Auto broerlief (hier ook lid, omehenk) wordt geopereerd. 45 1.8 CVT. Ik neem er rustig de tijd voor en zou graag goed advies van de deskundigen hier krijgen.
De historie: koppakking is eerder vervangen geweest bij autobedrijf --> kop werd toen gevlakt omdat dat volgens hen nodig was. Lekte daarna binnen een jaar ofzo weer behoorlijk.
Daarna hebben we de pakking zelf nog eens vervangen, kop nagemeten: was recht, kopbouten vervangen, mls pakking geplaatst LVB000490.
Alles netjes in juiste volgorde stukje bij beetje aangedraaid volgens het boekje.
Jarenlang heel wat kilometers gemaakt zonder problemen tot sinds vorig jaar steeds zeer veel druk in het koelsysteem wordt opgebouwd met als gevolg vele lekkages in slangen, radiateur etc... Steeds bijgevuld en niet te heet laten worden.
Zie nu de foto's. Bij de drie rechtse cilinders zie ik weinig opvallends. MAAR: zie de cilinderbuswand van nummer 1 --> daar is doorslag te zien volgens mij, staan pijlen bij. En ook vind ik het contactvlak op de fire ring (glimmend) smaller in vergelijking met de overige cilinders.
Heb de bushoogte nog niet nagemeten en de kop ook nog niet.(alles op zijn tijd

Mijn vraag: aangezien bij de MLS pakking de compressie op de rand van de cilinderbus (fire ring) lager is dan bij de standaard pakking overweeg ik de standaard pakking te monteren. Om eventueel ontstaan hoogteverschil van de bussen te kunnen compenseren. Met de multilayer gaat dat niet denderend.
Wat is jullie kijk hierop?
Bewerken van het onderblok zien we niet zitten, nieuwe bus monteren eigenlijk ook niet.
Lang verhaal, hopelijk hebben jullie wat advies



[/img]