitlaat op maat gemaakt, vanaf de katalysator in RVS :P. Ik ben heel benieuwd hoe het gaat staan en vooral klinken :twisted:.
Dit wordt 't eindstuk (150 x 75 mm dubbelwandig):

Afbeelding
Afbeelding

Wil je weten hoe je een afbeelding in je post plaatst?? Lees dan hier!!
jdpower

Bericht door jdpower »

sow zekers een mooie uitlaat (einddemper) ik vin wel dat hij heel veel op de einddemper van skytune lijkt ik heb daar namelijk mijn eindemper ook vandaan en hij klinkt superrrr.
deze foto heb ik op de site van skytune gevonden.
http://www.skytune.com/muff/mi_03.jpg
Skytiger

Bericht door Skytiger »

Striker schreef:Over 2 weken wordt er bij Atec een uitlaat op maat gemaakt, vanaf de katalysator in RVS :P. Ik ben heel benieuwd hoe het gaat staan en vooral klinken :twisted:.
Dit wordt 't eindstuk (150 x 75 mm dubbelwandig):

Afbeelding
Cool man...

Maaruh Striker, ik wist niet dat je met een website bezig was... ;)

Cya,

Sky
Plaats reactie