thermostaat rover 114 gti

111 114 Metro Mini
Plaats reactie
nastydjango

thermostaat rover 114 gti

Bericht door nastydjango »

de ventilator van mij rover slaat niet aan heb al gechekt of die niet kapot is zet er 12 volt op en hij doet het gewoon het zit hem waarschijnlijk in de thermostaat.. heeeft iemand enig idee waar dat ding moet zitten zoja kun je mij ff een korte beschrijving geven??

b.v.d ... manuel
Gebruikersavatar
Mark16v
MG-R Freak
Berichten: 2954
Lid geworden op: za dec 14, 2002 7:18 pm
Woonplaats: Spijkenisse

Bericht door Mark16v »

Ding schijnt gigantisch moeilijk bij te komen te zijn, zit onder je inlaatspruitstuk ergens. Is een onderdeel van 5 euro ofzo alleen de arbeid is zo gigantisch veel.
You only need 2 things in life: Duct Tape and WD40. If it moves and it shouldn't : Duct Tape. If it doesn't move and it should: WD40.
lex

Bericht door lex »

Wat ik mij nog kan herinneren bij mijn 114 zat de warmte gevoelige weerstand ( die zorgt voor het aanslaan van de fan ) aan de linkerkant in de radiateur geschroefd.
ik zal morgen wel ff in het werkplaatsboek kijken.
lex

Bericht door lex »

Ik heb ff gekeken en de thermische schakelaar zit als je voor je motorblok staat aan de linkerkant van je radiator vlak onder de rubberslang
Gebruikersavatar
118GTR
MG-R Core
Berichten: 4198
Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
Woonplaats: Nijmegen - Hierden
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

Weet je echt zeker dat hij aan zou moeten slaan, ze slaan maar zelden aan. Ik heb eens een keer om te testen 15min aan het sprintjes trekken geweest(onder de 80 gebleven, om rijwind te beperken) en hij wou niet aanslaan. TOTDAT ik thuisgekomen op de oprit stil stond, en er echt geen rijwind meer bij kwam.
rovergti

Bericht door rovergti »

Tis bij mij ook alleen als ik echt stilsta (thuis of stoplicht). Maar zodra ik rijd en de temp staat over de 3/4 dan moet ik het van de rijwind hebben.
Tis toch een geluid dat je goed hoort en je ziet het aan je temp meter als tie aanslaat. Hij schommelt best wat dus, maar de van aanslaan dat gebeurd alleen bij echt stilstaan.

Groeten.
Montego

Bericht door Montego »

je kunt hem ook gewoon, gewoon laten draaien schijnt geen kwaad te kunnen. gewoon twee contakjes met elkaar door verbinden(als het erg duur word)
lex

Bericht door lex »

Dat weerstandje kost geen drol en op een sloop al helemaal niet .
Je kan hem inderdaad doorverbinden, bij mijn eerste metro wilde ik dat ook doen maar de fan zat in het stroomcicuit dat niet via het kontaktslot loopt, dus is je accu snel leeg.
Oplossing schakelaar, moet je hem wel aanzetten in de file, kokende motor koppakking lek je kent het wel, dus niet vergeten.
Als je niet zeker bent of het thermisch kontaktje stuk is kan je hem testen.
je schroeft hem los, wel je radiator leeg laten lopen,kontakt aan, niet starten!!!!!! hou een vlammetje op het thermischkontakt/weerstand bij een graad of 90 moet hij de fan aansturen.
Gebruikersavatar
Robert-220TC
MG-R Freak
Berichten: 1618
Lid geworden op: za nov 30, 2002 1:13 am
Woonplaats: rijswijk(zh)(réswék)
Contacteer:

Bericht door Robert-220TC »

je kan hem ook ff in een pan met water leggen en kijken of die open gaat als je water kookt
volgens mij was dart vroeger bij dat metrootje van mij rechts boven een aluminium ding waar 2 slangen van de radiateur naar toen gingen rechts voor bij de accu in de buurt
lex

Bericht door lex »

Sorry jongens dat ik jullie ga verbeteren.De thermostaat regelt alleen het verloop van je koelwater, is je motor koud loopt je water door het korte cicuit dus niet door je radiator is je motor op temp dan gaat de thermostaat open en wordt het water door de radiator gestuurd dus ook gekoeld. Het heeft dus niets te maken met de fan want die word echt alleen maar aangestuurd door het thermischkontakt/weerstand in je radiator.
Plaats reactie