ABS en traction control melding.

75 en 75 Tourer
Plaats reactie
rofan
MG-R Addict
Berichten: 265
Lid geworden op: do jan 18, 2018 9:20 pm
Woonplaats: Almere

ABS en traction control melding.

Bericht door rofan »

Beste mensen, ik zit met een naar probleem met de abs en traction control. bij het uitlezen gaf hij in eerste instantie rechter abs sensor achter, deze hebben we vervangen maar storing bleef. toen wiel lager vervangen maar ook nu bleef de storing. na wederom uit gelezen te hebben gaf hij plots linker abs storing achter ook deze sensor maar vervangen. nu geeft hij na het wissen van de storing weer de rechter aan. weer storing gewist dan geeft hij de linker aan en elke keer als je de fout wist geeft hij wisselend links of rechts of beide aan.
de auto remt gewoon goed weet iemand in welke richting ik nu moet zoeken?
Gebruikersavatar
MARTIN
MG-R Core
Berichten: 9046
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 4:27 pm
Woonplaats: in de loods

Re: ABS en traction control melding.

Bericht door MARTIN »

das een lastige :think:
Afbeelding
Frankieboy
MG-R Regular
Berichten: 72
Lid geworden op: ma jul 11, 2016 11:02 pm
Woonplaats: Hilversum

Re: ABS en traction control melding.

Bericht door Frankieboy »

Hallo Rofan,

Diagnose -service-Noord is gestopt met reparaties voor particulieren en is alleen voor bedrijven nog actief.
Ik weet wel dat "Arjan" van diagnose service noord hier op het forum "als liefhebber" nogal eens wat handige adviezen geeft waar ik hem in het verleden erg dankbaar voor ben geweest. Met name op elektronisch gebied moet je hierin veel ervaring hebben. De uitlezing gaat zeker met ABS vaak niet in detail en dan komt het vaak neer op ervaring. www.diagnose-service-noord.nl

Voor de uitvoering: British Car center in Baarn is oa. ook zo'n bedrijf met ervaring

Succes!

Frank
zwelgje
MG-R Addict
Berichten: 248
Lid geworden op: vr nov 05, 2010 7:13 pm
Woonplaats: België

Re: ABS en traction control melding.

Bericht door zwelgje »

Stekker aan het ABS blok/ECU gecontroleerd?
Indien nog niet, zou ik die losmaken (zit onder de accubak) en met contactspray behandelen en kijken of het beter is.

Met nieuwe sensoren achter heb ik al gehad dat die niet genoeg dichtbij de magnetische ring kwam en het signaal voor het abs-systeem niet goed genoeg was. Soms ok en soms niet.... Sensor eruit en beetje afvijlen zodat die iets dieper zit en daarna ok.

Roestige metalen achterplaat waar de handrem aanvast zit kan door losse roest problemen veroorzaken, of zelfs de magnetische ring in het lager beschadigen. Als het lager vervangen is, zal dit geen probleem zijn.

Rob
75 KV6 2.5 automaat, 3 x 75 CDT (2 schakel, 1 automaat), 620i, SD1 2300S, P6 2000SC, TVR 350i, ex-75 CDTi,ex 416Si
Wenslijst: P5B coupé en een grote schuur
zwelgje
MG-R Addict
Berichten: 248
Lid geworden op: vr nov 05, 2010 7:13 pm
Woonplaats: België

Re: ABS en traction control melding.

Bericht door zwelgje »

Stekker aan het ABS blok/ECU gecontroleerd?
Indien nog niet, zou ik die losmaken (zit onder de accubak) en met contactspray behandelen en kijken of het beter is.

Met nieuwe sensoren achter heb ik al gehad dat die niet genoeg dichtbij de magnetische ring kwam en het signaal voor het abs-systeem niet goed genoeg was. Soms ok en soms niet.... Sensor eruit en beetje afvijlen zodat die iets dieper zit en daarna ok.

Roestige metalen achterplaat waar de handrem aanvast zit kan door losse roest problemen veroorzaken, of zelfs de magnetische ring in het lager beschadigen. Als het lager vervangen is, zal dit geen probleem zijn.

Rob
75 KV6 2.5 automaat, 3 x 75 CDT (2 schakel, 1 automaat), 620i, SD1 2300S, P6 2000SC, TVR 350i, ex-75 CDTi,ex 416Si
Wenslijst: P5B coupé en een grote schuur
rofan
MG-R Addict
Berichten: 265
Lid geworden op: do jan 18, 2018 9:20 pm
Woonplaats: Almere

Re: ABS en traction control melding.

Bericht door rofan »

Dank voor al jullie reacties, ik heb ondertussen jullie advies opgevolgd en tot de conclusie gekomen dat het bijna zeker is dat de module kapot is, ik heb een ander besteld en hopen dat het gaat werken, word vervolgd :thumb:
rofan
MG-R Addict
Berichten: 265
Lid geworden op: do jan 18, 2018 9:20 pm
Woonplaats: Almere

Re: ABS en traction control melding.

Bericht door rofan »

Het kan raar lopen... bij Martin en Bart op de T4 gehad en na lang zoeken zijn ze er achtergekomen dat het toch de abs sensor was, deze vervangen door een orginele MG/Rover sensor en storing opgelost.
Gebruikersavatar
MARTIN
MG-R Core
Berichten: 9046
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 4:27 pm
Woonplaats: in de loods

Re: ABS en traction control melding.

Bericht door MARTIN »

:thumb:
Afbeelding
Plaats reactie