Rover 216i start niet

214 216 218 220 25
Plaats reactie
Hiddelokin
MG-R Newbie

Rover 216i start niet

Bericht door Hiddelokin »

Hallo allemaal,

Een tijdje geleden heb ik al een bericht geplaatst op dit forum, omdat mijn Rover 216i niet meer start. Ik dacht altijd dat dit kwam doordat de startonderbreker erop zou zitten.
Echter, heb ik wat telefoontjes gepleegd en blijkt dat dit helemaal niet zo is, want het alarm lampje brand niet.

Ik zal een korte situatie schetsen:

De auto start dus niet. Voor de rest werkt alles wel gewoon. De accu is dus niet leeg. radio, lampjes, spiegels en ramen kunnen allemaal nog elektrisch bediend worden, zodra ik de sleutel in het contact steek. Maar als ik de sleutel verder doordraai om de auto te starten, dan gebeurt er niks, en hoor ik ook niks.
Wat verder opvalt, is dat de centrale deurvergrendeling het ook niet doet, niet met de afstandsbediening, maar ook niet met de sleutel zelf als ik deze in het portierslot steek. Ik kan de auto op slot draaien met de sleutel, maar dan gaat alleen de deur aan de kant van de bestuurder op slot en de bijrijdersdeur niet. En op de afstandsbediening reageert de auto helemaal niet.

Ik zit dus met mijn handen in mijn haren en zou niet weten wat het kan zijn. Ik heb de auto vorig jaar rijdend weggezet en van de winter heb ik er een nieuw dakje op gezet. Helemaal klaar om weer de weg op te gaan. Maar ze wilt maar niet starten.

Iemand die mij kan helpen?

Hidde

Afbeelding
Hiddelokin
MG-R Newbie

Re: Rover 216i start niet

Bericht door Hiddelokin »

Heeft iemand anders eventueel een reparatieboekje?
Bart-K
The Big Boss

Bericht door Bart-K »

Ik weet niet wie je gebeld hebt, maar dit klinkt toch echt als een probleem in je alarm en/of startblokkering.
Met P-scan zou je dit bij een R8 kunnen controleren/oplossen.
'03 MG ZT 190+ -> My forever car :inlove:
'03 MG ZS 180 -> Tracktoy
'00 MG ZR RX1800R -> The Dream has come true

"You don't park a ZT, you simply allow it to rest until next time."

https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland
MARTIN
MG-R Core

Bericht door MARTIN »

Check zowiezo de zekering van de centrale deurvergrendeling
Afbeelding
Plaats reactie