Nieuwe remschijven voor mijn 220 tdic
Nieuwe remschijven voor mijn 220 tdic
Wie heeft er ervaring met het vervangen van zijn voor-remschijven bij een
200 en evt specefiek de 220 tdic?
Het punt is nl. dat ze krom waren en onder garantie weer recht geslepen maar
door omstandigheden zijn ze niet goed ingeremt onder de auto (na het slijpen)
Nu trillen ze weer, gelukkig alleen op lage snelheid.
Vervangen is een optie alleen ik heb het type wat niet geventileerd is, dat is vreemd want als ze mijn kenteken intypen zegt de database dat ik geventileerde moet hebben.
Nu komen er in de boeken ook schijven voor voor de 220 tdic die niet geventileerd zijn die zouden dus onder mijn auto zitten.
Door bovenstaande durf ik dus niet te bestellen in de UK en ben ik dus bang dat het de standaard schijven worden die ik ga kopen.
Het liefst heb ik speciale die in de UK gemeengoed zijn maar die zijn hier niet te betalen.
Iemand een idee of een tip, het betreft een 99 220 tdic met abs
200 en evt specefiek de 220 tdic?
Het punt is nl. dat ze krom waren en onder garantie weer recht geslepen maar
door omstandigheden zijn ze niet goed ingeremt onder de auto (na het slijpen)
Nu trillen ze weer, gelukkig alleen op lage snelheid.
Vervangen is een optie alleen ik heb het type wat niet geventileerd is, dat is vreemd want als ze mijn kenteken intypen zegt de database dat ik geventileerde moet hebben.
Nu komen er in de boeken ook schijven voor voor de 220 tdic die niet geventileerd zijn die zouden dus onder mijn auto zitten.
Door bovenstaande durf ik dus niet te bestellen in de UK en ben ik dus bang dat het de standaard schijven worden die ik ga kopen.
Het liefst heb ik speciale die in de UK gemeengoed zijn maar die zijn hier niet te betalen.
Iemand een idee of een tip, het betreft een 99 220 tdic met abs
Laatst gewijzigd door bam op zo okt 03, 2004 10:43 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Maar ik heb ABS dus wil ik niet te veel veranderen.
En wil ik dus weten als ik geperforeerde schijven monteer en de ABS grijpt in dat deze schijven heel blijven??!!
Deze auto weegt wel 1110 kg.
Maar mensen die nog met gewone schijven rijden en dat al een hele tijd doen zonder problemen hoor ik ook graag want dan ga ik voor de standaard.
Ik heb nl. eens een sierra gehad waar je elk jaar voor de apk nieuwe schijven moest halen.
Ik weet dus niet of bij de zware 200 dit ook een kwaal is of dat ik gewoon pech heb.
Bam.
En wil ik dus weten als ik geperforeerde schijven monteer en de ABS grijpt in dat deze schijven heel blijven??!!
Deze auto weegt wel 1110 kg.
Maar mensen die nog met gewone schijven rijden en dat al een hele tijd doen zonder problemen hoor ik ook graag want dan ga ik voor de standaard.
Ik heb nl. eens een sierra gehad waar je elk jaar voor de apk nieuwe schijven moest halen.
Ik weet dus niet of bij de zware 200 dit ook een kwaal is of dat ik gewoon pech heb.
Bam.
Re: Nieuwe remschijven voor mijn 220 tdci
Over het algemeen is de reden dat remschijven kromtrekken dat na langdurig remmen de schijven overhitten. Dus de materiaalsterkte neemt af, wat er dan gebeurt is vaak dat mensen zonder dat ze het weten bv hun rempedaal ingedrukt houden dan krijgje dat je remsegmenten op 1 plaats rusten. De schijf rond de klauw die vast zit koelt af, terwijl het gedeelte wat in de klauw zit warm blijft. Dan krijg je dus verschillen in temperatuur op de schijf waardoor je dus verschillende uitzettingscoefficienten krijgt en daardoor trekt de schijf krom. Dit kan ook gebeuren als je met overhitte schijven bv een plas induikt.bam schreef:Wie heeft er ervaring met het vervangen van zijn voor-remschijven bij een
200 en evt specefiek de 220 tdci?
Het punt is nl. dat ze krom waren en onder garantie weer recht geslepen maar
door omstandigheden zijn ze niet goed ingeremt onder de auto (na het slijpen)
Nu trillen ze weer, gelukkig alleen op lage snelheid.
Het probleem met je schijven laten afdraaien (recht slijpen) is dat ze er dus een laag van je remschijf afhalen. Dus krijg je dunnere remschijven, daardoor zal je schijf sneller overhit worden en dus opnieuw kromtrekken.
Dus na dit lange verhaal mijn advies:
Laat nooit je voet rusten op het rempedaal als je net flink hebt zitten remmen en flikkert die oude schijven weg en zet er degelijke schijven op. En laat ze NOOIT meer afdraaien


(Trouwens van Ford is bekend dat de remmen snel slijten)
Veel Suc6
Re: Nieuwe remschijven voor mijn 220 tdci
Ja ik zet er ook nieuwe onder alleen de garage waar ik garantie had kiest voor goedkoop, dus afdraaien.Ewout schreef: Dus na dit lange verhaal mijn advies:
Laat nooit je voet rusten op het rempedaal als je net flink hebt zitten remmen en flikkert die oude schijven weg en zet er degelijke schijven op. En laat ze NOOIT meer afdraaien![]()
![]()
(Trouwens van Ford is bekend dat de remmen snel slijten)
Veel Suc6
Als je afgedraaide schijven niet rustig inremt trekken ze niet krom maar beschadigd het oppervlak wat trillen op lage snelheid met zich meebrengt.
Ik heb vroeger meegemaakt in de garage waar ik werkte en heb deze beschadiging nu op mijn eigen schijven (je ziet een waaierprofiel op je schijf als het licht er op schijnt)
Voor wat betreft het afdraaien , nieuw zijn ze 13 mm dik en er wordt geadviseerd niet dunner te gaan tot 11.5 mm.
Bam.
Jaguar XE
MG ZS 120 MKII
Re: Nieuwe remschijven voor mijn 220 tdci
En dat komt weer omdat mensen de tijd niet nemen om zo'n schijf goed uit te lijnen voordat ze hem afdraaien, en te snel verspanenbam schreef:Als je afgedraaide schijven niet rustig inremt trekken ze niet krom maar beschadigd het oppervlak wat trillen op lage snelheid met zich meebrengt.

-
- MG-R Fanatic
- Berichten: 158
- Lid geworden op: do feb 12, 2004 8:36 pm
- Woonplaats:
- Locatie: tilburg
Re: Nieuwe remschijven voor mijn 220 tdci
Ik weet niet waar je dat vandaan haalt, maar ik rij al jaren ook ford ( fiesta, escort's,sierra's, scorpio) maar ik heb nog nooit gehad dat de remmen te vroeg versleten waren.Ewout schreef:[quote=" (Trouwens van Ford is bekend dat de remmen snel slijten)
Veel Suc6
Nu is het zo dat als iemand kromme schijven heeft dat ze al gelijk denken dat de remmen op zijn,maar weten niet dat het 50% van de gevallen aan de ophanging(rubbers) ligt (Dat is dus bij ford het geval bij sommige type's)of de remklauwen die vast zitten.

Roverloos
oké keuze is gemaakt,
Het worden originele rover schijven met originele blokken.
Ik ben benieuwd ik ga ze http://www.kolelieveld.nl/index.htm hier halen, ik heb nl. nog een paar dingetjes nodig.
Bam.
Het worden originele rover schijven met originele blokken.
Ik ben benieuwd ik ga ze http://www.kolelieveld.nl/index.htm hier halen, ik heb nl. nog een paar dingetjes nodig.
Bam.
Jaguar XE
MG ZS 120 MKII
- 118GTR
- MG-R Core
- Berichten: 4198
- Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
- Woonplaats: Nijmegen - Hierden
- Contacteer:
Denk dat het nieuwe setjes klauwen dat je daar ook voor nodig hebt flink duur uitpakt.Dutch Vitesse schreef:hmm en waarom niet voor de betere remprestaties en dus geventileerd??
Bovendien als je ze niet heet maakt, remmen solids net zo hard als geventileerde.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Ik rijd zeer veel snelweg km's en doe dit over het algemeen rustig tenzij het rustig is maar dan rem ik gemiddeld 3 keer op de 40 km.
Dus ik rem die schijven niet heet, en om dan een mod. uit te voeren waarbij ik mijn syst moet aanpassen dat zie ik niet zo zitten.
Maar als het nou een kwaal was v.d. 200 dan zou ik het doen maar nietst wijst hierop, en specilisten zeggen dat ik hem beter standaard kan houden want daar zijn nooit klachten over.
Mijn auto had gewoon pech en was door zeer slecht onderhoud van het bedrijf waar ik hem kocht stuk gemaakt.
Bas.
Dus ik rem die schijven niet heet, en om dan een mod. uit te voeren waarbij ik mijn syst moet aanpassen dat zie ik niet zo zitten.
Maar als het nou een kwaal was v.d. 200 dan zou ik het doen maar nietst wijst hierop, en specilisten zeggen dat ik hem beter standaard kan houden want daar zijn nooit klachten over.
Mijn auto had gewoon pech en was door zeer slecht onderhoud van het bedrijf waar ik hem kocht stuk gemaakt.
Bas.
Jaguar XE
MG ZS 120 MKII