Chiptuning rover diesel (dus rover 25, 45, 200, 400 of 600)
Re: Chiptuning rover diesel (dus rover 25, 45, 200, 400 of 6
Van deze modellen weet ik het niet. Zelf wel nagedacht over het upgraden van m'n 75 CDT naar 75 CDTi. Plussen, minnen en vraagtekens mijnerzijds:Victor schreef:Chiptuning rover diesel (dus rover 25, 45, 200, 400 of 600)
+ Meer kracht in lagere toerentallen
+ Lager verbruik op de snelweg
- Hoger verbruik bij stadsritten
- Kostbaar via de dealer (EUR 750)
? Geluidsproductie (ben ik allergisch voor)
In het algemeen heb ik begrepen dat af-fabriek "tunen" meestal een beter resultaat geeft dan achteraf (soepeler verloop). Zelf zou ik voor de "zekerheid" van tunen bij de merkdealer kiezen, wel makkelijk als je achteraf evt. klachten hebt.
Uiteindelijk heb ik het niet gedaan uit kostenoverwegingen en omdat ik het extra vermogen niet echt mis. Behalve tijdens MG-R Toerritten ben ik nl. een zeer rustige rijder.


Cheers,
Casper.
90% van die passat's met TDI hebben dat ook...416sí señor schreef:Ik reed gisteren achter een nieuwe Audi A4 diesel en iedere keer als die gas gaf reed ik door een wolk dikke zwarte rook. Kan dat ook met chiptuning te maken hebben?
ik weet niet of het iets volkswagen eigen is, of inderdaad met een soort tuning, of een foute afstelling te maken heeft..
Wat betreft plus- en minpunten.....je zou inderdaad een lager verbruik kunnen realiseren met dat tuning (daar adverteren ze ook veel mee), maar ik geloof nooit dat ik persoonlijk dat voor elkaar zou krijgen.
Oftewel, de investering zul je echt niet terugverdienen door besparing op brandstofkosten.
Minpunt: waarschijnlijk bandenslijtage

-
- MG-R Core
- Berichten: 2526
- Lid geworden op: do dec 19, 2002 12:36 pm
- Woonplaats: Nieuwegein
- Locatie: NIEUWEGEIN
Die zwarte rook heeft er gewoon mee te maken, dat ondanks de turbo's er een tekort aan lucht is.... Daardoor krijg je die roet uistoot..... Dat is het enige...
Dat is bij elke diesel zo......
Dat is bij elke diesel zo......
To catch me, you gotta be fast...
To find me, you gotta be smart...
But to be me...!!
DAMN! You must be kidding!
filmpjes op: http://www.youtube.com/rover623Gsi
To find me, you gotta be smart...
But to be me...!!
DAMN! You must be kidding!
filmpjes op: http://www.youtube.com/rover623Gsi
Troep, tja, ik weet het niet.
Als ik hier op mg-r de verschillende topics lees, dan is dat toch een beetje tegenstrijdig.
Verschillende dieselrijders hebben het hier over een gebruik van 1 op 14.
Als ik in een A4 tdi 130 pk stap haal ik gemiddeld bijna 1 op 20.
Dan maar een paar rookwolkjes.
Maar het rendement is dan wel veel hoger dan een diesel die 1 op 14 loopt. (lastig om te ontkennen)
En die 130pk tdi gaat echt wel als de brandweer.
Dus troep? Ik weet het niet.
Het is wel algemeen bekend dat de VW tdi nu eenmaal wat meer rookt.
En misschien ook wel wat meer kabaal maakt.
Dat moet je dan maar voor lief nemen en niet teveel in de achteruitkijkspiegel kijken!
Als ik hier op mg-r de verschillende topics lees, dan is dat toch een beetje tegenstrijdig.
Verschillende dieselrijders hebben het hier over een gebruik van 1 op 14.
Als ik in een A4 tdi 130 pk stap haal ik gemiddeld bijna 1 op 20.
Dan maar een paar rookwolkjes.
Maar het rendement is dan wel veel hoger dan een diesel die 1 op 14 loopt. (lastig om te ontkennen)
En die 130pk tdi gaat echt wel als de brandweer.
Dus troep? Ik weet het niet.
Het is wel algemeen bekend dat de VW tdi nu eenmaal wat meer rookt.
En misschien ook wel wat meer kabaal maakt.
Dat moet je dan maar voor lief nemen en niet teveel in de achteruitkijkspiegel kijken!

Als het klopt wat mista T zegt -->lucht tekort (of brandstof teveel, net wat je wilt), en daardoor krijg je die rookwolken, dan zeg ik dat er iets niet klopt, want het is niet exemplarisch dat je een passat voorbij ziet walmen.
Het verbruik vind ik wel zeer netjes, zou ik ook wel willen!
Maar het verbruik echt goed te kunnen vergelijken zou ik er dus even een A4 tdi bij moeten kopen, en daar hetzelfde mee rijden als met de rover, en dan kijken wat het verbruik is
Wat geluid betreft....tja...mijn rovertje hoor je toch ook wel erg goed boven de 120 hoor.
Het verbruik vind ik wel zeer netjes, zou ik ook wel willen!
Maar het verbruik echt goed te kunnen vergelijken zou ik er dus even een A4 tdi bij moeten kopen, en daar hetzelfde mee rijden als met de rover, en dan kijken wat het verbruik is

Wat geluid betreft....tja...mijn rovertje hoor je toch ook wel erg goed boven de 120 hoor.
Ik vind: ''behoorlijk sterk.....'' beter uitgedrukt.En die VAG diesels van tegenwoordig zijn ook nog eens behoorlijk snel.....

Kennis van me heeft een gechipte Audi A3 TDI(Ik weet niet welke letters rood moeten zijn

Gr. Tomas
ehh, ik merkte in prestatie maar weinig verschil tussen de 1.9 jtd (110 pk) en de 2.0 idt van rover (verbruik weet ik niet, want daarvoor heb ik te kort proefgereden in -in mijn geval- die alfa).Victor schreef: Ga je een nieuwe rover 45 diesel vergelijken met een golf tdi, stilo jtd of bv 307 hdi ja dan ga je nat natuurlijk.
de tijd staat niet stil (behalve bij rover dan)
Heb je trouwens weleens in een astra DTi gereden? Die zijn absoluut trager..
Wat levensduur betreft durf ik (nog) niks te zeggen...
Wanneer is een motor "beter"?