Claxon

75 en 75 Tourer
Plaats reactie
mixtuurorgel
MG-R Freak
Berichten: 747
Lid geworden op: do okt 11, 2007 9:11 am
Woonplaats: Deinum

Claxon

Bericht door mixtuurorgel »

Laatste tijd krijgt mijn ‘75 steeds meer kuren, zakt door z’n veren, stabilisator stangetjes, achterraam zakt zomaar naar beneden ,remleidingen en vandaag de claxon die het opeens niet meer doet m.a.w de garage kan bijna van mijn 75 bestaan. De motor is prima heeft 192000 gereden maar als het zo doorgaat verschijnt die op marktplaats. Mijn auto heeft 2 claxons, 1 is echter niet aangesloten, zijn bepaalde stekkers en draden voor nodig, heeft iemand zulke onderdelen???
Gebruikersavatar
Barbour
MG-R Addict
Berichten: 396
Lid geworden op: di mei 01, 2018 12:35 pm
Woonplaats: Zwolle

Re: Claxon

Bericht door Barbour »

Allemaal normale slijtage, had ik recent met de Saab, koppelingscilinder lek, ontstekingsmodule en accu stuk, kachelklep lek, rubbers ophanging, problemen met gas etc.

Ze raken op leeftijd en je ontkomt er niet aan, maar je weet wel wat je hebt, en nooit wat je krijgt als je een andere koopt.

Saab overigens ruim 5 ton, gewoon dom doorgaan :lol:
Laatst gewijzigd door Barbour op za aug 18, 2018 4:47 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Safety fast :drive:
-------------------------------------

MG-F Mpi 1.8, 07/1998, LQW PUU (verkocht)
MG-TF 135, 07/2003, LEF PUU
Tesla Model 3, 12/2019, Blue
arthurMG
MG-R Addict
Berichten: 496
Lid geworden op: di jul 14, 2015 9:45 pm
Woonplaats: Numansdorp

Re: Claxon

Bericht door arthurMG »

Code: Selecteer alles

helemaal mee eens, die van mij heeft ook een nieuw setje veren bij de APK gehad, maar ik doe het graag want idd ik weet wat ik heb en niet wat ik krijg, gewoon doorgaan👍👍
R75 2.5 V6 Sterling my'00 White Gold

MG ZT-T CDTI my '03 X-power grey (sold)

MGF 1,8 VVC my"96. BRG. (sold)
mixtuurorgel
MG-R Freak
Berichten: 747
Lid geworden op: do okt 11, 2007 9:11 am
Woonplaats: Deinum

Re: Claxon

Bericht door mixtuurorgel »

Dat is allemaal wel leuk en aardig wanneer je niet aangewezen bent op 1 auto, ik heb er slechts één en die moet het wel doen .Zelfs mijn garage had het helemaal gehad met die “ verrekte” Rover wanneer ik er na een week weer mee kwam aanzetten, de liefde moet wel van twee kanten komen......
Gebruikersavatar
arjan_m
MG-R Core
Berichten: 3505
Lid geworden op: ma jul 18, 2005 10:13 am
Woonplaats: Vlodrop
Contacteer:

Re: Claxon

Bericht door arjan_m »

Ik ken het gevoel, als daily ride moet ie vooral rijden. En dan is het soms lastig.

Nu zie ik in je lijstje geen grote onhebbelijkheden, maar ieder ding is op een gegeven moment er één.
Dat was voor mij ook de reden om over te stappen naar een ander merk.

Maar het blijft kriebelen, en er komt ooit nog ren MG/Rover bij, als hobbyauto weliswaar.

Claxon kun je trouwens gewoon doorlussen, dan heb je een hoge en lage toeter. Klinkt een stuk beter, een toet die bij de auto past.
My MG-Rover history:

Rover 75 2.0 CDT Business Edition - bj. 2000 - Midnight Blue (JQW)
Rover 75 Tourer 2.0 CDT Sterling - bj. 2003 - British Racing Green (HFF)
Rover 75 1.8 Classic - bj. 2002 - Midnight Blue (JQW)
MG TF 135 - bj. 2002 - Antracite (LQW)
MG ZT 190 2,5 v6 - bj. 2002 - Raven Black (PMF)
mixtuurorgel
MG-R Freak
Berichten: 747
Lid geworden op: do okt 11, 2007 9:11 am
Woonplaats: Deinum

Re: Claxon

Bericht door mixtuurorgel »

Wanneer ik een bedrading moet maken voor die toeters moet de bumper er weer af misschien kan ik dat vermijden met goede stekkers. Blijf het bij Rover altijd jammer vinden dat de motoren achterblijven bij het uiterlijk daarom zou ik ook nog wel eens wat anders willen
mixtuurorgel
MG-R Freak
Berichten: 747
Lid geworden op: do okt 11, 2007 9:11 am
Woonplaats: Deinum

Re: Claxon

Bericht door mixtuurorgel »

Claxon bedrading opgehaald bij Terpstra In Kollum, was een reisje waard,stond versteld van de enorme voorraden onderdelen en Mg-Rovers.
Ben er een aantal jaren geleden geweest maar het bedrijf is voor mijn gevoel nu wel een stuk groter geworden, denk dat het één van de weinige bedrijven is waar je 4 maal een V8 ziet staan..................
Gebruikersavatar
gerardfennema
MG-R Regular
Berichten: 33
Lid geworden op: zo okt 05, 2014 11:26 am
Woonplaats: Muntendam
Locatie: muntendam

Re: Claxon

Bericht door gerardfennema »

is je oude MG niks voor je moet hem helaas kwijt heeft nu 256000 gelopen

Mvg Gerard
mixtuurorgel
MG-R Freak
Berichten: 747
Lid geworden op: do okt 11, 2007 9:11 am
Woonplaats: Deinum

Re: Claxon

Bericht door mixtuurorgel »

Nee dat moet maar niet, mijn huidige '75 is de meest luxe met alles er op en er aan, óók met de nodige problemen, maar hij rijdt weer en kan 2 stemmig toeteren.
Het aantal kilometers bij jouw auto maakt hem minder aantrekkelijk misschien moet je de auto er wat "gelikter" opzetten; flink poetsen en in de juiste poses, wat weer voor jouw auto spreekt is het jaartal en het facelift model.....
Vervelend voor je dat de auto weg moet, ik zou zo niet weten hoe je de verkoop van de auto het slimst aanpakt.
Theo
MG-R Freak
Berichten: 513
Lid geworden op: vr mar 06, 2009 1:48 pm
Woonplaats: Terwispel

Re: Claxon

Bericht door Theo »

Ik bekijk het zo, in het algemeen zijn reparaties goedkoper dan inruilen en mega veel bijbetalen.
Daar komt bij dat je wel lekker in wat afwijkends rijdt .Vind Rover / Mg in het algemeen trouwens helemaal niet zo slecht .
Wat de Claxon betreft; Heb hier veel ervaring mee opgedaan tijdens het sleutelen aan klassiekers. Vaak was de oorzaak een slechte massa of overgangsweerstanden in schakelaar en of bedrading . Goed aan massa leggen en een relais er tussen en klaar was Theo.
En idd Terpstra heeft veel en is altijd behulpzaam .
Groet Theo
Mijn voorkeur gaat uit naar incourante bolides daarom in bezit van MG ZS 180 , Sunbeam Sceptre,Sunbeam Rapier en Chrysler 2 litres
https://www.autoweek.nl/reviews/artikel/mg-zs-180-2001/
mixtuurorgel
MG-R Freak
Berichten: 747
Lid geworden op: do okt 11, 2007 9:11 am
Woonplaats: Deinum

Re: Claxon

Bericht door mixtuurorgel »

Achteraf bleek dat de stekkerverbinding niet goed was.............
Heb de auto van de week laten polijsten en poetsen, is weer een plaatje, vervolgens kwam de volgende ergernis n.l een deurkruk had het begeven.
Weer naar Terpstra bleek toch een behoorlijke klus, elke week een nieuwe verrassing maar heb hoop dat dit voorlopig het laatste is.
Het zijn van die akkefietjes die je totaal niet verwacht.......
Plaats reactie