Lekkage

Gebruikersavatar
Chrisjuh
MG-R Addict
Berichten: 219
Lid geworden op: do feb 11, 2010 5:00 pm
Woonplaats:
Locatie: Maarssen

Bericht door Chrisjuh »

Waar komt de lekkage vandaan?
druppelt het onderaan je ventilatormotor, of het afdekkapje daarvan?
Dan is de kans groot dat het toch langs het plastic afdekkap aan de buitenkant komt (net als bij mij)..
Het kan helpen om de rubbers onderop die kap te vervangen door iets anders (zie bovenstaande reacties). Bij mij heeft dat een beetje geholpen, hij lekt nu alleen nog als er in de wasstraat heel veel water overheen komt.
Dit is mede denk ik mijn eigen schuld, heb namelijk een klein deel ook gekit, maar dat heb ik niet dik genoeg gedaan:P..
nl_joker_nl

Bericht door nl_joker_nl »

bij mij is het nu in iedergeval in de hoeken onder het raam..
heb die pastic kap er af gehaald en water in de hoek gespoten met de tuinslang, dan komt het water er aan de onderkant bij de sideskirts uit maar daar lag dus een berg troep. nu komt het water ook in de hoek naar binnen (denk ik) in het midden is het al een tijd droog.. als ik de gaatjes heb afgekit ga ik weer water op het hele raam zetten om te kijken of alles droog blijft. in de auto is het erg moeilijk om te zien waar het precies vanddaan komt, doordat er een plastic achtig schot achter de pedalen zit, en bij de bijrijders kant ook. daardoor zie je niet veel :S
Gebruikersavatar
Chrisjuh
MG-R Addict
Berichten: 219
Lid geworden op: do feb 11, 2010 5:00 pm
Woonplaats:
Locatie: Maarssen

Bericht door Chrisjuh »

Oke;), maar dan zal het iig langs het raam komen denk ik. De enige doorgang via de ventilatie is namelijk de aanzuig, en die komt recht boven je ventilatormotor uit. (ik neem aan dat dat ongeveer hetzelfde zit als bij de 45/ZS).
Misschien weet verder iemand nog iets daarover;). Succes ermee in ieder geval...
nl_joker_nl

Bericht door nl_joker_nl »

dan hebben ze voor de 2e keer het raam er niet goed ingezet ;) 2 weken terug een nieuwe ingekomen.. maar in de wielkas aan de bestuurderskant gaat ook een kabeltje naar binnen en zit een dopje ( geen idee waarom )
ik spuit het water trouwens ook direct in de hoek onder het raam.

maar dank je voor het meedenken..

ik zal morgen wel ff laten weten als de kit droog is of dit echt de oorzaak was.
nl_joker_nl

Bericht door nl_joker_nl »

lekkage aan de bestuurders kant waarschijnlijk verholpen..

achter de pedalen in het hoekje vlak onder het dashbord een gaatje in een kitrand, was erg moeilijk te zien doordat er een soort mat voor zit (geluidsisolatie volgens mij) die een stukje ingesneden en een mooi nieuw laagje kit er op. Morgen kijken of de kit goed droog is en dan testen of het lek gedicht is.

passagiers kant is wat lastiger daar zit de kachelblower der voor. Kan je die gewoon los maken en een beetje aan de kant krijgen??
morgen na het werk maar even kijken
p@p@zs
MG-R Core
Berichten: 7163
Lid geworden op: vr jun 26, 2009 5:28 am
Woonplaats: Barneveld

Re: Lekkage

Bericht door p@p@zs »

Beetje stof, maar dat spoelt zo weg..

Bij Tweety ook water binnen aan de bijrijders kant, dit was vanmiddag bij n stortbui en 120 op de snelweg. Met de gele nog niet gehad, en bij de rode is t tot nog toe bij 1x gebleven..
Gebruikersavatar
JurrianZS
MG-R Core
Berichten: 1650
Lid geworden op: do jul 04, 2013 9:46 pm
Woonplaats: Leeuwarden
Contacteer:

Re: Lekkage

Bericht door JurrianZS »

Hah, dan was ik weggedreven als ik de gele nog had. Ik reed gister door Duitsland en al dat water blijft daar op de wegen liggen, wat zorgt voor veel spray van de voorganger. Veel momenten dat je op 10m afstand de achterlichten van de voorganger niet meer zag door het water. Ik herken dit niet, heb daar wel eens water gehad, maar dat was een flesje water van een maat van me ;oP
had Rover 214si
had MG ZS 120
had MG ZS 180
had VW Golf IV


The full fat, high caffeine, maximum strength MG ZS

Afbeelding
p@p@zs
MG-R Core
Berichten: 7163
Lid geworden op: vr jun 26, 2009 5:28 am
Woonplaats: Barneveld

Re: Lekkage

Bericht door p@p@zs »

Was ook niet echt n normale bui, maar ik zal alle afwatering eens nalopen.
De eerste druppels waren ook bruin/zwart van kleur, lekte op n doosje die op de vloer lag, daarna gewoon helder, maar t ging om n kleine hoeveelheid, nog geen plastic bekertje vol.
Helleke
MG-R Regular
Berichten: 40
Lid geworden op: za apr 04, 2015 7:53 pm
Woonplaats: Zeddam
Locatie: ZEDDAM

Re: Lekkage

Bericht door Helleke »

Ook wel eens gehad. Vloer zeiknat aan de passagierskant na een fikse regenbui. Aan de rubbers gefrutseld en onder de afdekkapjes schoongemaakt, want er zaten dennennaalden onder, en geen lekkage meer gehad :thumb: :lol:
Plaats reactie