Hallo,
De laatste weken was de auto ( 200 Vi ) aan het inhouden/stotteren bij lage toeren en dieper indrukken van het gas. Ik dacht aan het brandstoffilter dus heb deze vorige week ( samen met het luchtfilter) vervangen. Helaas reed hij hetzelfde daarna.
Ik heb een paar dagen toevallig de auto niet gebruikt en sinds gisteren ( na het regenseizoen van de laatste dagen) start hij ineens niet meer. De startmotor doet het wel maar de motor slaat niet aan. Na drie pogingen is de accu leeg. Ondanks de slechte conditie van de accu is de accu toch het probleem niet want na tijdelijk omwisselen met een andere accu ( goede conditie en genoeg Ah ) sloeg hij nog steeds niet aan.
De wegenwacht is vandaag langs geweest. Accu doorverbonden met de apparatuur maar ook toen pakte hij hem niet. De bougies (minstens 3 a 4 jaar oud)zijn gecheckt. Kennelijk waren die nog ok want na wat schoonmaken stopte de medewerker deze terug en probeerde weer te starten. Hij merkte op dat de brandstofpomp wat stroefjes klonk en meende zelfs wat te ruiken. Hij gaf aan niets meer te kunnen doen, behalve dan op een andere dag de auto naar de garage brengen waar de garage evt de brandstofpomp-druk kan meten.
Wel opvallend dat hij niet meer start na die hoosbuien.
Tips/adviezen zijn welkom. Wat zou ik nog kunnen proberen? Misschien toch de bougies of iets anders?
Start niet meer na stotterperiode en regen
- basjebas
- MG-R Core
- Berichten: 1189
- Lid geworden op: wo jul 14, 2010 9:16 pm
- Woonplaats: Den Haag
- Contacteer:
Re: Start niet meer na stotterperiode en regen
Geven de bougies wel een vonk? Misschien de bougies kabels vervangen en evt de verdeler?
Groet, Bas
Re: Start niet meer na stotterperiode en regen
---
Ik bedoel het zeker niet lullig, maar als je zelf al aangeeft dat de
bougies 3 a 4 jaar oud zijn, neem ik aan dat de auto verder
misschien ook een beetje "achterstallig" onderhoud heeft
---
Ik bedoel het zeker niet lullig, maar als je zelf al aangeeft dat de
bougies 3 a 4 jaar oud zijn, neem ik aan dat de auto verder
misschien ook een beetje "achterstallig" onderhoud heeft
---
-
- MG-R Core
- Berichten: 2526
- Lid geworden op: do dec 19, 2002 12:36 pm
- Woonplaats: Nieuwegein
- Locatie: NIEUWEGEIN
Re: Start niet meer na stotterperiode en regen
Bougiekabels vervangen...
Deze geven bij een 200VI problemen op basis van doorslaan....
Ervaring heb ik zelf ook gehad met een 200VI
Deze geven bij een 200VI problemen op basis van doorslaan....
Ervaring heb ik zelf ook gehad met een 200VI
To catch me, you gotta be fast...
To find me, you gotta be smart...
But to be me...!!
DAMN! You must be kidding!
filmpjes op: http://www.youtube.com/rover623Gsi
To find me, you gotta be smart...
But to be me...!!
DAMN! You must be kidding!
filmpjes op: http://www.youtube.com/rover623Gsi
Re: Start niet meer na stotterperiode en regen
Vandaag minder goed nieuws gehad.
Garage kreeg hem niet aan de praat. Het ligt het niet aan de brandstofpomp ( normale druk) of de bougies/kabels. Er is vonk maar veel te weinig compressie. Als de slang tussen gasklep en filterhuis eraf is en je bedekt met je hand de gasklep opening zou er een sterke aanzuiging van lucht moeten zijn, aldus de monteur. Je hand zou zowat naar binnen moeten worden gezogen bij het starten. Ik heb zelf nog gevoeld. Je voelt echter nauwelijks een aanzuiging.
Conclusie is dus dat er compressie verloren gaat in de cilinders en dat het waarschijnlijk de zuigerveren zijn waar wat mee mis is. Klinkt dit bekend?
Zuigerveren vervangen lijkt me trouwens niet een van de goedkopere reparaties.
Garage kreeg hem niet aan de praat. Het ligt het niet aan de brandstofpomp ( normale druk) of de bougies/kabels. Er is vonk maar veel te weinig compressie. Als de slang tussen gasklep en filterhuis eraf is en je bedekt met je hand de gasklep opening zou er een sterke aanzuiging van lucht moeten zijn, aldus de monteur. Je hand zou zowat naar binnen moeten worden gezogen bij het starten. Ik heb zelf nog gevoeld. Je voelt echter nauwelijks een aanzuiging.
Conclusie is dus dat er compressie verloren gaat in de cilinders en dat het waarschijnlijk de zuigerveren zijn waar wat mee mis is. Klinkt dit bekend?
Zuigerveren vervangen lijkt me trouwens niet een van de goedkopere reparaties.
Re: Start niet meer na stotterperiode en regen
zuigerveren of de kleppen.
beiden kunnen een oorzaak zijn , zuigerveren kosten de wereld niet,maar wel veel werk.
koprevisie komt al gauw op 350 euro.
plus de rest van het werk.
beiden kunnen een oorzaak zijn , zuigerveren kosten de wereld niet,maar wel veel werk.
koprevisie komt al gauw op 350 euro.
plus de rest van het werk.
-
- MG-R Core
- Berichten: 1647
- Lid geworden op: di jul 03, 2007 6:23 pm
- Woonplaats: Oosterwolde (fr)
Re: Start niet meer na stotterperiode en regen
Bij een compressie probleem zou ie nog steeds redelijk moeten zuigen. Tenzij alle kleppen krom zijn. De zuigerveren van het een op andere moment versleten lijkt mij niet logisch in ieder geval.
Staat de distributie wel op tijd?
Hoe hoog is de compressie?
De klacht die je in eerste instantie had doet meer denken aan een ontstekingprobleem.
Staat de distributie wel op tijd?
Hoe hoog is de compressie?
De klacht die je in eerste instantie had doet meer denken aan een ontstekingprobleem.