Trek je niets van de omgeving aan, een rover is echt niet slechter dan een andere auto
koppakking is een puntje ja, bekend onderhoud is een pre, maar niet echt noodzaak.
motoren zijn hetzelfde gebleven na de facelift, zou zelf voor de 1800 gaan
gewoon proefrijden gaan, en kijk de vloeistoffen onder de kap goed na.
Vieze kvs, witte smurrie onder de olievuldop kunnen een lekke kop aanduiden.
onderdelen zijn redelijk normaal te krijgen, zowel nieuw als gebruikt
Succes met de zoektocht!
Aankoop tips Rover 45 1.8 2001 tot 2005 gevraagd
-
- The Big Boss
- Berichten: 8398
- Lid geworden op: do mei 06, 2004 1:16 pm
- Woonplaats: Steenbergen NB
Een uitvoerige bekende onderhoudshistorie zou ook mooi zijn.
Let anders eens op stickers of kaartjes van garagebedrijven die je ziet en benader hen voor de historie van de auto, dit heeft mij al enkele miskopen bespaard
Let anders eens op stickers of kaartjes van garagebedrijven die je ziet en benader hen voor de historie van de auto, dit heeft mij al enkele miskopen bespaard
'03 MG ZT 190+ -> My forever car
'03 MG ZS 180 -> Tracktoy
"You don't park a ZT, you simply allow it to rest until next time."
https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland
'03 MG ZS 180 -> Tracktoy
"You don't park a ZT, you simply allow it to rest until next time."
https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland
- JurrianZS
- MG-R Core
- Berichten: 1650
- Lid geworden op: do jul 04, 2013 9:46 pm
- Woonplaats: Leeuwarden
- Contacteer:
Ik zou letten op inderdaad distributie en of de kop er al is gedaan. Verder is een testrit sowieso een pré om de auto te voelen. Remt en stuurt het een en ander naar behoren, zonder 'rare' bijgeluiden. Dan ben je al een heel eind. Kijk ook goed onder de auto op de plaats waar ie al een tijdje staat of er geen druppels, of erger, plassen onder liggen. Als je er dan toch onderligt, kijk even naar stabilisatorstangen en dergelijke of deze niet (door)geroest zijn. Is niet een kwaal, maar dan weet je in ieder geval waar je aan toe bent.
KVS op peil; rijden, goed stuk, echt warm rijden en bij terugkomst kijken hoe dit peil is. Dan moet je denk ik wel safe zitten.
Verder zijn onderdelen niet verschrikkelijk duur. Je moet gewoon weten hoe je moet zoeken en vaak kan spul overkomen vanuit Engeland. Hier is het allemaal een stukkie goedkoper dan hier. Voorbeeldje voor mijn ZS V6 is dat mijn beide homokineten voor aan vervanging toe zijn. Garage had het over reparatie van 500 eu. Ik had de homokineten zelf al voor 45 euro in huis. Een koopje.
Ik zou ook voor dat 1800 blok gaan. Net even wat meer power. Rover blokken, de k-series, zijn ook sterke blokken. Voor mijn huidige MG had ik een MG ZS met datzelfde 1800 blok. Staat nu op bijna 270.000 km op de teller en verbruikt niet een druppeltje teveel olie.
KVS op peil; rijden, goed stuk, echt warm rijden en bij terugkomst kijken hoe dit peil is. Dan moet je denk ik wel safe zitten.
Verder zijn onderdelen niet verschrikkelijk duur. Je moet gewoon weten hoe je moet zoeken en vaak kan spul overkomen vanuit Engeland. Hier is het allemaal een stukkie goedkoper dan hier. Voorbeeldje voor mijn ZS V6 is dat mijn beide homokineten voor aan vervanging toe zijn. Garage had het over reparatie van 500 eu. Ik had de homokineten zelf al voor 45 euro in huis. Een koopje.
Ik zou ook voor dat 1800 blok gaan. Net even wat meer power. Rover blokken, de k-series, zijn ook sterke blokken. Voor mijn huidige MG had ik een MG ZS met datzelfde 1800 blok. Staat nu op bijna 270.000 km op de teller en verbruikt niet een druppeltje teveel olie.
had Rover 214si
had MG ZS 120
had MG ZS 180
had VW Golf IV
The full fat, high caffeine, maximum strength MG ZS
had MG ZS 120
had MG ZS 180
had VW Golf IV
The full fat, high caffeine, maximum strength MG ZS
Hoi, veel plezier met je aanwinst! Heerlijke auto's!
En commentaar dat je "niet dit en niet dat" en "niet zus en niet zo met je Rover" had moeten doen en "toch beter had moeten weten" krijg je sowieso van de kuddedieren. Allemaal napraters
Garage weet ik niet, want ik woon aan de andere kant van 't land.
Uitlaat: kan een goedkoop type aftermarket uitlaat zijn. Die brommen wat harder omdat ze van dunner materiaal zijn en wat minder goed dempen.
Tipje: regelmatig even koelvloeistofniveau bekijken, dan ga je in ieder geval op safe.
Groeten, Han
En commentaar dat je "niet dit en niet dat" en "niet zus en niet zo met je Rover" had moeten doen en "toch beter had moeten weten" krijg je sowieso van de kuddedieren. Allemaal napraters
Garage weet ik niet, want ik woon aan de andere kant van 't land.
Uitlaat: kan een goedkoop type aftermarket uitlaat zijn. Die brommen wat harder omdat ze van dunner materiaal zijn en wat minder goed dempen.
Tipje: regelmatig even koelvloeistofniveau bekijken, dan ga je in ieder geval op safe.
Groeten, Han
supergROVER
rijdt hedendaagsch weer een tijdje lekker in de 75 Tourer en dat is heerlijk!
rijdt hedendaagsch weer een tijdje lekker in de 75 Tourer en dat is heerlijk!