thermostaat rover 114 gti
thermostaat rover 114 gti
de ventilator van mij rover slaat niet aan heb al gechekt of die niet kapot is zet er 12 volt op en hij doet het gewoon het zit hem waarschijnlijk in de thermostaat.. heeeft iemand enig idee waar dat ding moet zitten zoja kun je mij ff een korte beschrijving geven??
b.v.d ... manuel
b.v.d ... manuel
- 118GTR
- MG-R Core
- Berichten: 4198
- Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
- Woonplaats: Nijmegen - Hierden
- Contacteer:
Weet je echt zeker dat hij aan zou moeten slaan, ze slaan maar zelden aan. Ik heb eens een keer om te testen 15min aan het sprintjes trekken geweest(onder de 80 gebleven, om rijwind te beperken) en hij wou niet aanslaan. TOTDAT ik thuisgekomen op de oprit stil stond, en er echt geen rijwind meer bij kwam.
Tis bij mij ook alleen als ik echt stilsta (thuis of stoplicht). Maar zodra ik rijd en de temp staat over de 3/4 dan moet ik het van de rijwind hebben.
Tis toch een geluid dat je goed hoort en je ziet het aan je temp meter als tie aanslaat. Hij schommelt best wat dus, maar de van aanslaan dat gebeurd alleen bij echt stilstaan.
Groeten.
Tis toch een geluid dat je goed hoort en je ziet het aan je temp meter als tie aanslaat. Hij schommelt best wat dus, maar de van aanslaan dat gebeurd alleen bij echt stilstaan.
Groeten.
Dat weerstandje kost geen drol en op een sloop al helemaal niet .
Je kan hem inderdaad doorverbinden, bij mijn eerste metro wilde ik dat ook doen maar de fan zat in het stroomcicuit dat niet via het kontaktslot loopt, dus is je accu snel leeg.
Oplossing schakelaar, moet je hem wel aanzetten in de file, kokende motor koppakking lek je kent het wel, dus niet vergeten.
Als je niet zeker bent of het thermisch kontaktje stuk is kan je hem testen.
je schroeft hem los, wel je radiator leeg laten lopen,kontakt aan, niet starten!!!!!! hou een vlammetje op het thermischkontakt/weerstand bij een graad of 90 moet hij de fan aansturen.
Je kan hem inderdaad doorverbinden, bij mijn eerste metro wilde ik dat ook doen maar de fan zat in het stroomcicuit dat niet via het kontaktslot loopt, dus is je accu snel leeg.
Oplossing schakelaar, moet je hem wel aanzetten in de file, kokende motor koppakking lek je kent het wel, dus niet vergeten.
Als je niet zeker bent of het thermisch kontaktje stuk is kan je hem testen.
je schroeft hem los, wel je radiator leeg laten lopen,kontakt aan, niet starten!!!!!! hou een vlammetje op het thermischkontakt/weerstand bij een graad of 90 moet hij de fan aansturen.
- Robert-220TC
- MG-R Freak
- Berichten: 1618
- Lid geworden op: za nov 30, 2002 1:13 am
- Woonplaats: rijswijk(zh)(réswék)
- Contacteer:
Sorry jongens dat ik jullie ga verbeteren.De thermostaat regelt alleen het verloop van je koelwater, is je motor koud loopt je water door het korte cicuit dus niet door je radiator is je motor op temp dan gaat de thermostaat open en wordt het water door de radiator gestuurd dus ook gekoeld. Het heeft dus niets te maken met de fan want die word echt alleen maar aangestuurd door het thermischkontakt/weerstand in je radiator.