Koppakking, cilinderbus...

414 416 418 420 45
Plaats reactie
hAz
MG-R Freak
Berichten: 570
Lid geworden op: wo jan 11, 2006 2:42 pm
Woonplaats: Twente

Koppakking, cilinderbus...

Bericht door hAz »

Hallo mensen,
Auto broerlief (hier ook lid, omehenk) wordt geopereerd. 45 1.8 CVT. Ik neem er rustig de tijd voor en zou graag goed advies van de deskundigen hier krijgen.

De historie: koppakking is eerder vervangen geweest bij autobedrijf --> kop werd toen gevlakt omdat dat volgens hen nodig was. Lekte daarna binnen een jaar ofzo weer behoorlijk.

Daarna hebben we de pakking zelf nog eens vervangen, kop nagemeten: was recht, kopbouten vervangen, mls pakking geplaatst LVB000490.
Alles netjes in juiste volgorde stukje bij beetje aangedraaid volgens het boekje.
Jarenlang heel wat kilometers gemaakt zonder problemen tot sinds vorig jaar steeds zeer veel druk in het koelsysteem wordt opgebouwd met als gevolg vele lekkages in slangen, radiateur etc... Steeds bijgevuld en niet te heet laten worden.

Zie nu de foto's. Bij de drie rechtse cilinders zie ik weinig opvallends. MAAR: zie de cilinderbuswand van nummer 1 --> daar is doorslag te zien volgens mij, staan pijlen bij. En ook vind ik het contactvlak op de fire ring (glimmend) smaller in vergelijking met de overige cilinders.
Heb de bushoogte nog niet nagemeten en de kop ook nog niet.(alles op zijn tijd ;)

Mijn vraag: aangezien bij de MLS pakking de compressie op de rand van de cilinderbus (fire ring) lager is dan bij de standaard pakking overweeg ik de standaard pakking te monteren. Om eventueel ontstaan hoogteverschil van de bussen te kunnen compenseren. Met de multilayer gaat dat niet denderend.
Wat is jullie kijk hierop?

Bewerken van het onderblok zien we niet zitten, nieuwe bus monteren eigenlijk ook niet.

Lang verhaal, hopelijk hebben jullie wat advies :)

Afbeelding

Afbeelding
[/img]
supergROVER

rijdt hedendaagsch weer een tijdje lekker in de 75 Tourer en dat is heerlijk!
arjen
MG-R Core
Berichten: 1647
Lid geworden op: di jul 03, 2007 6:23 pm
Woonplaats: Oosterwolde (fr)

Bericht door arjen »

Rover heeft inmiddels de klinger pakking, die schijnt beter te zijn. Ik gebruik zelf een pakking van Victor reinz en heb daar nooit problemen mee. De door rover geleverde mls pakking schijnt dit tegenwoordig vaker te doen. De kwaliteit van de 'originele' pakkingsets varieert helaas nog wel eens, daarom gebruik ik ze niet meer.
JD
MG-R Core
Berichten: 5082
Lid geworden op: di okt 07, 2008 6:23 pm
Woonplaats: Gelderland

Bericht door JD »

in feite als de bussen op de juiste hoogte liggen zou de mls pakking gewoon moeten voldoen. Controleer ook gelijk even je oliegeleiderrail in je karterpan of daar geen haarscheurtjes in zitten.
Rover 25 vi 2001

Afbeelding
hAz
MG-R Freak
Berichten: 570
Lid geworden op: wo jan 11, 2006 2:42 pm
Woonplaats: Twente

Bericht door hAz »

Dank voor de reacties :)
Klopt het volgende nummer voor de Reinz pakking: 61-34835-20

En haarscheurtjes in de olierail, op welke plaats komen die het vaakst voor? Rond de tapgaten of kunnen ze overal zitten?

Groet, Han
supergROVER

rijdt hedendaagsch weer een tijdje lekker in de 75 Tourer en dat is heerlijk!
JD
MG-R Core
Berichten: 5082
Lid geworden op: di okt 07, 2008 6:23 pm
Woonplaats: Gelderland

Bericht door JD »

Als ze gescheurd zijn aan de zijkant bij de tapgaten. Niet te verwarren met de voetsporen, die hebben ze allemaal :P

Pakkingnummer weet ik.niet
Rover 25 vi 2001

Afbeelding
arjen
MG-R Core
Berichten: 1647
Lid geworden op: di jul 03, 2007 6:23 pm
Woonplaats: Oosterwolde (fr)

Bericht door arjen »

Pakkingnummer zal ik morgen even nakijken
Plaats reactie