MG ZR Inlaat
MG ZR Inlaat
Hallo allen,
zoals te lezen is in mijn voorstel topic is er een aantal jaar geleden bij mij een ander blok geplaatst een 1.8 uit een TF.
Nou zie ik veel verschillen met betrekking op de inlaat, veel zie ik er met een kustoffen inlaat met injection erop.
Bij mij zit er een inlaat huis van aluminium op, is dit weer per type verschillend, zo ja waarom? ben heel nieuwsgierig!
Hoor graag van jullie.
P.S hebben jullie ervaringen met open luchtfilter?
zoals te lezen is in mijn voorstel topic is er een aantal jaar geleden bij mij een ander blok geplaatst een 1.8 uit een TF.
Nou zie ik veel verschillen met betrekking op de inlaat, veel zie ik er met een kustoffen inlaat met injection erop.
Bij mij zit er een inlaat huis van aluminium op, is dit weer per type verschillend, zo ja waarom? ben heel nieuwsgierig!
Hoor graag van jullie.
P.S hebben jullie ervaringen met open luchtfilter?
-
- The Big Boss
- Berichten: 8398
- Lid geworden op: do mei 06, 2004 1:16 pm
- Woonplaats: Steenbergen NB
Re: MG ZR Inlaat
Ik heb op de 1.8VVC in mijn MGF een K&N open luchtfilter zitten en dat klinkt geweldig!!
'03 MG ZT 190+ -> My forever car
'03 MG ZS 180 -> Tracktoy
"You don't park a ZT, you simply allow it to rest until next time."
https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland
'03 MG ZS 180 -> Tracktoy
"You don't park a ZT, you simply allow it to rest until next time."
https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland
- 118GTR
- MG-R Core
- Berichten: 4198
- Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
- Woonplaats: Nijmegen - Hierden
- Contacteer:
Re: MG ZR Inlaat
Klinkt als een TF135 motor.
Dat is de gewone 120pk 1.8, maar dan met andere nokassen, ECU en het aluminium inlaatspruitstuk van de 160pk VVC.
Dat is de gewone 120pk 1.8, maar dan met andere nokassen, ECU en het aluminium inlaatspruitstuk van de 160pk VVC.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Re: MG ZR Inlaat
Dit is toch die wagen die Rik en Vic hebben omgebouwd?
Re: MG ZR Inlaat
ja klopt, deze is omgebouwd van 105 naar 135 pk
Het viel me gewoon op dat de ene een inlaat van plasti heeft en andere weer van aluminium.
maar open lucht filter is wel een aanrader ja? nog specifiek een aantal merken wat ze veel gebruiken bij MG?
Het viel me gewoon op dat de ene een inlaat van plasti heeft en andere weer van aluminium.
maar open lucht filter is wel een aanrader ja? nog specifiek een aantal merken wat ze veel gebruiken bij MG?
Re: MG ZR Inlaat
Ik zou voor een bekend merk gaan zoals bijvoorbeeld K&N en Green of Pipercross dan weet je zeker dat het wat betreft kwaliteit wel snor zit.
Verwacht geen extra vermogen winst maar een sportief geluid geeft het zeker.
Verwacht geen extra vermogen winst maar een sportief geluid geeft het zeker.
Re: MG ZR Inlaat
Open filter kan prima, maar het nadeel is dat deze meestal strak naast het blok wordt geplaatst. Probeer hem wat verder weg te plaatsen en zorg dat er goede lucht toevoer is.