Schakel problemen
-
- MG-R Freak
- Berichten: 747
- Lid geworden op: do okt 11, 2007 9:11 am
- Woonplaats: Deinum
Schakel problemen
Mijn ‘75 schakelt van de ene op de andere dag niet meer. Tot gisteren was er niets aan de hand, auto schakelde zoals van ouds maar vandaag is het over en uit. Vreemde gewaarwording mijn vorige MG kreeg er ook last van maar die deed tenminste een vooraankondiging d.w.z je kon merken dat die zwaarder ging schakelen niet meer in z’n achteruit wilde enz. Garage haalt straks de auto , valt niet meer mee te rijden, is even flink balen vooral door de te verwachten niet misselijke rekening, denk dat heg bij ook een brexit gaat worden..
-
- MG-R Freak
- Berichten: 747
- Lid geworden op: do okt 11, 2007 9:11 am
- Woonplaats: Deinum
Re: Schakel problemen
Het is geen automaat, heb het net nog even geprobeerd in eerste instantie schakelt die maar vervolgens zit de boel weer vast.
Re: Schakel problemen
Als de koppeling wel werkt zoals het hoort verdenk ik de schakelkabels.
Of iets los , of kabels lopen vast door corrosie.
Of iets los , of kabels lopen vast door corrosie.
Re: Schakel problemen
Denk ook dat het een van de schakelkabels kan zijn.
Misschien eerst kijken: iemand schakelen en een ander op de bak kijken of de bediening werkt (accubak uitbouwen en je kunt het zien).
Heb bij twee 75s de 2 kabels al vervangen (toen al meer dan 300.000km op de teller dus goed gebruikt, leeftijd en altijd buiten staan).
Bij beide een kabel gebroken (door corrosie leek mij).... en dan kun je helemaal niet meer schakelen.
De kabel is van binnen niet massief, maar bestaat uit meerdere dunne draden, die een voor een kunnen breken.
Vervangen is niet een ingewikkelde klus, maar lastig, kost tijd en de aanhouder wint.
Er zijn twee kabels en hebben verschillende onderdeelnummers.
Rob
Misschien eerst kijken: iemand schakelen en een ander op de bak kijken of de bediening werkt (accubak uitbouwen en je kunt het zien).
Heb bij twee 75s de 2 kabels al vervangen (toen al meer dan 300.000km op de teller dus goed gebruikt, leeftijd en altijd buiten staan).
Bij beide een kabel gebroken (door corrosie leek mij).... en dan kun je helemaal niet meer schakelen.
De kabel is van binnen niet massief, maar bestaat uit meerdere dunne draden, die een voor een kunnen breken.
Vervangen is niet een ingewikkelde klus, maar lastig, kost tijd en de aanhouder wint.
Er zijn twee kabels en hebben verschillende onderdeelnummers.
Rob
75 KV6 2.5 automaat, 3 x 75 CDT (2 schakel, 1 automaat), 620i, SD1 2300S, P6 2000SC, TVR 350i, ex-75 CDTi,ex 416Si
Wenslijst: P5B coupé en een grote schuur
Wenslijst: P5B coupé en een grote schuur
-
- MG-R Freak
- Berichten: 747
- Lid geworden op: do okt 11, 2007 9:11 am
- Woonplaats: Deinum
Re: Schakel problemen
Ze zijn er nog niet aan toe gekomen naar de oorzaak te zoeken , zo’n klus is wat te groot om tussendoor te doen. Zij gaan van de drukgroep uit al of niet met vervanging van het vliegwiel intussen rijd ik in een stok oude vw caddy veel herrie maar rijdt prima, wie weet?
Re: Schakel problemen
vertel hen in godsnaam dat het ook de kabels kunnen zijn voordat ze je met een enorme rekening opzadelen die misschien onnodig is.
-
- MG-R Freak
- Berichten: 747
- Lid geworden op: do okt 11, 2007 9:11 am
- Woonplaats: Deinum
Re: Schakel problemen
ja dat was ik sowieso van plan, in het ergste geval wordt het ongeveer €1500, is wel veel geld maar bij afschrijving op een nieuwere auto ben je meer kwijt.
-
- MG-R Freak
- Berichten: 747
- Lid geworden op: do okt 11, 2007 9:11 am
- Woonplaats: Deinum
Re: Schakel problemen
Auto staat na 2 weken weer op de oprit, drukgroep plus vliegwiel tussendoor bleek ook de wielophanging links voor niet best te zijn, resultaat zal wel een gepeperde rekening zijn.
Verstandige en onverstandige kennissen adviseren de auto, nu die weer rijdt,te verkopen voordat er een andere spook uit de kast komt. Wanneer je zelf niet veel aan zo'n 15 jaar oude auto kunt klussen, en voor elke "scheet" naar de garage moet, begin ik ook te denken een auto te private-leasen............maar die Rover is wel weer een hele mooie auto en dat zijn er tegenwoordig niet zoveel.
Verstandige en onverstandige kennissen adviseren de auto, nu die weer rijdt,te verkopen voordat er een andere spook uit de kast komt. Wanneer je zelf niet veel aan zo'n 15 jaar oude auto kunt klussen, en voor elke "scheet" naar de garage moet, begin ik ook te denken een auto te private-leasen............maar die Rover is wel weer een hele mooie auto en dat zijn er tegenwoordig niet zoveel.
- Thomas
- MG-R Spotter
- Berichten: 1121
- Lid geworden op: vr jun 05, 2009 6:30 pm
- Woonplaats: Heiloo
- Contacteer:
Re: Schakel problemen
Mooi dat je het aangepakt hebt! En als je het kan betalen gewoon blijven koesteren zou ik zeggen, vooropgesteld dat het geen 'maandagochtend bodemloze put' exemplaar is, maar dan had je hem al niet meer gehad gok ik
Het is af en toe zuur, maar met regelmaat van auto wisselen zoals veel mensen doen is net zo goed duur (vaak duurder) door afschrijving en het feit dat andere auto's ook niet feilloos zijn en ook onderhoud en reparatie nodig hebben op termijn. En zoals je zegt rij je in iets heel moois en unieks dat alleen maar unieker wordt!
Ik heb met mijn 220 in het begin ook wel aardig wat tegenslag gehad en al een paar keer meer uitgegeven aan reparatie/onderhoud dan de auto ooit kostte in aanschaf, maar het is zo'n unieke auto wat mij betreft meer dan waard.
Motorisch kan de 75 diesel heel veel hebben en meeste issues zijn goed op te lossen. Onze staat inmiddels op 510.000 en gaat nog lang niet weg.
Samenvattend; ik hoop dat je hem nog een tijd behoudt
Het is af en toe zuur, maar met regelmaat van auto wisselen zoals veel mensen doen is net zo goed duur (vaak duurder) door afschrijving en het feit dat andere auto's ook niet feilloos zijn en ook onderhoud en reparatie nodig hebben op termijn. En zoals je zegt rij je in iets heel moois en unieks dat alleen maar unieker wordt!
Ik heb met mijn 220 in het begin ook wel aardig wat tegenslag gehad en al een paar keer meer uitgegeven aan reparatie/onderhoud dan de auto ooit kostte in aanschaf, maar het is zo'n unieke auto wat mij betreft meer dan waard.
Motorisch kan de 75 diesel heel veel hebben en meeste issues zijn goed op te lossen. Onze staat inmiddels op 510.000 en gaat nog lang niet weg.
Samenvattend; ik hoop dat je hem nog een tijd behoudt
Mvg, Thomas
Rover 75 2.5 V6 Saloon 1999
Rover 75 Tourer 2.0 CDTi 2004
Rover Streetwise 1.8 CVT 2005
Rover 220 Coupé 1994
Rover 75 2.5 V6 Saloon 1999
Rover 75 Tourer 2.0 CDTi 2004
Rover Streetwise 1.8 CVT 2005
Rover 220 Coupé 1994
-
- MG-R Freak
- Berichten: 747
- Lid geworden op: do okt 11, 2007 9:11 am
- Woonplaats: Deinum
Re: Schakel problemen
Helaas was het plezier aan de reparatie maar van korte duur, maandagavond moest ik voor mijn werk op pad, vond een trekker met maaier op m'n pad, stonden voor een hek om daar binnen te gaan de maaier stond echter nog voor de helft op de weg en daar ben ik bovenop gevlogen d.w.z met 60 k.m .
Deel van de maaier is dwars door de auto gegaan, gelukkig zat daar niemand. Auto is nu economisch total loss . Erg zuur allemaal einde van mijn Rover verhaal ...............denk ik...
Deel van de maaier is dwars door de auto gegaan, gelukkig zat daar niemand. Auto is nu economisch total loss . Erg zuur allemaal einde van mijn Rover verhaal ...............denk ik...
- Thomas
- MG-R Spotter
- Berichten: 1121
- Lid geworden op: vr jun 05, 2009 6:30 pm
- Woonplaats: Heiloo
- Contacteer:
Re: Schakel problemen
Jeetje wat zuur Gelukkig dat er geen slachtoffers zijn.
Mvg, Thomas
Rover 75 2.5 V6 Saloon 1999
Rover 75 Tourer 2.0 CDTi 2004
Rover Streetwise 1.8 CVT 2005
Rover 220 Coupé 1994
Rover 75 2.5 V6 Saloon 1999
Rover 75 Tourer 2.0 CDTi 2004
Rover Streetwise 1.8 CVT 2005
Rover 220 Coupé 1994