Rover 2.5 v6 vraag gezien de verandering van Euro 95/e5 ga voor de zekerheid
over op euro 98, nu is mijn vraag moet daarvoor andere afstelling plaats vinden aan
de motor 2.5 v6 om dat ik altijd euro 95 hebt getankt.
Bij voorbaat dank
Re: Rover 2.5 v6 vraag gezien de verandering van Euro 95/e5
-
- MG-R Newbie
- Berichten: 11
- Lid geworden op: vr sep 01, 2017 1:12 pm
- Woonplaats: Emmen
- A class of its own
- MG-R Addict
- Berichten: 359
- Lid geworden op: do okt 25, 2018 2:05 pm
- Woonplaats: Zuid-Beijerland - ZH
Re: Rover 2.5 v6 vraag gezien de verandering van Euro 95/e5
Naar mijn idee niet. Als het goed is zorgt het “klopfilter” voor de aanpassing...
Mvg - Raymond van Donk - One of Britain’s Fine Cars.
2003/01 Rover 75 1.8 MK I - Business Edition - Midnight Blue (owned from 01/2003 to 10/2018)
2005/02 Rover 75 2.5 V6 MK II - Connoisseur SE - Midnight Blue JQW (assembled 04/2004 owned since 10/2018)
2010/10 Morgan 4/4 Sport - “Spirit of Malvern” - Sports Grey (owned since 04/2016)
2003/01 Rover 75 1.8 MK I - Business Edition - Midnight Blue (owned from 01/2003 to 10/2018)
2005/02 Rover 75 2.5 V6 MK II - Connoisseur SE - Midnight Blue JQW (assembled 04/2004 owned since 10/2018)
2010/10 Morgan 4/4 Sport - “Spirit of Malvern” - Sports Grey (owned since 04/2016)
-
- MG-R Newbie
- Berichten: 11
- Lid geworden op: vr sep 01, 2017 1:12 pm
- Woonplaats: Emmen
Re: Rover 2.5 v6 vraag gezien de verandering van Euro 95/e5
Bedankt voor de reactie duidelijk!!
Re: Rover 2.5 v6 vraag gezien de verandering van Euro 95/e5
Tank al tijden e95 (E10)met mijn 2.5 KV6 en geen problemen na meer dan 30.000km. In België mag er dan tot dit 10% ethanol in zitten.
E98 kan altijd in motoren geschikt voor e95, is duurder dat is alles. Maar daar gaat ook ondertussen ethanol in zitten....
Tank met de oldtimers altijd e98 omdat dat voor deze nodig was, maar ook om het ethanol gehalte zo laag mogelijk te hebben voor al het rubber in het brandstofsysteem. Met die ethanol in e98 gaat het toch nodig zijn of al het rubber vervangen/geschikt hebben (brandstofleidingen, injector rubbers, etc) of ethanol killer in de tank kieperen.... Zeker iets om in de gaten te houden.
Rob
E98 kan altijd in motoren geschikt voor e95, is duurder dat is alles. Maar daar gaat ook ondertussen ethanol in zitten....
Tank met de oldtimers altijd e98 omdat dat voor deze nodig was, maar ook om het ethanol gehalte zo laag mogelijk te hebben voor al het rubber in het brandstofsysteem. Met die ethanol in e98 gaat het toch nodig zijn of al het rubber vervangen/geschikt hebben (brandstofleidingen, injector rubbers, etc) of ethanol killer in de tank kieperen.... Zeker iets om in de gaten te houden.
Rob
75 KV6 2.5 automaat, 3 x 75 CDT (2 schakel, 1 automaat), 620i, SD1 2300S, P6 2000SC, TVR 350i, ex-75 CDTi,ex 416Si
Wenslijst: P5B coupé en een grote schuur
Wenslijst: P5B coupé en een grote schuur
-
- MG-R Newbie
- Berichten: 11
- Lid geworden op: vr sep 01, 2017 1:12 pm
- Woonplaats: Emmen
Re: Rover 2.5 v6 vraag gezien de verandering van Euro 95/e5
vriendelijke bedank voor jullie reactie!
Peter Leijen
Peter Leijen