Tandenpoetsen in de achteruit. Nieuwe koppeling?!

Luck6
MG-R Newbie
Berichten: 17
Lid geworden op: wo mar 23, 2016 2:38 am
Woonplaats: Castricum

Re: Tandenpoetsen in de achteruit. Nieuwe koppeling?!

Bericht door Luck6 »

Op 1 April heb ik een afspraak met de mg dealer. Die zal mij het beste kunnen happen denk ik
p@p@zs
MG-R Core
Berichten: 7163
Lid geworden op: vr jun 26, 2009 5:28 am
Woonplaats: Barneveld

Re: Tandenpoetsen in de achteruit. Nieuwe koppeling?!

Bericht door p@p@zs »

Als dat maar niet op een (dure) grap uitdraait ;)
Luck6
MG-R Newbie
Berichten: 17
Lid geworden op: wo mar 23, 2016 2:38 am
Woonplaats: Castricum

Re: Tandenpoetsen in de achteruit. Nieuwe koppeling?!

Bericht door Luck6 »

Ja klopt, maar die kunnen in ieder geval mij wel vertellen wat er aan de hand is. Fingers crossed dat het iets kleins is.
Gebruikersavatar
Docklands
MG-R Core
Berichten: 1438
Lid geworden op: za jul 26, 2003 10:14 pm
Woonplaats: Midwoud

Re: Tandenpoetsen in de achteruit. Nieuwe koppeling?!

Bericht door Docklands »

Heel toevallig Rovee in Assendelft ;)
Die kunnen je absoluut vertellen wat er aan de hand is.
Komt goed!
DeBe
MG-R Regular
Berichten: 35
Lid geworden op: do jul 19, 2007 4:24 pm
Woonplaats:
Locatie: Nieuw-Vennep

Re: Tandenpoetsen in de achteruit. Nieuwe koppeling?!

Bericht door DeBe »

Ahhh, daar is de 47-HP-KX weer! De eerste geleverde v6 ZS in nederland. Leuk om te zien!
Luck6
MG-R Newbie
Berichten: 17
Lid geworden op: wo mar 23, 2016 2:38 am
Woonplaats: Castricum

Re: Tandenpoetsen in de achteruit. Nieuwe koppeling?!

Bericht door Luck6 »

Eerste? Weer? Je kent de vorige eigenaar? :p
DeBe
MG-R Regular
Berichten: 35
Lid geworden op: do jul 19, 2007 4:24 pm
Woonplaats:
Locatie: Nieuw-Vennep

Re: Tandenpoetsen in de achteruit. Nieuwe koppeling?!

Bericht door DeBe »

Ja zeker! De eerste eigenaar is Richard Lezer geweest. Hij heeft deze ZS zakelijk gekocht voor een medewerker van zijn bedrijf FR-Security in Zwanenburg. Die heeft er ongeveer tien jaar in gereden. Daarna heb ik er een paar maanden in gereden. Ik ben toen bij een ander bedrijf gaan werken en toen is de auto naar een andere werknemer gegaan. Die heeft de auto helaas op het Rotterpolderplein tegen de vangrail aan gekregen waardoor de auto over de hele zijkant blikschade had. Niks ernstig verder maar wel economisch total loss.

De auto is toen verkocht aan een liefhebber die de schade weer netjes gerepareerd heeft. Daarna heb ik de auto nog een tijdje in Nieuw-Vennep zien rijden om hem daarna uit het oog te verliezen. Wel een paar keer op autosites gezien. Dus ja, absoluut leuk om de auto weer terug te zien. En helemaal leuk om te zien dat deze weer bij een liefhebber terecht is gekomen.

Nog een klein feitje over de versnellingsbak, mij is ooit verteld dat de eerste 180's geleverd zijn met een speciale versnellingsbak met een extra schuine vertanding. Dit zou het mogelijk moeten maken om ook op hoge toerentallen nog soepel te kunnen schakelen. Een nadeel ervan is dat de bak gaat "zingen" als de olie eruit geperst wordt. Dat gebeurt bijvoorbeeld als je aan het rijden bent en het gas los laat maar ook als je vol accelereert. Dat zingen is de reden dat in latere 180's de bak een andere vertanding heeft gekregen. Er waren teveel klachten. In hoeverre bovenstaande op waarheid berust is weet ik niet (mogelijk leg ik het technisch verkeerd uit, ik ben geen expert) maar het zingen heb ik in ieder geval zelf ook geconstateerd en valt mij minder op in mijn huidige MK2 180.

Hier nog wat foto's. http://nl.tinypic.com/usermedia.php?uo= ... vumrORJmHs

En het artikel: http://www.autozine.nl/nieuws/nieuws_archief.php?nk=193
Luck6
MG-R Newbie
Berichten: 17
Lid geworden op: wo mar 23, 2016 2:38 am
Woonplaats: Castricum

Re: Tandenpoetsen in de achteruit. Nieuwe koppeling?!

Bericht door Luck6 »

hahahaha fantastisch!
Geweldig om zo de geschiedenis van de auto terug te lezen.

En nu is hij in bezit door een 3D artist werkend in alkmaar. Ik heb hem gekocht voor 2200,- van SM cars in amsterdam.
Ik was opzoek naar een 1.8 die ik in friesland wou gaan bekijken. Ik dacht als ik toch die kant op ga, kan ik ook wel even bij deze dealer kijken. Ik stapte in en nam hem voor een proefrit. Ik was meteen verkocht. Ik heb hem nu ongeveer een jaar.

Een korte periode nadat ik hem gekocht heb, had ik problemen met de rem. Die bleek kapot te zijn. Maar voor de rest een prima auto. Nooit echt problemen mee gehad. Alleen nu de koppeling.... Ik hoop dat ik hem nog kan repareren voor een goede prijs. Anders moet ik overwegen om hem weg te doen. :( Zou jammer zijn.
p@p@zs
MG-R Core
Berichten: 7163
Lid geworden op: vr jun 26, 2009 5:28 am
Woonplaats: Barneveld

Re: Tandenpoetsen in de achteruit. Nieuwe koppeling?!

Bericht door p@p@zs »

Tsja, maar waarom eventueel een auto wegdoen omdat er wat aan mankeert?
Auto rijden en onderhoud kost nou eenmaal geld..
Bij een volgende kan je zo weer wat treffen toch?
Vincentt91
MG-R Regular
Berichten: 74
Lid geworden op: ma okt 12, 2015 10:13 pm
Woonplaats: Zutphen

Re: Tandenpoetsen in de achteruit. Nieuwe koppeling?!

Bericht door Vincentt91 »

Luck kicken die gele ZS 180!
Ik heb zelf een gele ZR 105 en heb ook heel veel bekijks onderweg ;) het zijn echte eyecatchers.

Als je er voor kiest om toch de auto te repareren heb je wel weer een goede auto(als dit het enige is wat er mankeert, wat ik wel opmaak uit deze topic)

Wat P@p@zs ook zegt, bij een volgende auto kun je het zelfde treffen ;) Wat misschien nog wel veel duurder uitpakt ;)
MG ZR 105 Le Mans '03 Trophy Yellow :) :drive:
Luck6
MG-R Newbie
Berichten: 17
Lid geworden op: wo mar 23, 2016 2:38 am
Woonplaats: Castricum

Re: Tandenpoetsen in de achteruit. Nieuwe koppeling?!

Bericht door Luck6 »

een update.... Vandaag bij de rover dealer geweest. die vertelde mij dat het aan het hydraulische systeem ligt. Niet de koppelings set dus. Ben ik even blij dat ik niet de hele koppeling heb vervangen. Echter is het hydraulische systeem niet makkelijk te vervangen. De cilinders zijn niet individueel te vervangen omdat het een dicht systeem is. Dus het wordt uiteindelijk toch een aardige klus. Volgende week maar ergens een afspraak maken
DeBe
MG-R Regular
Berichten: 35
Lid geworden op: do jul 19, 2007 4:24 pm
Woonplaats:
Locatie: Nieuw-Vennep

Re: Tandenpoetsen in de achteruit. Nieuwe koppeling?!

Bericht door DeBe »

Gelukkig! Wegens gebrek aan technische kennis weet ik niet of dit hetzelfde is maar ik heb van een kennis gehoord dat deze performance kit enorm geholpen heeft bij zijn ZS 180: http://www.ebay.nl/itm/SHEDDIST-style-c ... XQWzNSmiLQ. Hij geeft aan dat het schakelen nu veel soepeler gaat.

Misschien heb je er wat aan. Anders kan je m'n bericht negeren.
Luck6
MG-R Newbie
Berichten: 17
Lid geworden op: wo mar 23, 2016 2:38 am
Woonplaats: Castricum

Re: Tandenpoetsen in de achteruit. Nieuwe koppeling?!

Bericht door Luck6 »

Ah goede tip. Ik zal wel even navragen. Kan deze wel ontluchten?
Plaats reactie