Aankooptips MG ZS 120?

Plaats reactie
Gebruikersavatar
JurrianZS
MG-R Core
Berichten: 1650
Lid geworden op: do jul 04, 2013 9:46 pm
Woonplaats: Leeuwarden
Contacteer:

Re: Aankooptips MG ZS 120?

Bericht door JurrianZS »

Hey Jordy,

Allereerst welkom en goed dat je vraagt om wat tips. Met een ZS ben ik altijd een klein beetje extra geïnteresseerd omdat ik er nu 1 heb en er 1 heb gehad. Die ik heb gehad was een 120, in het geel. Geweldige auto met een goed blok, maar inderdaad, die koppakking is nou eenmaal een zwak punt. Dit hoeft niet meer wanneer deze is vervangen voor een nieuwe en misschien wel verbeterde pakking, maar belangrijkste is dat het goed, goed, maar vooral goed is gedaan.

Vervangen van een koppakking is als je het niet zelf kan ongeveer tussen de 800-1000 bij een garage die dit goed kan. Ik weet niet waar je woont en niet precies wat de prijs is, maar onze banner aan de onderkant van de pagina verwijst naar Diagnoseservice Noord. Daar is een lid van hier actief en het is een bedrijf met kennis van zaken. Weet je altijd dat het 100% goed is. Van mijn ex 120 was ik voor 1300 voorzien van nieuwe koppakking, distributieriem en nog een paar randartikelen. En voor zover ik weet (auto rijdt nog steeds rond met zelfde pakking) is dit goed gedaan.

Verdere zwakke punten motorisch zijn er met de 1.8 120 versie eigenlijk niet of nauwelijks. Let altijd op roestvorming bij de dorpels, dat dit niet uit de hand loopt en ga daar zelf preventief mee bezig als je de auto mooi wil houden. Verder is het een standaard riedeltje. Als de auto op tijd en goed onderhoud heeft gehad is dit echt een auto voor nog vele jaren. Als ik een andere auto koop vervang ik altijd olie, oliefilter, luchtfilter etc. Sommige achterstallig onderhoud zie je niet en moet je hebben van de boekjes, of als je er langere tijd in rijdt.

Maak sowieso een proefrit, check op pluimen rook, koelvloeistofpeil, hoe de auto koppelt en schakelt, remt en geniet vooral :biertje:

Ik ben wel erg benieuwd of je ff kan linken welke het is :mrgreen:
had Rover 214si
had MG ZS 120
had MG ZS 180
had VW Golf IV


The full fat, high caffeine, maximum strength MG ZS

Afbeelding
Gebruikersavatar
JurrianZS
MG-R Core
Berichten: 1650
Lid geworden op: do jul 04, 2013 9:46 pm
Woonplaats: Leeuwarden
Contacteer:

Re: Aankooptips MG ZS 120?

Bericht door JurrianZS »

Purmerend zie ik nu :mrgreen:
Dan is Burgum misschien wat ver, maar hey ;)
had Rover 214si
had MG ZS 120
had MG ZS 180
had VW Golf IV


The full fat, high caffeine, maximum strength MG ZS

Afbeelding
p@p@zs
MG-R Core
Berichten: 7163
Lid geworden op: vr jun 26, 2009 5:28 am
Woonplaats: Barneveld

Re: Aankooptips MG ZS 120?

Bericht door p@p@zs »

Ik rijd nu oa met de gele ex van Jurrian, prima wagen, heeft nu 270k op de teller.
Onderhoud is echt n pre, de auto verbruikt wat kvs, dus dat kijk ik regelmatig na.
Roest heeft elke auto wel wat, maar zoals vermeld gewoon bijwerken dqn kan ie nog jaren mee.
Met mn andere ZS heb ik wel n lekke kop gehad,"dit kostte me 800 om te fixen, maar had er geen schade mee opgelopen.
Kijk onder de olievuldop of er smurrie aan de onderzijde zit, kijk de kvs na of er voldoende in het vat zit en het liefst roze van kleur.
Bekende onderhoudshistorie is altijd meegenomen :)
JD
MG-R Core
Berichten: 5082
Lid geworden op: di okt 07, 2008 6:23 pm
Woonplaats: Gelderland

Re: Aankooptips MG ZS 120?

Bericht door JD »

idd, opletten op een wit uitgeslagen oliedop, en troep bij de koelvloeistof, witte rook uit de uitlaat.
Informeer of de koppakking eventueel al een x vervangen is.
Lekke koppakking moet onder de €600,- wel lukken om te laten vervangen, preventief zou ik alleen niet doen.
Rover 25 vi 2001

Afbeelding
p@p@zs
MG-R Core
Berichten: 7163
Lid geworden op: vr jun 26, 2009 5:28 am
Woonplaats: Barneveld

Re: Aankooptips MG ZS 120?

Bericht door p@p@zs »

Preventief lijkt mij ook overbodig..
Gebruikersavatar
JurrianZS
MG-R Core
Berichten: 1650
Lid geworden op: do jul 04, 2013 9:46 pm
Woonplaats: Leeuwarden
Contacteer:

Re: Aankooptips MG ZS 120?

Bericht door JurrianZS »

Je kan die Baleno altijd inruilen :rofl:
had Rover 214si
had MG ZS 120
had MG ZS 180
had VW Golf IV


The full fat, high caffeine, maximum strength MG ZS

Afbeelding
p@p@zs
MG-R Core
Berichten: 7163
Lid geworden op: vr jun 26, 2009 5:28 am
Woonplaats: Barneveld

Re: Aankooptips MG ZS 120?

Bericht door p@p@zs »

+2 :lol:
Gebruikersavatar
MARTIN
MG-R Core
Berichten: 9051
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 4:27 pm
Woonplaats: in de loods

Re: Aankooptips MG ZS 120?

Bericht door MARTIN »

Afbeelding aleno

yak :O
Afbeelding
Plaats reactie