Accu lampje gaat branden boven de 4000RPM
Accu lampje gaat branden boven de 4000RPM
Best forumleden,
Recent heb ik een MG ZR gekocht en ik was op de hoogte gesteld dat het acculampje soms brandde.
Eerste waar ik aan dacht was de dynamo of de accu is aan vervanging toe.
Na een klein beetje onderzoek met een multimeter en de Torque app ben ik er achter het volgende gekomen.
De accu word stationair met 14.4v "opgeladen" dit blijft stabiel tot +-4000 toeren.
Boven de 4000 toeren (wanneer ook het accu lampje gaat branden) zakt het naar 13.1-13.3V
Klopt het dat de dynamo aan zijn einde is of zou het ook de spanningsregelaar kunnen zijn?
Het is namelijk een zonde als ik de dynamo ga vervangen en het blijkt iets heel kleins te zijn.
Gr,
Salvation
Recent heb ik een MG ZR gekocht en ik was op de hoogte gesteld dat het acculampje soms brandde.
Eerste waar ik aan dacht was de dynamo of de accu is aan vervanging toe.
Na een klein beetje onderzoek met een multimeter en de Torque app ben ik er achter het volgende gekomen.
De accu word stationair met 14.4v "opgeladen" dit blijft stabiel tot +-4000 toeren.
Boven de 4000 toeren (wanneer ook het accu lampje gaat branden) zakt het naar 13.1-13.3V
Klopt het dat de dynamo aan zijn einde is of zou het ook de spanningsregelaar kunnen zijn?
Het is namelijk een zonde als ik de dynamo ga vervangen en het blijkt iets heel kleins te zijn.
Gr,
Salvation
Re: Accu lampje gaat branden boven de 4000RPM
Koolborstels...?
Mijn voorkeur gaat uit naar incourante bolides daarom in bezit van MG ZS 180 , Sunbeam Sceptre,Sunbeam Rapier en Chrysler 2 litres
https://www.autoweek.nl/reviews/artikel/mg-zs-180-2001/
https://www.autoweek.nl/reviews/artikel/mg-zs-180-2001/
Re: Accu lampje gaat branden boven de 4000RPM
andere spanningregelaar er op, koolborstels zitten er bij in.
Re: Accu lampje gaat branden boven de 4000RPM
Zou er ook niet te lang mee gaan wachten. Als de spanning te laag wordt laat hij de accu ook minder waardoor de kans bestaat deze onvoldoende kracht te hebben bij een volgende start
Re: Accu lampje gaat branden boven de 4000RPM
Word een nieuwe dynamo!
Accu heb ik nog staan, een bijna nieuwe VMF 44Ah. http://www.accudienst.nl/prod/55026/vmf ... 5x175.html
Kan ik deze wisselen?
Nu zit er namelijk een Bosch 60Ah accu in, nogal een verschil in Ah en in grootte.
Accu heb ik nog staan, een bijna nieuwe VMF 44Ah. http://www.accudienst.nl/prod/55026/vmf ... 5x175.html
Kan ik deze wisselen?
Nu zit er namelijk een Bosch 60Ah accu in, nogal een verschil in Ah en in grootte.
Re: Accu lampje gaat branden boven de 4000RPM
Het is net wat voor een motor in de ZR zit. Anders kun je hem prima wisselen. Maar voor een diesel zou je tekort komen.
Re: Accu lampje gaat branden boven de 4000RPM
Top dankjewel!
Re: Accu lampje gaat branden boven de 4000RPM
typisch versleten koolborstels, komen door hoge snelheid van draaiende rotor klein beetje los. Hadden dit vroeger regelmatig met VW T3's van defensie.
Re: Accu lampje gaat branden boven de 4000RPM
Ondertussen is de Dynamo al vervangen.
Gelijk ook maar een nieuwe accu ingezet hoeven we ons daar de komende tijd geen zorgen meer om te maken !
Gelijk ook maar een nieuwe accu ingezet hoeven we ons daar de komende tijd geen zorgen meer om te maken !
Re: Accu lampje gaat branden boven de 4000RPM
Moet je de begrenzer er maar niet uitslopenFrankP schreef:typisch versleten koolborstels, komen door hoge snelheid van draaiende rotor klein beetje los. Hadden dit vroeger regelmatig met VW T3's van defensie.
R75 2.5 V6 Sterling my'00 White Gold
MG ZT-T CDTI my '03 X-power grey (sold)
MGF 1,8 VVC my"96. BRG. (sold)
MG ZT-T CDTI my '03 X-power grey (sold)
MGF 1,8 VVC my"96. BRG. (sold)
Re: Accu lampje gaat branden boven de 4000RPM
Als je daar erg lang tegenaan ging rijden, ging die vanzelf wel stukarthurMG schreef:
Moet je de begrenzer er maar niet uitslopen
---
Re: Accu lampje gaat branden boven de 4000RPM
enige wat heel bleef , omdat hij er uit was.
tegenwoordig alles van een leasebedrijf, niks kan/mag meer.
( zit al 38 jaar bij die baas, nu zelfs met neventaak wagenparkbeheerder.)
tegenwoordig alles van een leasebedrijf, niks kan/mag meer.
( zit al 38 jaar bij die baas, nu zelfs met neventaak wagenparkbeheerder.)
R75 2.5 V6 Sterling my'00 White Gold
MG ZT-T CDTI my '03 X-power grey (sold)
MGF 1,8 VVC my"96. BRG. (sold)
MG ZT-T CDTI my '03 X-power grey (sold)
MGF 1,8 VVC my"96. BRG. (sold)