Wel/niet starten

75 en 75 Tourer
DJRikkert
MG-R Regular
Berichten: 50
Lid geworden op: wo dec 19, 2018 4:58 pm
Woonplaats: Voorburg

Wel/niet starten

Bericht door DJRikkert »

Sinds heden, soms bij starten slaat die in ene aan en soms niet en geeft die geen sugar, alles werkt wel radio aanjager verlichting.....wie weet wat er aan mankeert ?

Startmotor ?.....of de overbekende nokkenassensorπŸ€”
Greetzzz
RickπŸ˜‰
Eric27
MG-R Freak
Berichten: 698
Lid geworden op: di feb 06, 2007 9:48 pm
Woonplaats: Dedemsvaart

Re: Wel/niet starten

Bericht door Eric27 »

Wat voor auto is het een diesel of benzine??

Eric,
Gebruikersavatar
Barbour
MG-R Addict
Berichten: 396
Lid geworden op: di mei 01, 2018 12:35 pm
Woonplaats: Zwolle

Re: Wel/niet starten

Bericht door Barbour »

Hoor je de brandstof pomp ook draaien als je hem op contact zet?

Koude en warme start verschil?

Draait de startmotor ja/nee

Wat meer info zou kortom fijn zijn :?
Safety fast :drive:
-------------------------------------

MG-F Mpi 1.8, 07/1998, LQW PUU (verkocht)
MG-TF 135, 07/2003, LEF PUU
Tesla Model 3, 12/2019, Blue
Theo
MG-R Freak
Berichten: 513
Lid geworden op: vr mar 06, 2009 1:48 pm
Woonplaats: Terwispel

Re: Wel/niet starten

Bericht door Theo »

Ja graag wat meer info , hier kunnen wij niets mee ....
Mijn voorkeur gaat uit naar incourante bolides daarom in bezit van MG ZS 180 , Sunbeam Sceptre,Sunbeam Rapier en Chrysler 2 litres
https://www.autoweek.nl/reviews/artikel/mg-zs-180-2001/
DJRikkert
MG-R Regular
Berichten: 50
Lid geworden op: wo dec 19, 2018 4:58 pm
Woonplaats: Voorburg

Re: Wel/niet starten

Bericht door DJRikkert »

Barbour schreef: ↑zo jan 06, 2019 5:10 pm Hoor je de brandstof pomp ook draaien als je hem op contact zet?

Koude en warme start verschil?

Draait de startmotor ja/nee

Wat meer info zou kortom fijn zijn :?
Brandstofpomp (Benzine) hoor ik wel, startmotor klikt alleen draait dan niet mee, en gebeurt het bij koude en warme motor, betreft de 75 MK1 V6 bwjr 11/99, en naar een paar pogingen slaat die in ene gelijk aan.......om vervolgens daarna ook weer aan te slaan.......kan het misschien de nokkenassensor zijn ?

gr
Rick ;)
Theo
MG-R Freak
Berichten: 513
Lid geworden op: vr mar 06, 2009 1:48 pm
Woonplaats: Terwispel

Re: Wel/niet starten

Bericht door Theo »

Je hoort het relais van de startmotor , deze zit ingebouwd op de startmotor.
De startmotor zelf zou de boosdoener kunnen zijn maar kijk ook eens naar de aansluitingen op de accupolen . Zitten deze goed vast .. ? Kijk ook eens naar de verbinding van de massa dus min kabel naar de carrosserie .
Suc6
Mijn voorkeur gaat uit naar incourante bolides daarom in bezit van MG ZS 180 , Sunbeam Sceptre,Sunbeam Rapier en Chrysler 2 litres
https://www.autoweek.nl/reviews/artikel/mg-zs-180-2001/
DJRikkert
MG-R Regular
Berichten: 50
Lid geworden op: wo dec 19, 2018 4:58 pm
Woonplaats: Voorburg

Re: Wel/niet starten

Bericht door DJRikkert »

Theo schreef: ↑zo jan 06, 2019 9:09 pm Je hoort het relais van de startmotor , deze zit ingebouwd op de startmotor.
De startmotor zelf zou de boosdoener kunnen zijn maar kijk ook eens naar de aansluitingen op de accupolen . Zitten deze goed vast .. ? Kijk ook eens naar de verbinding van de massa dus min kabel naar de carrosserie .
Suc6
Denk dat de polen en de massa kabel (s) wel vast zullen zitten....toch ?.....anders had ik er toch wel eerder last van moeten hebben gehad ?:-)
De nokkenassesnor noem je niet hiHi , terwijl dit een naar ik lees/hoor relatief veel voorkomend iets schijnt te zijn.......

Rij morgenvroeg wel ff naar Koree te Maassluis toe hihi, een soort vervroegde nieuwjaars meeting 😎

Gr
RickπŸ˜‰
Gebruikersavatar
MARTIN
MG-R Core
Berichten: 9046
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 4:27 pm
Woonplaats: in de loods

Re: Wel/niet starten

Bericht door MARTIN »

:mrgreen: startmotor aan het overlijden
Afbeelding
DJRikkert
MG-R Regular
Berichten: 50
Lid geworden op: wo dec 19, 2018 4:58 pm
Woonplaats: Voorburg

Re: Wel/niet starten

Bericht door DJRikkert »

MARVON schreef: ↑ma jan 07, 2019 8:40 am :mrgreen: startmotor aan het overlijden
Gaan het zo horen, sta nu bij Koree en gaan ze zo effe spitten, hoorde ook dat het start relais misschien aan den grondslag ligt van het "probleem"...
Heden ochtend na diverse malen startte de 75 V6 als een zonnetje dusssss.......

Greetzzzz
RickπŸ˜‰
DJRikkert
MG-R Regular
Berichten: 50
Lid geworden op: wo dec 19, 2018 4:58 pm
Woonplaats: Voorburg

Re: Wel/niet starten

Bericht door DJRikkert »

Kom net bij Anne Koree vandaan, Rover laten uitlezen, geen storingen en andere fouten kunnen traceren, startmotor draait prima rond, sensoren geven ook geen manco's aan, houden het er nu op dat de moedersleutel met afstandbediening er (nog) niet bij zit ( wordt de 16e opgehaald bij Shoefix te Heerhugowaard), daardoor zal die met de handmatige ontgrendeling de startonderbreker wat langzamer doen ontgrendelen.
Heb sinds dat euvel met wat langzamer ontgrendelen/instappen verder geen problemen meer gehad, en slaat de 75 V6 direct aan....wordt vervolgd ! ;)

Noot: kreeg wel de complimenten van Anne, hij vond de 75 er erg erg netjes bijstaan, en vond die dat ik mazzel heb gehad dat ik een 75 V6 vd 1e eigenaar op de kop heb weten te tikken
Op de brug bleek de 75 er van boven en van onder er picobello bij te staan, en dat stemt de Rover rijder erg tevree...... :D

greetzzz
Rick ;)
rofan
MG-R Addict
Berichten: 265
Lid geworden op: do jan 18, 2018 9:20 pm
Woonplaats: Almere

Re: Wel/niet starten

Bericht door rofan »

ik heb met mijn vorige 75 ook een tijdje met de sleutel de deuren ontgrendeld maar hij start altijd meteen, is er niet een los kontakje in de ring van de ontvanger die af en toe storing geeft?

gr,
Fred.
DJRikkert
MG-R Regular
Berichten: 50
Lid geworden op: wo dec 19, 2018 4:58 pm
Woonplaats: Voorburg

Re: Wel/niet starten

Bericht door DJRikkert »

rofan schreef: ↑di jan 08, 2019 11:33 pm ik heb met mijn vorige 75 ook een tijdje met de sleutel de deuren ontgrendeld maar hij start altijd meteen, is er niet een los kontakje in de ring van de ontvanger die af en toe storing geeft?

gr,
Fred.
Nou ik heb sindsdien de instap procedure wat kalmer aan gedaan maw op de handmatige bediening openen, contact maken , alle controle lampjes gaan dan aan ff seconde wachten, en dan de start procedure........en hoppa lopen met de V6........dus sinds ik deze procedure hanteer heb ik nergens last meer van.
Volgende week ga ik de moedersleutel ophalen welke door Shoefix te Heerhugowaard is vervaardigd, dus dan zal alles weer moeten gaan zoals het behoort te gaan,

greetzzzz
Rick ;)
Gebruikersavatar
Barbour
MG-R Addict
Berichten: 396
Lid geworden op: di mei 01, 2018 12:35 pm
Woonplaats: Zwolle

Re: Wel/niet starten

Bericht door Barbour »

Dat lijkt op een vertraagd inschakelen van de startblokkering, of iets anders dat tijd nodig heeft om voldoende spanning te krijgen.

Ik zou alle contacten en stekkers van de computer en de zekeringen eens langslopen, schoonmaken met wat contactspray en daarna droog blazen.

Maar goed, ik ben dan ook allergisch voor onduidelijke storingen.
Safety fast :drive:
-------------------------------------

MG-F Mpi 1.8, 07/1998, LQW PUU (verkocht)
MG-TF 135, 07/2003, LEF PUU
Tesla Model 3, 12/2019, Blue
DJRikkert
MG-R Regular
Berichten: 50
Lid geworden op: wo dec 19, 2018 4:58 pm
Woonplaats: Voorburg

Re: Wel/niet starten

Bericht door DJRikkert »

Barbour schreef: ↑do jan 10, 2019 3:33 pm Dat lijkt op een vertraagd inschakelen van de startblokkering, of iets anders dat tijd nodig heeft om voldoende spanning te krijgen.

Ik zou alle contacten en stekkers van de computer en de zekeringen eens langslopen, schoonmaken met wat contactspray en daarna droog blazen.

Maar goed, ik ben dan ook allergisch voor onduidelijke storingen.

Hahaha ook ik ben allergisch voor onduidelijke storingen en trilling en resonantie geluiden, maar sinds ik normaal rustig start is alles goed gegaan, dus hou ik het er maar op dat ik te gretig ben geweest....... :mrgreen: :mrgreen:
Thanks voor de top ;)

greetzzz
Rick ;)
DJRikkert
MG-R Regular
Berichten: 50
Lid geworden op: wo dec 19, 2018 4:58 pm
Woonplaats: Voorburg

Re: Wel/niet starten

Bericht door DJRikkert »

;)
Vandaag bij Shoefix te Heerhugowaard geweest ivm inleren en vervaardigen van een nieuwe A sleutel met afstandbediening, jeetje wat procedure is dat zeg, als je zo een sleutel moet vervaardigen, codes, inleren, sleutel comp.gestuurd frezen, demonteren/monteren computer printplaatje /kastje, links onder stuurkolom, zelf zie ik mij dit allemaal niet doen.
Resultaat na een 3 kwartier sleutelen en programmeren is dat alles weer als vanouds zijn dienst vervult, en de "probleempjes" van toen zijn opgelost
Tevens de reserve sleutel gedemonteerd en printplaatje gereinigd en deze van een nieuw batterijtje voorzien.....resumerend ShoeFix weet wat die doet.........
Heb gelijk de code meegekregen welke ik meteen bij de Rover documentatie heb gedaan ;)

En heerlijk genoten van de heen/terug rit Voorburg-Heerhugowaard met de cruise-control aan een gemiddeld verbruik (via de display) van 1:10.5, heb er vrede mee

greetzzzzz
Rick ;)
Gebruikersavatar
MARTIN
MG-R Core
Berichten: 9046
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 4:27 pm
Woonplaats: in de loods

Re: Wel/niet starten

Bericht door MARTIN »

:mrgreen: goed om te weten :thumb:
miste jij een chip in de sleutel ook ?of hebben ze die ook ingeleerd.
en wat zijn de kosten ?
Afbeelding
Plaats reactie