Openluchtfilter niet goed

414 416 418 420 45
Ewout

Openluchtfilter niet goed

Bericht door Ewout »

Ik heb in m'n rovertje een green performancekitje gemonteerd, en dat ging een hele tijd goed. Maar nu het weer wat vochtiger wordt (regen) heb ik het volgende probleem.

Als ik s'ochtends m'n auto start na een nacht regen, houd m'n auto heel erg in, zo erg zelfs dat als ik m'n gas helemaal induw hij wel lijkt dicht te slaan en dus gewoon uit slaat. Nou weet ik wel dat dat door die luchtfilter komt omdat ie vochtig is, maar ik zou dit toch liever niet hebben. :(

Dus ik weet niet of er nog meer mensen zijn die dit probleem hebben, en of ze een oplossing hebben, want ik zou m'n perf kit er toch niet graag weer afhalen

mzzl
Kevski Style

Bericht door Kevski Style »

Hoe ziet je kit er precies uit? Want het zu namelijk ook je verdeler we eens kunnen zijn die vochtig is....
Kevski Style

Als je die hebt tenminste, of je heb elctronische ontsteking?
Ewout

Bericht door Ewout »

Nee het is echt puur als het vochtig is geweest, als m'n motor een tijdje draait, dus als het vocht verdampt is (ook al regent het) dan is er ook nix aan de hand, dus moet haast wel die filter zijn.
118GTR
MG-R Core
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

jah maar dat geld ook allemaal voor je verdeelkap/kabels. Als de motor in 1 maal warm is verdamt ook al dat water.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Ewout

Bericht door Ewout »

Ja das waar, maar ik heb vroeger nogal veel gesleuteld aan brommertjes enzo (jah al weer een hele tijd terug) en het effect waar ik het over heb is precies hetzelfde wat er gebeurt als je een powerfiltertje monteerd op een scooter (die niet opgevoerd is) als je dan je gas half opentrekt is er nix aan het handje, maar als je je gas helemaal opentrekt slaat ie ook dicht.

En in m'n auto is het precies hetzelfde gevoel/geluid wat je dan krijgt, dus ik heb toch heel sterk het vermoeden dat het daarmee te maken heeft.

Voor de rest heb ook helemaal geen onregelmatige stationairloop ofzo, maar goed ik zal eens kijken morgen, (ook al geloof ik niet dat het daar mee te maken heeft)

En de problemen zijn ook pas gekomen vrij recent nadat m'n kit er op ging.

En anders nog tips hoe ik m'n filter droog kan houden?????

mzzl
Edgecrusher

Bericht door Edgecrusher »

Waar heb je het filter gemonteerd dan?
(op welke plek onder de motorkap)
En hoe heb je het gemonteerd?
Misschien ff een fotootje.
Misschien is dit voor verbetering vatbaar.

Maar anders moet je eens, als hij er last van heeft, het filter eraf halen en kijken of het dan beter gaat/ of als het dan afgelopen is.
Is het dan beter, dan ligt het aan je filter.

Maar het blijft een beetje vaag.
stephan

Bericht door stephan »

kun je hem niet insmeren / of laten weken in olie (ik weet dat je speciale K&N olie hebt voor als je je luchtfilter hebt schoongemaakt)
Niet teveel anders krijg je een stoomboot :lol:
Kevski Style

Als je een rampijp hebt werkt een panty ook al goed. Die houdt het overtollige vocht goed tegen zonder de luchtstroom te veel in de weg te zitten. Maar das alleen als je een buis hebt de naar je filter toeloopt. Anders heeft dat geen zin
Ewout

Bericht door Ewout »

Zal morgen wel ff fototje posten
marsrover

Bericht door marsrover »

Ewout schreef:Ja das waar, maar ik heb vroeger nogal veel gesleuteld aan brommertjes enzo (jah al weer een hele tijd terug) en het effect waar ik het over heb is precies hetzelfde wat er gebeurt als je een powerfiltertje monteerd op een scooter (die niet opgevoerd is) als je dan je gas half opentrekt is er nix aan het handje, maar als je je gas helemaal opentrekt slaat ie ook dicht.
Grotere sproeier :lol:
Ewout

Bericht door Ewout »

marsrover schreef: Grotere sproeier :lol:
Hou op.. blij dat ik van dat gezeik af ben zeg :D
Edgecrusher

Bericht door Edgecrusher »

kun je hem niet insmeren / of laten weken in olie (ik weet dat je speciale K&N olie hebt voor als je je luchtfilter hebt schoongemaakt)
Dit lijkt me niet nodig.
Het gaat hier toch om een nieuw filter.
Een katoenen filter moet juist minder vocht vasthouden/ opnemen dan een papieren filter. Of hij moet op een plek zitten dat hij helemaal kletsnat wordt.
Maar anders mag het vocht dat gewoon in de lucht zit geen belemmering zijn.
Dit zou bij een papieren filter juist een groter probleem moeten zijn.
En aangezien een green, k&n o.i.d. toch wel een overcapaciteit hebben qua lucht dat er door kan, denk ik dat het probleem niet zo zeer in het filter zelf moet zitten.

Maar we wachten op de foto.............
Ewout

Bericht door Ewout »

Jah eeuh sorry... :oops:
M'n pctje is gecrasht, en heb eerlijkgezegt ook nog geen tijd/zin gehad om te maken. Dus ik ben nu genoodzaakt om ergens anders te internetten.

Maar goed hier komt de foto.

Afbeelding
Skytiger

Bericht door Skytiger »

Whaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!!

Green blegh.

:idea: Just Pipercross or ITG!!!

Simple the best.
Kevski Style

Het ziet ernaar uit dat vocht van onderen afkomt. ff Rvs plaatje of iets dergelijks eronder bevestigen dat het afgeschermt wordt.
Plaats reactie