75 Tourer koffer opent niet

75 en 75 Tourer
Plaats reactie
pantah
MG-R Regular
Berichten: 75
Lid geworden op: di sep 23, 2008 11:16 pm
Woonplaats: Wielsbeke (BE)
Locatie: Wielsbeke, België

75 Tourer koffer opent niet

Bericht door pantah »

hallo, waar ik al ergens had voor gevreesd dat het ooit zou gebeuren, is vandaag dus gebeurd: de elektrische opener van de kofferruimte op mijn tourer doet het niet meer. Ik hoop dat het slechts een eventuele zekering is, maar heb geen handleiding van de wagen dus weet ik niet onmiddellijk welke zekering eventueel in aanmerking komt en de zekeringen onder de plaat bij de beenruimte van de passagierszijde zijn zo talrijk dat ik het niet zie zitten om ze een voor een uit te nemen en te controleren. Is er hier een eigenaar van een tourer die eens in de handleiding wil kijken of er eventueel een aparte zekering is voor de koffer? De koffer heb inmiddels wel open gekregen via het noodtouwtje onder de afdekplaat op het kofferdeksel maar het is nu niet de bedoeling om dit telkens te moeten gaan doen. Alvast bedankt!
Johannes
MG-R Newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: wo okt 07, 2015 2:36 pm
Woonplaats: Assen

Re: 75 Tourer koffer opent niet

Bericht door Johannes »

Hallo,
Heb zelf ook een tourer en bij mij werkt die knop ook niet.Maar ik heb nog wel een instructieboekje en die zegt dat dat knop voor de achterklep niet is aangesloten.En dat deze knop alleen bij een saloon is aangesloten.
Het waarom staat niet in het boekje, maar misschien heeft die te maken met het gewicht van de achterklep t.o.v en kofferbakdeksel.

gr. Johannes
Gebruikersavatar
arjan_m
MG-R Core
Berichten: 3505
Lid geworden op: ma jul 18, 2005 10:13 am
Woonplaats: Vlodrop
Contacteer:

Re: 75 Tourer koffer opent niet

Bericht door arjan_m »

Ik denk dat Pantah de knop op de greep achter zelf bedoeld, niet het knopje voor bij de bestuurder.
Bij mij is dat een blind paneeltje trouwens, zit dus sowieso geen knop.
My MG-Rover history:

Rover 75 2.0 CDT Business Edition - bj. 2000 - Midnight Blue (JQW)
Rover 75 Tourer 2.0 CDT Sterling - bj. 2003 - British Racing Green (HFF)
Rover 75 1.8 Classic - bj. 2002 - Midnight Blue (JQW)
MG TF 135 - bj. 2002 - Antracite (LQW)
MG ZT 190 2,5 v6 - bj. 2002 - Raven Black (PMF)
pantah
MG-R Regular
Berichten: 75
Lid geworden op: di sep 23, 2008 11:16 pm
Woonplaats: Wielsbeke (BE)
Locatie: Wielsbeke, België

Re: 75 Tourer koffer opent niet

Bericht door pantah »

Ik bedoelde inderdaad de knop op de achterflap zelf maar ook met de knop vooraan aan de bestuurderszijde wou het slot niet ontgrendelen... echter: vandaag werkte alles weer opnieuw. Ik denk dus dat ik best uitkijk naar een nieuw slotmechanisme want zo had ik het met de portiersloten ook: eerst werkten ze nu eens wel en dan weer niet op commando van de afstandsbediening om tenslotte helemaal de geest te geven.
Plaats reactie