Remmen upgrade ZS120

Plaats reactie
lampje_rulez
MG-R Regular
Berichten: 55
Lid geworden op: vr okt 10, 2014 9:11 pm
Woonplaats: Roosendaal

Remmen upgrade ZS120

Bericht door lampje_rulez »

Hoi allemaal,

Ik rij nu een maandje rond in mijn 'nieuwe' ZS120 (enkelen van jullie hebben 'm gezien tijdens de meet & greet in Veenendaal) en ben tot nu toe helemaal tevreden... Behalve met de remmen. Vandaag de schijven en blokken eens bekeken, en die zijn wel aan vervanging toe.
Lijkt me een prima plan om dan meteen te upgraden naar de ZS180 remmerij, maar dan heb ik natuurlijk wel wat meer nodig dan alleen schijven en blokken.
Ik ben dus op zoek naar remklauwen + brackets van de ZS180, en als iemand een mooie deal heeft of weet voor schijven en blokken dan valt ook daar over te praten!
Heeft iemand nog een set liggen, of is ebay.co.uk het beste adres?

Alvast bedankt voor de reacties!
Marc.
p@p@zs
MG-R Core
Berichten: 7163
Lid geworden op: vr jun 26, 2009 5:28 am
Woonplaats: Barneveld

Bericht door p@p@zs »

Op MP staat een set gebruikte van een 180..

Maar diverse Honda modellen gebruiken dezelfde set-up..
Ik dacht oa Prelude, Accord.. Daarbij gaat het natuurlijk niet om de 1.4 modelletjes.

Ik heb op de vooras EBC gegroefde schijven, met Greenstuff blokken, maar als de schijven op zijn, ga ik weer terug naar origineel ;)
Gebruikersavatar
JurrianZS
MG-R Core
Berichten: 1650
Lid geworden op: do jul 04, 2013 9:46 pm
Woonplaats: Leeuwarden
Contacteer:

Bericht door JurrianZS »

Ik dacht ook meteen aan die set op MP
had Rover 214si
had MG ZS 120
had MG ZS 180
had VW Golf IV


The full fat, high caffeine, maximum strength MG ZS

Afbeelding
lampje_rulez
MG-R Regular
Berichten: 55
Lid geworden op: vr okt 10, 2014 9:11 pm
Woonplaats: Roosendaal

Bericht door lampje_rulez »

Goeie tip, die van marktplaats had ik nog niet gezien... maar dat is helaas alleen de voorzijde. Op ebay staat een complete set (voor +achter), als de schijven achter toch vervangen moeten worden is dat misschien de betere optie.
P@p@zs, wil je eens uitleggen waarom je weer terug wilt naar origineel? Ebc is toch niet de eerste de beste? Er staat in de te koop rubriek ook al een tijdje een complete schijvenset te koop, dat leek me eigenlijk ook wel wat?

Thanks,
Marc.
p@p@zs
MG-R Core
Berichten: 7163
Lid geworden op: vr jun 26, 2009 5:28 am
Woonplaats: Barneveld

Bericht door p@p@zs »

Mijn ervaring leert dat de huidige combi niet geweldig is en aan t termogen van de 180 zit ik nog lang niet..
ik houd alleen de greenstuffs op de vooras..
de 282 schijven zijn wel een mooie vulling van de wielen..
Gebruikersavatar
JurrianZS
MG-R Core
Berichten: 1650
Lid geworden op: do jul 04, 2013 9:46 pm
Woonplaats: Leeuwarden
Contacteer:

Bericht door JurrianZS »

Opzich rem je toch het meest vooraan en ik heb vernomen dat ZS180 als je zachtjes remt achter niet een meeremt. Hoe dat bij de 120 zit, weet ik niet.

Ik denk dat als je voor dat MP setje gaat je dus wel verschil merkt. Of het essentieel is dat achter ook meer mm moet als je voorop hoger gaat, weet ik dan weer niet.

MP setje moet je alleen ff blikje verf extra bij kopen voor de klauwen achter dan, want ze waren rood geloof ik haha
had Rover 214si
had MG ZS 120
had MG ZS 180
had VW Golf IV


The full fat, high caffeine, maximum strength MG ZS

Afbeelding
Plaats reactie