Ik heb problemen om de auto vanaf bepaalde hoeken op slot te krijgen. En het lijkt wel alsof die hoeken steeds veranderen. Het batterijtje is al vervangen maar het probleem blijft.
Er is laatst een nieuwe radio ingebouwd. Maar waar zit de ontvanger van de afstandsbediening eigenlijk?
Afstand maakt niets uit. Soms vanaf 10 meter geen probleem waar het net naast de auto wel een probleem is. Sleutel in de lucht of laag, ik zie er geen structuur in?
Afstandbediening heeft kuren
Re: Afstandbediening heeft kuren
Ik weet dat er issues kunnen zijn met de ontvangst antenne (zit dacht ik in de middenconsole)
Maar gaat het rode lampje op de sleutel wel aan? want de schakelaar in de sleutel wil er ook wel eens mee stoppen.
Je kunt ook de sleutel tegen je slaap aanhouden en dan op de knop drukken. Je gebruikt dan je hoofd als schotelantenne waardoor je het bereik aanmerkelijk vergroot. (echt waar probeer maar)
Maar gaat het rode lampje op de sleutel wel aan? want de schakelaar in de sleutel wil er ook wel eens mee stoppen.
Je kunt ook de sleutel tegen je slaap aanhouden en dan op de knop drukken. Je gebruikt dan je hoofd als schotelantenne waardoor je het bereik aanmerkelijk vergroot. (echt waar probeer maar)
Jaguar XE
MG ZS 120 MKII
Ontvanger onder aan de achterkant van de middenconsole bij de eerste bouwjaren.
In een beschermend zakje dat de signalen hindert....
Dus er zijn mensen die het verplaatst hebben en de bescherming eraf gehaald hebben.
Soms een beetje verbetering, maar niet altijd en niet veel.
Latere bouwjaren (weet niet vanaf wanneer), denk ik dat het achter de airco/radio en dus hoger gemonteerd is.
Bij mijn 75 gebouwd eind 2003 kan ik op meer dan 50meter staan en de bediening werkt!
Bij de anderen is het nooit veel meer dan 15meter geweest en meestal minder.
De microschakeler op de printplaat komt op den duur los.
Krijg je dit soort effecten tot het niet meer werkt en je met de sleutel moet ontgrendelen.
Opnieuw solderen en dat zou weer goed moeten zijn.
Rob
In een beschermend zakje dat de signalen hindert....
Dus er zijn mensen die het verplaatst hebben en de bescherming eraf gehaald hebben.
Soms een beetje verbetering, maar niet altijd en niet veel.
Latere bouwjaren (weet niet vanaf wanneer), denk ik dat het achter de airco/radio en dus hoger gemonteerd is.
Bij mijn 75 gebouwd eind 2003 kan ik op meer dan 50meter staan en de bediening werkt!
Bij de anderen is het nooit veel meer dan 15meter geweest en meestal minder.
De microschakeler op de printplaat komt op den duur los.
Krijg je dit soort effecten tot het niet meer werkt en je met de sleutel moet ontgrendelen.
Opnieuw solderen en dat zou weer goed moeten zijn.
Rob
75 KV6 2.5 automaat, 3 x 75 CDT (2 schakel, 1 automaat), 620i, SD1 2300S, P6 2000SC, TVR 350i, ex-75 CDTi,ex 416Si
Wenslijst: P5B coupé en een grote schuur
Wenslijst: P5B coupé en een grote schuur
-
- MG-R Regular
Hmm het kan dus zijn dat met het inbouwen van de nieuwe radio er problemen ontstaan zijn. ZAl eens proberen mijn hoofd als antenne te gebruiken en anders moeten we eens kijken wat er aan de hand is. Volgens mij doet het rode lampje het wel.