Op 09-04 bij Rida en Selekta, Handelspoort 7, ter reparatie gebracht. Schade bedroeg 1800 euro. Omdat er twee bijgewerkte krasjes tussen de schade zaten, wilde men van mij een eigen bijdrage van 300 euro. Na enige onderhandeling werd dit teruggebracht tot 175 euro......
Op 14-04 was de auto klaar. Bij het ophalen moest men nog een plekje wegpoetsen; zou 10 min. duren. Na een half uur gewacht te hebben, bleek men de wagen op de brug ineens niet meer te kunnen starten. Er werden twee verschillende computers bijgehaald, die de meest vreemde uitslagen gaven. Wagen was niet meer te starten, en werd uiteindelijk door een monteur van het garagebedrijf autohuis Terneuzen naar de Haarmanweg 4 gesleept.
Na 3 dagen werd ik gebeld, dat de benzinepomp ineens kapot was. Werd een dag later weer gebeld, met de mededeling, dat deze pomp in Nederland niet meer leverbaar was.
Na wat Googlen op internet vond ik een nieuwe pomp bij Misterparts.nl. Meldde dit bij de garage. De heer Michiel de Mol ging toen ook op internet zoeken bij ,,hun kanalen”, en de pomp bleek toen ineens wel leverbaar, weliswaar zo’n 100 euro duurder dan de pomp die ik gevonden had. Op mijn verzoek om mijn pomp te bestellen (misschien met enige bedrijfskorting”?) ging dhr Mol niet in, ,,omdat hij er dan niets op verdiende”, een opmerking waar letterlijk mijn broek van afzakte. Blijkbaar heeft men bij Rida nog nooit van service of klantvriendelijkheid gehoord!
Pomp heb ik uiteindelijk besteld bij Misterparts, en een paar dagen later afgeleverd bij de garage. Enkele dagen daarna werd ik gebeld, dat ook ineens het benzinefilter helemaal verstopt was, en vernieuwd moest worden a 157 euro excl. btw. en montage. Men zou de wagen ook aftanken om te zien of de tank dicht was na montage. Na weer enkele dagen kon ik de wagen op 23 april ophalen, tegen betaling van de (mijns inziens zeer hoge) rekening van 1561,81 euro. Men had o.a. 15 uur ,,onderzoekskosten” gehad. (Zie kopie van deze rekening als attachment bij deze mail). Een specificatie, die ik na 2 dagen per post zou krijgen, heb ik tot op heden 21 mei nog in het geheel niet ontvangen..... Dus nu zo’n 3 weken geleden!
Ik kon de wagen weer ophalen. De tankmeter stond niet helemaal bovenaan. Gedurende enkele dagen daarna hing er een sterke benzinelucht in de wagen. Teruggegaan. Wagen werd nagezocht, niets gevonden. De wagen bleef enkele dagen open staan, om de dampen weg te laten trekken. Ik belde ook op met het idee, de wagen ditmaal echt helemaal vol te tanken, om zo te zien of er toch geen lekkage was. Na 2 dagen een telefoontje, dat de tank wel helemaal vol was, maar de meter dit niet meer aanwees. Na weer een dag een telefoontje, dat de monteur de wagen wilde ,,resetten”, en de benzinemeter na het losmaken van de accu helemaal niets meer aanwees!
Ik ben nu echt doodziek van deze handelswijze geworden. Wat een simpel schadeherstel bij Rida zou moeten zijn, liep nu voor mij tot een echte nachtmerrie uit!
Ik heb de ,,kapotte” onderdelen mee naar huis genomen. Het benzinefilter was op het oog niet vervuild, er had hoogstens een nieuw filter a 10 euro ingekund. De benzinepomp bleek na aansluiting gewoon goed te werken......... Volgens de monteur was het filter verstopt en had men dit schoongeblazen, waardoor er geen vuil meer waarneembaar was.
12 mei was de Rover uiteindelijk klaar. Bij montage van de benzinepomp bleek men de vlotter te hebben verbogen, zodat hij dus niet goed meer aanwees..... De tweede keer was er een draad losgeraakt, waardoor hij helemaal niets meer aanwees.
De wagen rijdt nu nog niet goed. Het starten 's morgens de eerste keer gaat elke dag steeds moeilijker.
Wat is er toch in hemelsnaam met mijn Rover aan de hand, en hoe kan ik dit weer in orde krijgen, zonder weer bij een of andere garage een forse rekening te krijgen????
vervolg van mijn mail op 19 april schade ellende.......
-
- MG-R Newbie
- Berichten: 18
- Lid geworden op: di sep 09, 2014 2:20 pm
- Woonplaats:
- Locatie: hoek
vervolg van mijn mail op 19 april schade ellende.......
MG liefhebber.......
Re: vervolg van mijn mail op 19 april schade ellende.......
Lijkt op het orange clip probleem, Google maar eens op " rover 75 orange clip "
Jaguar XE
MG ZS 120 MKII