Hier een link, waarin een link naar de procedure (pdf) die te downloaden is.
http://www.the75andztclub.co.uk/forum/s ... .php?t=101" onclick="window.open(this.href);return false;
Alles gebeurt aan de onderkant, dus zeker zijn dat je de goede dingen los draait. Vullen is bovenop, is een dopje. Maak je iets anders los, einde bak.
Enige dat een beetje lastig is, is het niveau na vullen te controleren, want dat gebeurt bij een bak/vloeistof temperatuur van rond de 40 graden.
Eerste keer had ik de bak op normale bedrijfstemperatuur gebracht, dat te warm is, en liep er te veel vloeistof uit.
Nu wissel ik, volgens procedure (4liter, is ongeveer de helft), doe alle testen en laat de motor nog even lopen, voel met de hand op de bak of die al lekker warm is (niet echt wetenschappelijk) en controleer niveau volgens de procedure.
Anderen meten hoeveel eruit gekomen is en doen dat er weer in. Werkt als de bak netjes schakelde!
Kunt ook de weerstand meten van de baktemperatuursensor....
Meerdere manieren, maar het gaat om het resultaat.
Zoals eerder gezegd, het is belangrijk te verversen.
De kleur die eruit komt zegt al iets, donker is ver over het onderhoudsinterval.
De geur, stinken, hetzelfde. De kleur is dan ook donkerder dan nieuw (frambozen licht rood

)
Dus doorzichtig rood en zo licht mogelijk is goed.
Komen er metalen deeltjes mee, dan zal de bak niet al te lang meer mee gaan.
Dan beter gelijk reviseren (kan met de bak in de auto, niet voor beginnelingen....), dan wachten tot alles aan moes gedraaid is.
Rob
75 KV6 2.5 automaat, 3 x 75 CDT (2 schakel, 1 automaat), 620i, SD1 2300S, P6 2000SC, TVR 350i, ex-75 CDTi,ex 416Si
Wenslijst: P5B coupé en een grote schuur