Welke ZS veren heb ik?
Welke ZS veren heb ik?
Ik heb een setje nieuwe ex-produktie veerpootassemblies gekocht voor een ZS. Nu wil ik weten voor welke motoruitvoering deze is.
Aan de hand van de stickers op de dempers kom ik niet verder omdat het nummers zijn die refereren naar de assembly en niet individuele partnummers. Er staat wel een kleurcode op de veer, daarmee is het wel te herleiden:
Wie van jullie heeft ook deze kleurcode (en wie juist niet om ook te bepalen wat het dan iig niet is).
Wat ik tot dusver zelf al heb gevonden:
Niet ZS 180/TD vanaf 2002 (heeft wit/blauwe kleurcode)
Niet ZS vanaf 2002 (heeft een winding minder en maar 2 streepjes verf)
Wat overblijft:
ZS 180/TD tot 2002
ZS 120 tot 2002
ZS 110 vanaf 2002
ZS 110 tot 2002
Aan de hand van de stickers op de dempers kom ik niet verder omdat het nummers zijn die refereren naar de assembly en niet individuele partnummers. Er staat wel een kleurcode op de veer, daarmee is het wel te herleiden:
Wie van jullie heeft ook deze kleurcode (en wie juist niet om ook te bepalen wat het dan iig niet is).
Wat ik tot dusver zelf al heb gevonden:
Niet ZS 180/TD vanaf 2002 (heeft wit/blauwe kleurcode)
Niet ZS vanaf 2002 (heeft een winding minder en maar 2 streepjes verf)
Wat overblijft:
ZS 180/TD tot 2002
ZS 120 tot 2002
ZS 110 vanaf 2002
ZS 110 tot 2002
Heb ook ff onder mijn zs 180 gelegen...,Zijn van Delphi en zie ook blauwe streepjes .
over die rode twijfel ik.
zodra ik de winterbanden wissel kijk ik beter
gr.
theo
gr.
theo
Mijn voorkeur gaat uit naar incourante bolides daarom in bezit van MG ZS 180 , Sunbeam Sceptre,Sunbeam Rapier en Chrysler 2 litres
https://www.autoweek.nl/reviews/artikel/mg-zs-180-2001/
https://www.autoweek.nl/reviews/artikel/mg-zs-180-2001/
MARVON schreef: heb net gekeken , en heeft witte verf op de spiraal
Thanks heren, er zitten altijd 2 kleuren op de voorveer, dus gaat ook om de tweede kleur.p@p@zs schreef:Ik heb iig een witte markering, dat weet ik wel..
Ja blauw is ZS180Theo schreef:Heb ook ff onder mijn zs 180 gelegen...,Zijn van Delphi en zie ook blauwe streepjes .
gr.
theo
Wit/blauw is na 2002:
Blauw/oranje? voor 2002
Laatst gewijzigd door MGDan op vr feb 27, 2015 10:52 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
Re: Welke ZS veren heb ik?
Thanks, ik denk dat die veren op jouw eerste foto hetzelfde zijn als de mijne, dus dan zijn ze van een ZS120.
Ik zag van de week alleen n rode markering, betreft 120 gekentekend in 2003..
- mg-zs
- Hairpin Hater
Commission No. ZS-005354
MG ZS
Rover Tourer
Nou, ze hebben inmiddels dus geen bestemming meer aangezien de Rover 416 verkocht is
Ik ga ze binnenkort maar als complete set rondom aanbieden (achterpoten heb ik ook nieuw liggen).
Ik ga ze binnenkort maar als complete set rondom aanbieden (achterpoten heb ik ook nieuw liggen).