mixtuurorgel schreef:Niet alle maatschappijen accepteren een all risk verzekering voor een "bejaarde" auto ( Ditzo) , ik betaal voor mijn '75 diesel €41per maand all risk.........
Vind je dat niet een beetje zonde van het geld ??
Je betaald per jaar veel meer aan premie dan dat je auto waard is
Je moet er wel wat over hebben in zo'n mooie auto te rijden bovendien in mijn vorige auto kwam ik s'avonds een keer in aanraking met een paaltje ,dat er niet hoorde, kun je de geldla maar open trekken.
Aanschafwaarde telt ook mee, auto was duurder omdat die uit Duitsland kwam nog niet zoveel kilometers en uit 2006 is m.a w wel wat duurder dan een elektrische fiets
Geld moet rollen, liefts voor fijne zaken en dat heeft het al gedaan
Vrijdag de Rover opgehaald, zoeft zoals het hoort en als je geen gas geeft is die gewoon super stil!
Verbruik van de onboard computer geloof ik nog niet, 1:12... (120km mix van buiten de bouwde kom, autobaan en file) Dat zou te mooi zijn voor een 2.5 automaat.
Nog een paar administratieve stappen hier in België en 98NTPL is Belg geworden.
Rob
75 KV6 2.5 automaat, 3 x 75 CDT (2 schakel, 1 automaat), 620i, SD1 2300S, P6 2000SC, TVR 350i, ex-75 CDTi,ex 416Si
Wenslijst: P5B coupé en een grote schuur
de onboard computer geeft i.d.d. een verkeerd beeld van het verbruik van de auto aan, ik kwam er achter dat als de computer b.v. 1l op 10.2 aan geeft dat je in werkelijkheid 1l op 9.2 verbruikt.
waarschijnlijk sjoemelsoftware anno 1999
Over de gepasseerde onderwerpen een reactie.
Verzekeren van een R75, ook die van mij is uit de hogere prijsklasse van de huidige 75's, omdat ik mijn vorige auto's
(MG ZT-T en MG MGF) ook bij SAA als oldtimer had verzekerd ben ik daar gebleven, echter wel met een aanpassing omdat dit mijn daily driver is.
Ik heb de auto door een FEHAC erkende taxateur moeten laten taxeren, hier kwam een substantieel hoger bedrag uit de taxatie.( dubbel de aanschafprijs)
Dit betekend dat de auto voor taxatiewaarde verzekerd is en bij schade dat mijn auto zeker niet direct economisch total loss verklaard zal worden en doordat het een all risk dekking is zullen eigen schades ook gedekt zijn.
Verbruik van de V6 2.5 ligt bij mij tussen de 1;11 en 1;12.
Ook bij flink doorrijden, afgelopen vrijdag naar Duitsland op en neer een kleine 900 km en in Duitsland 160 gereden in Nederland de aangegeven snelwegsnelheden + 10 % dan nog 1:10,5.
( toch leuk tanken in Duitsland voor €1,34 de liter bij een Avia tankstelle)
Verbruik klinkt bemoedigend! Met 1:10 heb ik al geen rekening gehouden en beter zou nog mooier zijn. Think positive en we komen een eind
Nog niet veel meegereden, eerst door de administratieve molen: douane is al ok, nu keuren (nieuwe APK net voor ophalen dus zou geen probleem mogen zijn) en inschrijven.
In theorie geen problemen, maar dat inschrijven in België hebben ze graag een 'gelijkvormigheidsattest', nu COC en als het er niet bij is (alleen Europeese homologatie referentie zou voldoende zijn...) zijn er zacht uitgedrukt uiteenlopende ervaringen. Heb een paar 75s staan met dat COC en neem aan dat die in Europa hetzelfde zijn, anders was het geen Europese goedkeuring. We zullen zien in de komende dagen.
Rob
75 KV6 2.5 automaat, 3 x 75 CDT (2 schakel, 1 automaat), 620i, SD1 2300S, P6 2000SC, TVR 350i, ex-75 CDTi,ex 416Si
Wenslijst: P5B coupé en een grote schuur
arthurMG schreef:Ik heb de auto door een FEHAC erkende taxateur moeten laten taxeren, hier kwam een substantieel hoger bedrag uit de taxatie.( dubbel de aanschafprijs)
Dit betekend dat de auto voor taxatiewaarde verzekerd is en bij schade dat mijn auto zeker niet direct economisch total loss verklaard zal worden en doordat het een all risk dekking is zullen eigen schades ook gedekt zijn.
Dat is dus precies wat ik bedoelde
'03 MG ZT 190+ -> My forever car
'03 MG ZS 180 -> Tracktoy
"You don't park a ZT, you simply allow it to rest until next time."
@ Hans 53, het spijt me maar je hebt in deze geen gelijk .
Zoals Bart aangeeft is dit namelijk de overeenkomst die je expliciet met de verzekeringsmaatschappij aan gaat om gelul met "dagwaardes" te voorkomen.
Daar is ook dat taxatierapport voor, en die taxatie bestaat echt niet uit even om de auto lopen en klaar, maar een degelijke rapportage met een reëel beeld van de auto.
( Je wordt ook niet zomaar geaccepteerd als FEHAC taxateur, dan moet je echt wat weten van auto's )