Software automaat updaten

75 en 75 Tourer
Plaats reactie
rofan
MG-R Addict
Berichten: 265
Lid geworden op: do jan 18, 2018 9:20 pm
Woonplaats: Almere

Software automaat updaten

Bericht door rofan »

Kan je de software van een automaat (R75 2.5 V6 ) vervangen door een van een MG 2.5 V6 en trekt hij dan ook sneller?
Gr.
Fred.
Gebruikersavatar
MARTIN
MG-R Core
Berichten: 9046
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 4:27 pm
Woonplaats: in de loods

Re: Software automaat updaten

Bericht door MARTIN »

het is een aparte computer dus het proberen waard.
speel zelf ook al een poosje met dit idee.
nog geen computer beschikbaar.
Afbeelding
zwelgje
MG-R Addict
Berichten: 248
Lid geworden op: vr nov 05, 2010 7:13 pm
Woonplaats: België

Re: Software automaat updaten

Bericht door zwelgje »

Bij mijn weten zit de programmering in de ECU en niet in de automaat computer. Heb al eens de automaat computer van een diesel in de benzine gezet en omgekeerd: geen verschil te merken (lockup diesel 70km/u en benzine 110km/u en dat blijft hetzelfde...)

Als de MG sneller is, dan zit het misschien in de overbrengingen/eindoverbrenging in de versnellingsbak. Dat is dacht ik zo bij de handbak.
Algemeen is de Rover 2.5 geen super sterke motor, met niet veel koppel (wat handig is bij automaten) en automaten altijd gezien als niet snel (ZT en 75) vanaf dat ze nieuw waren.
Er voor zorgen dat de motor optimaal loopt is het maximale dat bereikbaar is: luchtinlaat niet ratelen & VIS-motoren die werken, timing distributie zoals het hoort, ontstekingsysteem goed onderhouden, gaskabel goed afgesteld.

Rob
75 KV6 2.5 automaat, 3 x 75 CDT (2 schakel, 1 automaat), 620i, SD1 2300S, P6 2000SC, TVR 350i, ex-75 CDTi,ex 416Si
Wenslijst: P5B coupé en een grote schuur
rofan
MG-R Addict
Berichten: 265
Lid geworden op: do jan 18, 2018 9:20 pm
Woonplaats: Almere

Re: Software automaat updaten

Bericht door rofan »

Alles klopt bij mij maar ik heb nog niet naar mijn gaskabel gekeken. Ga ik morgen is ff doen :thumb:
rofan
MG-R Addict
Berichten: 265
Lid geworden op: do jan 18, 2018 9:20 pm
Woonplaats: Almere

Re: Software automaat updaten

Bericht door rofan »

De gaskabel stond perfect dus Ik denk dat ik maar moet accepteren dat het even duurd voordat de auto op gang komt. Maar bedankt voor de reacties
zwelgje
MG-R Addict
Berichten: 248
Lid geworden op: vr nov 05, 2010 7:13 pm
Woonplaats: België

Re: Software automaat updaten

Bericht door zwelgje »

De VIS-motoren zijn berucht en kunnen ook zorgen voor langszaam vooruit komen/weinig vermogen hebben bij de KV6 motoren.
Ratelt het inlaatspruitstuk dan is dat ook een euvel, want dat helpt de KV6 om enigszins met de moderne wereld in oude tijden mee te komen.

Des Rovers is ook om niet als een gti er vandoor te gaan, maar die van mij is vlot (niet snel) en komt goed mee met het normale verkeer van vandaag.
Wel het gas vol in zodat die KV6 hoog in toeren gaat. Ook is er een sport knop die bij de benzines wel helpt en bij de diesel automaten niet....


Rob
75 KV6 2.5 automaat, 3 x 75 CDT (2 schakel, 1 automaat), 620i, SD1 2300S, P6 2000SC, TVR 350i, ex-75 CDTi,ex 416Si
Wenslijst: P5B coupé en een grote schuur
rofan
MG-R Addict
Berichten: 265
Lid geworden op: do jan 18, 2018 9:20 pm
Woonplaats: Almere

Re: Software automaat updaten

Bericht door rofan »

Afgelopen donderdag zelf ( was redelijk goed te doen ) alle 6 de bobines vervangen voor fabrieks nieuwe van DMGRS en 6x Bosch double platinum bougies geplaatst, dit was het laatste zetje wat de motor nodig had om vloeiender en vlotter op te trekken. De achterste 3 bougies waren echt op en van een ander merk dan de voorste 3, was eigenlijk een wonder dat ze het nog deden... terwijl ik de garage 2 jaar geleden alle bougies heb laten vervangen... wat dus niet gebeurt is :wall:

Maar goed hij rijd fantastisch en vlotter, mijn doel is bereikt.
:thumb:
Gebruikersavatar
MARTIN
MG-R Core
Berichten: 9046
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 4:27 pm
Woonplaats: in de loods

Re: Software automaat updaten

Bericht door MARTIN »

:thumb:
Afbeelding
Theo
MG-R Freak
Berichten: 513
Lid geworden op: vr mar 06, 2009 1:48 pm
Woonplaats: Terwispel

Re: Software automaat updaten

Bericht door Theo »

Computer ZT ....misschien...
Mijn voorkeur gaat uit naar incourante bolides daarom in bezit van MG ZS 180 , Sunbeam Sceptre,Sunbeam Rapier en Chrysler 2 litres
https://www.autoweek.nl/reviews/artikel/mg-zs-180-2001/
Bart-K
The Big Boss
Berichten: 8398
Lid geworden op: do mei 06, 2004 1:16 pm
Woonplaats: Steenbergen NB

Re: Software automaat updaten

Bericht door Bart-K »

Zo te horen word het ook tijd voor een andere garage, 1 waar ze wel verstand hebben van onze mooie auto's.
'03 MG ZT 190+ -> My forever car :inlove:
'03 MG ZS 180 -> Tracktoy

"You don't park a ZT, you simply allow it to rest until next time."

https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland
rofan
MG-R Addict
Berichten: 265
Lid geworden op: do jan 18, 2018 9:20 pm
Woonplaats: Almere

Re: Software automaat updaten

Bericht door rofan »

Tja deze garage had tot voorkort een echte monteur in dienst die al 45 jaar sleutelde en toen ging alles goed, ik denk dat ik voor de moeilijkere reperaties maar naar British car center in Baarn moet die hebben ook nog een monteur die gek is van Rovers.
Maar de bak computer van de ZT wil ik wel proberen als die op mijn pad komt...
Word vervolgd.
Gr.
Fred.
Plaats reactie