tourer alarm systeem

414 416 418 420 45
Plaats reactie
schraatjuh
MG-R Core
Berichten: 89
Lid geworden op: zo sep 02, 2012 12:45 pm
Woonplaats: Nijverdal

tourer alarm systeem

Bericht door schraatjuh »

Hee!,

Ik had bij een grondige schoonmaakbeurt een reserver sleutel van de rover tourer gevonden.. mooi en wel zat ik natuurlijk alsnog met 1 kastje. dus ik bedacht me nou ik heb liever 2 goede kastjes en ik ging de benodigde spullen uit de 214 halen. (Sloop auto)

Goed en wel dus 5as kastje en computer er uit en in de tourer gemaakt. Met het testen met het kastje van de 214 op de tourer. Kom de auto op slot en weer los. Wanneer het piepje afging kon deze uitgeschakeld worden met het kastje en de motor kan starten en rijden gaat prima

Mooi en wel.. nu gaat dus mijn auto opslot loop ik weg gaat na een aantal seconden het auto alarm af (de toeter).

Heeft iemand enig idee wat de oorzaak hier van kan zijn?
nu heeft het 5as kastje van de 214 wel een stekkerminder dan dat officieel op de tourer zat, maar dit lijkt mij de stekker van dat als de auto open en dicht gaat dat de alarm lichten een aantal keren oplicht

Nu zit er in de tourer ook de optie van bewegingsensor.. deze had de 214 ook niet..

Graag hoor ik van jullie! anders gaat orginele computer en 5as kastje er weer op
Rover 214 si 1998 3 deurs ( evers )
Rover 200 1998 5 deurs ( sloop )
Rover Tourer 1999 5 deurs
schraatjuh
MG-R Core
Berichten: 89
Lid geworden op: zo sep 02, 2012 12:45 pm
Woonplaats: Nijverdal

Re: tourer alarm systeem

Bericht door schraatjuh »

Originele spullen zitten er weer op.. heb een hele tijd nergens last van gehad en afgelopen keer begon die ineens weer random te toeteren.. ik heb inmiddels eigenlijk nooit meer de auto opslot, omdat ik me buren het niet aan wil doen dat de auto straks ineens midden in de nacht loopt te bleren..

en nog een klein vraagje.. iemand enig idee waar de regelaar zit voor de eerste stand van de ruitenwissers (met pauze).. Alle standen werken perfect alleen bij de eerste blijft die halverwege ook even staan en dan gaat die weer verder en nja jullie kennen het vast wel..

alvast bedankt
Rover 214 si 1998 3 deurs ( evers )
Rover 200 1998 5 deurs ( sloop )
Rover Tourer 1999 5 deurs
Gebruikersavatar
MARTIN
MG-R Core
Berichten: 9050
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 4:27 pm
Woonplaats: in de loods

Re: tourer alarm systeem

Bericht door MARTIN »

:mrgreen: probeer eerst een de auto met alleen de sleutel op slot te doen.
Het volumetrisch gedeelte blijft dan buiten werking.
Loeit hij dan nog ? Kijk dan alle deurcontacten na op werking.
Ook die van de motor en kofferkap.

De ruitenwisser motor heeft last van ingebrande sleepcontacten.
Als je handig ben kan je het repareren,anders word het een nieuwe/andere.
Afbeelding
schraatjuh
MG-R Core
Berichten: 89
Lid geworden op: zo sep 02, 2012 12:45 pm
Woonplaats: Nijverdal

Re: tourer alarm systeem

Bericht door schraatjuh »

Dankje voor je antwoord.. ik ga het even proberen en ik zal even kijken wat er mis is in die riitenwissermoter dan :)
Rover 214 si 1998 3 deurs ( evers )
Rover 200 1998 5 deurs ( sloop )
Rover Tourer 1999 5 deurs
Plaats reactie