Beste plaats achteruitrijcamera

75 en 75 Tourer
Plaats reactie
Greccehus
MG-R Regular
Berichten: 73
Lid geworden op: za sep 30, 2017 6:38 am
Woonplaats: Ophemert

Beste plaats achteruitrijcamera

Bericht door Greccehus »

Hallo,
ik heb een achteruitrijcamera weten te bemachtigen en wil die installeren op mijn Rover 75. Ik had gedacht hem tussen de lichtjes van de nummerplaatverlichting te plaatsen, maar ik vroeg me af of dat handig is in verband met doorvoer bedrading en zo. Heeft iemand van jullie al eens een camera op een 75 sedan geïnstalleerd en wat is dan de beste plek?
mixtuurorgel
MG-R Freak
Berichten: 747
Lid geworden op: do okt 11, 2007 9:11 am
Woonplaats: Deinum

Re: Beste plaats achteruitrijcamera

Bericht door mixtuurorgel »

Bij mijn auto zit die in de omlijsting van de nummerplaat, onder de nummerplaatverlichting, draden kun je verstoppen achter de kofferbak-bekleding.
Greccehus
MG-R Regular
Berichten: 73
Lid geworden op: za sep 30, 2017 6:38 am
Woonplaats: Ophemert

Re: Beste plaats achteruitrijcamera

Bericht door Greccehus »

Heb je dan een gat voor de bedrading achter de nummerplaat of gaan de draden langs de nummerplaatverlichtingsdraden naar binnen?
mixtuurorgel
MG-R Freak
Berichten: 747
Lid geworden op: do okt 11, 2007 9:11 am
Woonplaats: Deinum

Re: Beste plaats achteruitrijcamera

Bericht door mixtuurorgel »

Ik denk dat ik een gat gemaakt heb achter de nummerplaat, is de makkelijkste oplossing, als het bij de verlichting kan is natuurlijk ook prima .
Op YouTube kun je wel filmpjes vinden over dit onderwerp
rofan
MG-R Addict
Berichten: 265
Lid geworden op: do jan 18, 2018 9:20 pm
Woonplaats: Almere

Re: Beste plaats achteruitrijcamera

Bericht door rofan »

ik heb een spoiler gekocht waar een camera in heeft gezeten er was een gat gemaakt tussen de twee lampjes.
het kan dus denk ik wel.
Fred.
Greccehus
MG-R Regular
Berichten: 73
Lid geworden op: za sep 30, 2017 6:38 am
Woonplaats: Ophemert

Re: Beste plaats achteruitrijcamera

Bericht door Greccehus »

Nou moe, alles aangesloten, maar nog niet definitief geplaatst, want ik wilde eerst testen... krijg ik geen beeld op mijn scherm. Het is een Pioneer Avic X1 -een wat oudere radio, maar werkt verder prachtig. Er zit een hide-away unit bij waar je de gele tulpsteker direct op aansluit. Mocht iemand verstand hebben van deze radio met hide-away unit: moet ik na aansluiten de boel nog resetten of iets dergelijks? Wat kan anders het probleem zijn? Gele stekker is aangesloten op unit en op camera, camera heeft stroom (er zitten ledjes op voor nachtsituaties en die branden). Ik heb op internet gezocht, maar zie (nog) geen informatie.
mixtuurorgel
MG-R Freak
Berichten: 747
Lid geworden op: do okt 11, 2007 9:11 am
Woonplaats: Deinum

Re: Beste plaats achteruitrijcamera

Bericht door mixtuurorgel »

Soms moet je in de radio iets activeren, bij mijn radio( ZE-NEC) moet ik drivers assitance activeren............
Greccehus
MG-R Regular
Berichten: 73
Lid geworden op: za sep 30, 2017 6:38 am
Woonplaats: Ophemert

Re: Beste plaats achteruitrijcamera

Bericht door Greccehus »

Geen idee meer... Ik heb alles gereset en de camera aangevinkt in de setup. Geen beeld. Nu moet ik gaan uitvogelen of de camera ofwel de kabel van de camera naar de hide-away unit kapot is. Anders de unit zelf, al krijg ik gewoon wel navigatiegegevens door.
mixtuurorgel
MG-R Freak
Berichten: 747
Lid geworden op: do okt 11, 2007 9:11 am
Woonplaats: Deinum

Re: Beste plaats achteruitrijcamera

Bericht door mixtuurorgel »

Je kunt ook even op internet kijken b.vhttps://www.kiaclub.nl/topic/17993-achteruitrij ... vic-f940bt" onclick="window.open(this.href);return false;
Mista T
MG-R Core
Berichten: 2526
Lid geworden op: do dec 19, 2002 12:36 pm
Woonplaats: Nieuwegein
Locatie: NIEUWEGEIN

Re: Beste plaats achteruitrijcamera

Bericht door Mista T »

https://www.navaudio.nl/pagina/camera-a ... sluiten/18

Lijkt erop dat er een signaaltje niet doorkomt. Heb je de camera eventueel getest los van het systeem?
To catch me, you gotta be fast...
To find me, you gotta be smart...
But to be me...!!

DAMN! You must be kidding!

filmpjes op: http://www.youtube.com/rover623Gsi
Greccehus
MG-R Regular
Berichten: 73
Lid geworden op: za sep 30, 2017 6:38 am
Woonplaats: Ophemert

Re: Beste plaats achteruitrijcamera

Bericht door Greccehus »

Nee, ik heb geen apparaat waarop je de camera kunt aansluiten. Misschien dat ze op mijn werk nog een oudere camera hebben met een gele ingang, anders weet ik nog niet hoe ik hem kan testen. Ik heb nog een tweede besteld, omdat ik in de auto van mijn vrouw er ook een wilde aansluiten.
Overigens werkt de link niet die je hebt toegevoegd.
mixtuurorgel
MG-R Freak
Berichten: 747
Lid geworden op: do okt 11, 2007 9:11 am
Woonplaats: Deinum

Re: Beste plaats achteruitrijcamera

Bericht door mixtuurorgel »

Kun je op het display het symbool van een camera te voorschijn toveren?
Greccehus
MG-R Regular
Berichten: 73
Lid geworden op: za sep 30, 2017 6:38 am
Woonplaats: Ophemert

Re: Beste plaats achteruitrijcamera

Bericht door Greccehus »

Het display van de radio? Nee, ik krijg daar een zwart beeld met de waarschuwing dat het beeld vertekend kan zijn. Dat beeld schakelt wel vanzelf in zodra ik de auto in achteruit zet.
mixtuurorgel
MG-R Freak
Berichten: 747
Lid geworden op: do okt 11, 2007 9:11 am
Woonplaats: Deinum

Re: Beste plaats achteruitrijcamera

Bericht door mixtuurorgel »

Ik snap niet dat deze link niet werkt:https://www.kiaclub.nl/topic/17993-acht ... ic-f940bt/
Wanneer je jouw Pioneer type typt + de toevoeging: achteruitrijcamera installeren moet je daar terecht kunnen komen, je bent niet de enige die met de camera loopt te klooien.
Het is vaak een kwestie van het juiste kabeltje en de juiste instellingen op het apparaat.
Bij mij is het zo dat wanneer ik hem in z'n achteruit zet er beeld komt maar wanneer de camera op "uit" staat is het beeld ook zwart maar zo'n mogelijkheid heb je niet?
Greccehus
MG-R Regular
Berichten: 73
Lid geworden op: za sep 30, 2017 6:38 am
Woonplaats: Ophemert

Re: Beste plaats achteruitrijcamera

Bericht door Greccehus »

Ik bedoelde de link van Mista-T eigenlijk, maar die werkt nu ook weer (die van de Kia ook). Als ik van de week een apparaat te pakken kan krijgen waarop ik het cameraatje kan testen, weet ik weer meer. Volgens mij zit er op de camera zelf, afgezien van de aansluiting voor de spanning en de gele tulp geen andere functie.
mixtuurorgel
MG-R Freak
Berichten: 747
Lid geworden op: do okt 11, 2007 9:11 am
Woonplaats: Deinum

Re: Beste plaats achteruitrijcamera

Bericht door mixtuurorgel »

It is necessary to set to "CAMERA"
in "SETUP" when connecting the
rear view camera
Plaats reactie